Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '11

 
Kategori
Deneme
 

Düttürü dünya ve geçen yıllar

2010'un son haftasına girerken neler yaşadık, neler kaybettik ? Ömrümüzün bir dilimini garanti. Kaçımız öldü, kaçımız mucizelerle tanıştı, kaçımız aynı renkte çalmaya devam etti merak edenlerdenim. Neden yeni yıllar neşeyle karşılanır, kimileri sürünürken..

Kapitalizm'in doyan insanın ağzına zorla et soktuğu, açlıktan geberenin donunu aldığı aşikarken. Üzülüyorum bir şey bildiğimiz yok, tamamen takliten yaşıyoruz. Üzülüyorum değerler yokulduğu için, sevdalar boş, sözlerin hiç olduğu için.. Eski bir zaman çocuğu değilim meşhur seksenlerin ancak son 3 ayını ağlayarak altıma ederek yaşamışım, o yüzden ah nerede eski zamanlar diyecek halim yok. Ama gözlemlerim insanların eskiyi özlediğini söylüyor. Belki yaşlandıktan sonra ister istemez böyle bir özlem oluşuyor. Ama bana göre teknoloji, ağır sanayileşme her evde iki üç bilgisayar, iki araba, ayrı odalar derken. İnsanlar birbirlerinden uzaklaşıyor. Yaşamak o kadar basit hale geldi ki, bir anlamı kalmadı gibi bir şey. Simit satan adamı borca sokup donunu almak için 5.000 liralık kredi veriyorlar. Yazık...

Neden eski zamanları anlatan diziler bu kadar çok rağbet görüyor reyting rekorları kırıyor. Çünkü insanlar birbiriyle sanal bir aygıt olmadan görüştüğü için. Dünya ısınıyor küresel olarak buzulların eridiği söyleniyor. Bu zaten Aralık ayında sivrisineklerin voltalamasından anlaşılıyor. Ama asıl önemli olan insan alemi soğuyor birbirinden..

Bu yılda hiç hatıram olmadı sanırım, hastalığım da olmadı, sadece saçlarıma veda ettim. Onun haricinde gerçekten güzel bir yıldı bana göre. Keşke kalabilsem bu yılda biraz daha. Yıllar geçtikçe hiç bir şey yerinde durmuyor. İnsanlık durmuyor. Nerede boş bir iş insanlar orada. kum tanesi yüzünden adam öldürenler, bir libido fışkırması uğruna sevdanın içine edilmesi. Böyle olacağını bilseydim gelmezdim dedirtiyor bana. Her şeyin para olduğu konusunda mantıklı bir insanla hemfikirim. Hani yarışmalarda diyorlar ya önemli olan katılmak, sizinle tanışmak, bilgimi ölçmek falan fincan. Ulan bir kerede gerçeği söyleyin gerçeği. Para için katıldım deyin sizi öldürmeyecekler çünkü normali bu. Orada gazoz kapağı ödül olarak konsa, yine katılacak mısın bilgini ölçmeye ?

Gerçekler acıtıyor, üzüyor insanları, ki bu bağlamda yalana başvuruyoruz. Yalanla herkes seviniyor. Tabi bu söylediklerim bu yüzyılın yalan insanları için geçerli dürüst bir insan her zaman gerçekle mutlu olabilir, mutlu edebilir. Bir b..k sıçtın üzerini örtmen gerekiyor çünkü. Herkes şöhret peşinde, para peşinde, birilerine nazire yapma peşinde. Emeğiyle para kazananları ezme peşinde. Çocuklar anne babalarına küfür eder olmuş, size verilen harçlıklar, belki 12 saatlik torna, kılavuz ya da matkap tezgahlarında sakatlık veya ölüm riski taşıyan metal kokusunun vucuda iştirak etmesiyle sonlanan bir terle kazanılıyor. Nankör olmayın..

Bu yıl verdiğim sözleri tuttuğum için mutluyum. Her zaman olduğu gibi. Yapamayacağım şeyler uğruna insanları yormuyorum, oyuncak etmiyorum ve bu bana gerçekten mutluluk veriyor. Yıl bitmeden şu son haftada bir de kan bağışında bulunurum tam olur.

2011 mahkemesiyle beraber geliyor sicilime kara bir leke olarak, alışık değilim hiç. Ben evden çıkmıyorum ki suç işleyeyim ? O yüzden karşılama gibi bir niyetim yok yeni yılı. Yazık ki liseye kadar okuyan gençliğin "yeni yıl tatili" gibi sevinme fırsatı da olmayacak, Cumartesi zaten tatil. Bekliyorum şu zamanın geçmesini, yaşlanalım şu saçma sapan dünyada, bir ton dayak yiyelim, bir ton borçla boğuşalım, emekli olunca da ölelim diye. 65 yaşında emekli olacak olan insanın ne kadar ömrü olabilir ki daha ? O emeklilik primleri de yanmasın köprü kuralım, baraj kuralım, meclisin sandalyelerine deri çekelim k...çımız sıcak olsun diyerekten böyle uygun görmüş devlet bu sınırı. Emekli oldum yaşasın artık bir sorumluluğum yok kendimden başka, ee öldüm (!)

Uzay çağıymış, dünyayı bitirdik ya ? Mesela şu araplar para eziyorlar ya sürekli petrolle falan. Nasıl bir müslüman o kadar parayı karıyla kızla kapital bir sisteme riayeten harcar ? Katar mesela bir ingiliz kulubüne 5 milyar dolar sunmuş sınırsız transfer teklifi koymuş. Ulan bulunduğun kıtadaki insanların midesi yapışmış yere sen İngiltere'nin bokuna efendim diyorsun açıyorsun keseyi ne kesesi 50 banka kasasını..

Neyse ya anlatmakla bitmiyor ki bu düzensiz yalan dünyanın çöplerini...

Piizleneyim bir köşede, unutayım zamanı ve yalanı.. 

 
Toplam blog
: 9
: 498
Kayıt tarihi
: 06.02.09
 
 

17 Ekim 1989 İstanbul doğumlu biriyim. Maltepe'de ikamet ediyorum Haydarpaşa Endüstri Meslek Lisesi ..