Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '11

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Duyarlı olduğunu sanan biz duyarsızlar

Duyarlı olduğunu sanan biz duyarsızlar
 

Sabah kızımla sohbet ettiğim bir an. Kızım bir soru sordu. “Planking “ne biliyor musun dedi. Ardından gazetede bir resim gösterdi. “Yüzü koyun” yatmak olduğunu anladım. Bende espri ile “bizim radyoterapi hastaları da bazen böyle yatarlar, onlarda planking yapıyorlar desene” diye takıldım. Sonra resim deki konuya geldik. Bir erkek plastik mamul kutularının üzerine yatıyordu. Bir konuya dikkat çekmek için bir protesto şekli olduğunu söyledi. Konuşmamız süresince “tabi duyarlı olmak güzel diye” yorum yaptım. Geri dönüşümleri topluyoruz dedim. Kızımız cevabı manidardı” Topladığına inanıyor musun baba”dedi. Gerçekten duyarlı olduğuma inandığım bir konuda cevabım netti. “Tabi ki inanıyorum” dedim. Kızım sabahki bir olayı hatırlattı. Sabah araba ile babalar günü vesilesi ile sabah kahvaltısına gitmek için arabaya binerken arabada bulunan Pet şişeleri alıp bahçedeki çöp sepetine attım. Doğru bir hareket yaptığımı sanıyordum. ”Duyarlılık bunu gerektirir” diye düşünüyordum. Kızımdan yorum geldi. ”Atığın pet şişeleri acaba geri dönüşüm için ayrılacak mı? Yoksa genel çöp kervanına katılıp çevre kirliliğinde bir parça mı olacak? sorusunun cevabı ağırdı. “Ben ince ayrıntıları düşünemeyen, duyarlı olduğunu sanan duyarsız bir insandım.” 

 

Gerçek duyarlı bir insan olsa idim. bu ince ayrıntıyı atlamaz ya vakit varsa geri dönüşüm poşetlerinin içine o an veya daha sonra ki ilk fırsatta atabilirdim. Basit bir ayrıntı. Lakin doğrulardan uzaklaştığını gösteren bir ayrıntı. Önce kendi öz eleştiri mi yaptım. Yaptıran kızıma teşekkürler . 

Pet şişelerini gelişi güzel atan veya sadece kapaklarını toplayan insanlara sesleniyorum. Çevrenize karşı duyarlı mısınız. Çevremize ne kadar saygımız var. Çevre duyarlılığı olmayan bir anne- baba acaba evladına gerçek sevgiyi duyabilir mi? Evladına bırakacağı bu mirasla övünebilir mi? Yapılan yanlışlık insanlık onuruna sığar mı? İşte bir pet şişenin detayı. 

Her konuda bu denli hassa düşünmemiz gerekmiyor mu. Acaba bu hassaslığı yakalasak ne kaybederiz. İnsanlık kazanır mı, yoksa kaybeder mi ?. İnanıyorum ki kazanacaktır. Şimdi vicdanınızla ve inancım gereği Allah( c.c) huzurundasınız. Cevabınızı verin tabi ki mahşerdeki cevabınız gibi.Duyarlı bir insan mısınız? Saygılarımla… 

 

www.selcukefendi.com/duyarli-oldugu…iz-duyarsizlar. sayfasında yayınlanmıştır. 

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..