Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Düşüncelerinizin Gerçekleşmesi

Aklınızdan geçen her şeyin gerçekleştiği bir hayat ne güzel olurdu değil mi? İstedikleriniz, söyledikleriniz anında gerçekleşirdi. Ne kadar güzel! Ama acaba öyle mi? Gelin sizlere bir hikaye anlatayım.

Bir gün bir adam etrafta dolaşırken canı çok sıkılmış ve çimlerin üzerine oturup gökyüzünü izlemeye başlamış. Bulutları seyrediyormuş. Ofluyormuş pofluyormuş. Sonra gökten nur yüzlü bir dede inmiş ve ona ' Ne oldu evladım, neden için bu kadar sıkılıyor?' diye sormuş.

Adam:
-Dedeciğim, bilmiyorum, mutlu olmak istiyorum, eğlenmek istiyorum.

Dede sevinmiş:
-Evladım bunları mı düşünüyorsun, aklından geçenler bunlar mı?

Adam:
-Evet dedeciğim, başka ne olabilir ki? Biraz heyecan, biraz kahkaha istiyorum hayatımda!
-Tamam öyleyse. Aklından ne geçiyorsa onun olacağı bir sihir yapacağım şimdi sana ve ne istersen olacak. Hazır mısın?

Adam büyük bir heyecan ile kabul etmiş. Dede sihrini yapıp gitmiş.

Adam, çimlik alandan gayet mutlu ve kendinden emin bir şekilde evine doğru yol almaya başlamış.İlk otuz dakika her şey istediği gibi mükemmel geçmiş. İnsanlar ona selam veriyor, onunla sohbet ediyor ve ona iyi dileklerde bulunuyormuş.

Sonra birdenbire her şey değişmeye başlamış.

Birden uzun zaman önce kavgalı olduğu, hiç sevmediği eski bir arkadaşıyla karşılaşmış. Bu eski arkadaşı ona kötü bir bakış atmış. İçi çok huzursuz olmuş. Sonra arabasına binmiş ve arabası birden hiçbir sebep olmaksızın yolda durmuş. İnsanlar ona hakaret etmeye başlamış. Her şey birdenbire yokuş aşağı gitmeye başlamış. Güç bela evine gelen bu adam eve geldiğinde çocuklarının hasta olduğunu görmüş. Karısı başlarında ağlıyormuş. Tam bu olaylar olurken kayınvalidesi eve gelmiş. Adamı bir güzel aşağılamaya başlamış. Kızına: 'hemen toplan evine geri döneceksin,' demiş.Tam o esnada patronu adamı aramış ve 'işten kovulduğunu' söylemiş. Tüm bunlara dayanamayan adam evden çığlık çığlığa koşarak çıkmış. Dizlerinin üzerine çökmüş ve gökyüzüne doğru bağırmaya başlamış: 'Dede nerdesin, ne yaptın bana?'

Dede hemen yanına gelmiş:
-Ne oldu evladım, diye sormuş.
-Dede, sen bana her şey güzel olacak dedin! Sihir yaptın, başıma gelmeyen kalmadı! Yardım et bana! diye hiddetlenmiş.

Dede ona karşılık vermekte gecikmemiş:
-İyi de evladım ben sana her şey güzel olacak demedim ki! Ben sana aklından geçen her şey gerçek olacak dedim. Aklından sadece güzel şeyler geçiyordu. Aklından sadece güzel şeylerin geçtiği nadir insanlardan birisindir diye düşünüp sana sihir yaptım. Meğer sen de kötü düşünüyormuşsun, demiş. Sihrini bozmuş. Gitmiş.

Adam kendini toparlamış. Kendi kendine şunun farkına varmış: 'Aklımdan bugüne dek ne kadar çok kötü şey geçiyormuş...' ve ufuk çizgisine doğru yürümeye başlamış.

Tekrar soruyorum öyleyse: Aklınızdan geçen her şeyin gerçekleşmesini istediğinize emin misiniz?

Seray Küçük

Online Psikolojik Danışmanlık: 05522682410

https://www.instagram.com/seraykucukkk/

https://psikologseraykucuk.weebly.com/

 
Toplam blog
: 37
: 62
Kayıt tarihi
: 25.10.18
 
 

Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunuyum. Üniversite 3. sınıfta psikolojinin en temel konusu..