Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '10

 
Kategori
Öykü
 

Düşleriniz “Ferrari” Kadar Ulaşılmaz Olmalı

Düşleriniz “Ferrari” Kadar Ulaşılmaz Olmalı
 

“ Bakın” dedi. “ Herkesin gerçekleşmesini umduğu düşleri olur. Düş kurmak iyi oyuncular için yalnızca bir oyalanmaca dan ibaret değildir. Gençsiniz, eminim ki anlıyorsunuz beni. Şirketimizin bunca yıllık başarısının ardında gerçekle düş arasındaki espriyi yakalayabilmiş dinamik bir kadronun payı olduğuna inanıyorum. Kendinizden bahsederken lütfen bunu da dikkate alın! ”

Mülakata gelen gençlerden kravatlı olan öne çıkarak,

“ Çok iyi bir not ortalamasıyla bitirdim fakülteyi. Kötü alışkanlıklarım hiç olmadı. Ev ile okul arasında gidip geldim dört yıl boyunca. Bilgisayar programlarını kullanmasını bilirim. Az çokta yabancı dil, ”

“ Adınız neydi? ”

“ Mete efendim.”

“ Nereyi bitirmiştiniz? ”

“ İktisat bölümü mezunuyum.”

“ Geleceğe dönük beklentileriniz?”

“ Ferrari marka arabam olmalı ve bir dediğimi iki etmeyecek çalışanlarım.”

“ Peki, anlaşıldı. Ya siz?

Oturduğu deri döşemeli koltukta terleyen alnını T- Shirt’ünün kol kısmıyla silmekte olan genç, kavanoz dibini andıran gözlüklerinin ardından bakarak,

“ Ben mi? Şey, adım Emircan. 1990 Ankara doğumluyum. İşletme okudum. İngilizce, Almanca, Fransızca bilirim. Bir lisan bir insandır inancıyla dil öğrenmeye çalıştım bugüne dek, ”

“ Haklısınız dil bilmek günümüzde özellikle çok önemli. Nerede aldınız dil eğitimini?”

“ Dil kurslarına gittim. Kitaplardan çalıştım, kendi kendime öğrendim.”

“ Pratiğiniz var mıdır?”

“ Olmaz olur mu hiç! İnternette yazışırım arkadaşlarla, ”

“ Ya, düşleriniz?”

“ PC ve klavyem yeter bana.”

İşveren bu kez, spor giyimli gence döner,

“ Siz?”

“ Askerliğe kadar bir işim vardı. İlaç pazarlardım piyasaya. Açık öğretimi ise ancak bitirebildim. Dil mil bilmem, bilgisayar programlarını da. Aile bütçemize katkıda bulunmalıydım bu nedenle yeteneklerimi geliştirebilecek vaktim olmadı.”

“ Ferrarin olmasını ister miydin sen de?”

“Kullanımı bu trafikte pek ekonomik olmazdı efendim, ”

“ Ama mesele düş kurmaksa önceliği işime verirdim. Ürününüzü yurt çapında pazarlayabileceğim bir ağ oluşturmakla başlardım problemlerinizi çözmeye.”

“ Pek ala, bu kadar yeterli çocuklar. Size en kısa sürede dönüleceğinden emin olabilirsiniz. Çıkışta adres ve kimlik bilgilerinizi teyit ediniz lütfen. İzninizle, kalkıyorum.”

Birkaç gün sonra aynı mekânda,

“ Pazarlama ile ilgili önerilerin neymiş bir de biz duyalım bunları…”

 
Toplam blog
: 177
: 1268
Kayıt tarihi
: 09.03.07
 
 

1965 Almanya doğumluyum. Atatürk üniversitesi İlahiyat fakültesi mezunu olup, öğretmen olarak çalışm..