- Kategori
- Gündelik Yaşam
Düzenimizi; Allaha ve Çok önemli kişilere hizmet için kurmuşuz!...

" Düzenimizi; Allaha ve Çok önemli kişilere hizmet için kurmuşuz!... " diye basladi. Devam etti: " Hem Allaha, hem de buyuklerimize direkt olarak hizmet verme imkanimizda kisitli... Bu yuzden araci kullaniyoruz..."
Cok onemli kisilerimiz kimler? diye sordum.
"Burokratlar, siyasiler, agalar, beyler, pasalar, is adami gibi is adamlari..."
Allaha hizmet etmek istedigimizde kimler araci?
" Basta siyasiler. Sehler. hocalar, Imamlar..."
Nasil oluyor bu hizmet? dedim.
Bak, dedi. Bunca yildir Amerikadasin. T.C. Buyukelciligi'nin Vashington'daki ikametgahini ziyaret etmek hic aklindan gecti mi?
Yok, dedim.
Kimlerin ziyaret ettigini bilir misin? Kimler misafir olur Vashington Buyuk Elcisi'nin evinde?
- Cok onemli kisilerimiz...
***
" Cok onemli kisi olamayacagini bilen insanlarimizda, Allaha hizmet icin araci olup nasipleniyorlar! Sen hic Amerika'da devletten maas alan Kilise gorevlisi gordun mu?..."
Anlatmaya devam etti:
" Kim bizde onunu ilikler. Devlet dairesine giden vatandas mi, yoksa vatandasa hizmet verecek memur mu?..."
" Bak etrafina. Vatandasa saygi ile hizmet vermek icin kurulmus bir tek devlet kurulusu var mi? Varsa, sade vatandasa insan gibi hizmet verdiklerini gordun mu?"
- Vallahi epeydir buralardayim. Ama, memleketimizde cok onemli gelismeler var. Mesela hastahanelerimiz. Cok temiz ve bakimli...
" Kime hizmet etmek icin? Cok onemli kisilere..."
***
Bu kadar karisiklik arasinda Turkiye'den gelen bir arkadasimizla birlikte olduk. Ufaktan burokrat sayilir. Yarin memlekete geri geliyor. O nun anlattiklari.
Ben 'Guzel Turkiyem....' dedim.
-Cok ozledim.
0 biyik altindan gulumsedi...