Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Düşündüren sözler-68

Düşündüren sözler-68
 

Diğer insanlardan farklı olmaya çalışıyor ama başaramıyor musun? Yorma kendini. Gel, bir de şöyle düşün: Senin farklı olmak istediğin insanlar, senden farklı olsalar; o zaman sen de onlardan farklı olmuş olmaz mısın?

Basit ama yararlı bir kural: Tüketiyorsan, üreteceksin de.

Bir ömre kaç gece, bir geceye kaç ömür sığar?

”Hayatında biri olmalı, yanında biri olmalı, dayanacağın biri olmalı, zorda kaldığında sana koşacak biri olmalı, biri olmalı, biri olmalı…” Diye defalarca bu sözleri duydum. İyi de o “biri” yoksa ne olacak? Öldüm, bittim mi demektir? Lütfen bana “biri” olmadan yaşamanın yollarını gösteriniz!

En saçma soru: Niçin âşık oldun?

Yalnız kalmaktan korktuğun an, gerçekten yalnızsındır.

Sabır ağaçtır. Bu ağacı bilen meyvelerini yemeyi hak eder.

Yaşayan ölüler, mezarlardaki ölülerden hoşlanmazlar.

İnsanlar, karınlarını doyurmayı düşünürler. Bu normaldir. Sıra kafalarını doyurmaya gelince tok olduklarını sanırlar.

Acılarım bana aittir. Onları gizlerim, başkalarıyla asla paylaşmam. Bu konuda aşırı kıskancım.

Hayat okuluna herkes sadece bir kere kayıt yaptırabilir. Öğrenciler bu okul hiç bitmeyecek zanneder ama çabucak biter.

İyi kitap kendini okutur.

Herkes gibi olamayanlara insanlar; deli, hain, kendini beğenmiş gibi damgaları kolayca vururlar.

Hep uzaklarda ararız, nedense yakınımıza bakmak aklımıza gelmez. Oysa aradıklarımız çoğunlukla burnumuzun dibindedir.

Kusurlarımı sevmeyi öğrendim. Çünkü gördüm ki yaptığım güzel şeyleri kusurlarıma borçluyum.

Çirkin olanları da sevmeyi öğreten, güzel insanlar da vardır.

Sorgulayan insan; iktidardakilere, zalimlere, cahillere, vurgunculara, sömürücülere her toplumda ve her dönemde korku vermiştir.

Vicdanının sesini dinleyen insanlar! İyi ki varsınız. Yoksa dünyamızın hali nice olurdu; düşünmek bile istemiyorum…

 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..