Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '18

 
Kategori
Deneme
 

Duygu Sömürüsü

Duygu Sömürüsü
 

Yardıma muhtaç olduğu gerekçesiyle duygu sömürüsü yaparak, başka insanlardan para, yiyecek vb. şeyler istemeyi alışkanlık haline getirerek geçimini bu şekilde sağlayan kişiye dilenci denir. Dilencilere gelişmiş ülkelere nazaran geri kalmış ve gelişmekte olan ülkelerde daha çok rastlanmaktadır. Dilencilerin bir kısmı gerçekten yardıma muhtaç olmakla beraber bir kısmı da toplumun insaf, yardımseverlik ve dindarlık duygularını sömürerek kolay ve haksız, çalışmadan kazanç elde etmeye çalışırlar. Bu amaçla genellikle yoksul görünümlü olmaya dikkat ederler. Engelli olmak veya engelli çocuğu olmak avantaj sağladığı için engelli veya hasta taklidi yaparlar. Bazı durumlarda dilenci çetelerinin eline düşmüş çocuklar sakat bırakılır veya engelli rolü oynamaya zorlanır. Kör, topal, sağır ve hasta taklidi yaparak dilenenlere şimdi de iyi giyimli modern dilenciler eklendi.

Ankara Kızılay’dan metroya bindim, Tandoğan meydanında ineceğim, orta sıralardan birisinde boş bulunan iki kişilik koltuğa oturdum. Tren hareket etti arkamda elinde bir gitar, gitar kabını yere açmış bir genç, dan dan gitarın tellerine vurmaya başladı bir yandan şarkı söylüyor. Şarkı kulağa hitabeden hoş nameler olsa bari nerede. Yerlerinden kalkan bazı kişiler yerdeki gitar kutusuna para atıyorlar. Yanımdaki bey sinirlendi ve:” Bunlar da modern dilenciler hani meydanlarda güya sanat icra ediyoruz diye para topluyorlar ama ne günlere kaldık şimdide trenin içinde başımızı şişiriyorlar pes doğrusu.” Diye yakındı ve bana siz vermiyor musunuz hanım efendi?” Diye sordu gülümsedim hayır ne dilencilere ne de modern dilencilere verecek param yok dedim. Üç durak acayip müziği dinledik Tandoğan’a gelince trenden indim oh çektim.

Belirli yerlerde müziğini icra edip para kazananları gerçek sanatçıları ayrı tutuyorum ama çok yüksek sesle olmamak koşulu ile. Lakin tren vapur, metro gibi kapalı mekanlarda insanların huzurunu kaçıranları kınıyorum. Yazımı bir fıkra ile bitiriyorum.

 

GÖZLERİ GÖRMEYEN: Gözleri görmeyen taklidi yapan dilenci duvar dibine oturmuş: “Gözleri görmeyen 10 çocuk babası şu fakire bir sadaka verin.” Diye dileniyordu, avucuna 1 lira bırakan kadın sordu: “Hadi bir iki neyse ama ne yaptın da 10 çocuğun oldu?” Dilenci cevapladı: “ Gözlerim görmüyor ki ne yaptığımı bilemiyorum.”

 

 

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..