Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlükte bayram yok:)

Vay be, yüz milyarlarca dolarlar havalarda uçuyor. (gerçi kongre tarafından reddedilmiş ama bu bir taktik) Batmak üzere olan Yatırım, sigorta ve finans şirketlerini kurtarmaya çalışıyorlar...Bir günde dev sektörler iflas ediyor. Sanki "bir kriz açıklaması gelsede iflas etsek" diye bekliyorlar... Devletler de "bir kaç banka batsa da kurtarmaya (sözde) çalışsak" diye bekliyor... Bu finans kuruluşları gerçekten bir gece de batıyor mu, kısa sürede içleri boşalacak kadar kötü mü işletiliyor? Yoksa iflas etmiş gibi görünüp büyük karlar mı elde ediyorlar? "%0 faiz" sloganı atan işletme ne kadar güvenilir olabilir ki?Matematik bilmeden hesap makinası kullanıyorlar.

İyi bayramlar e-günlüğüm; Yine hizmet için iş yerindeyiz. Üretiyor, insanlara ulaştırıyor ve kazandıkça vergi ödüyoruz. İnsanlara faizle para verip, ödeyemediklerinde tepelerine binip mallarına haciz koymuyoruz, kredi kartı verip senelik üyelik ücreti almıyor, ödeme gecikince astronomik faizler uygulamıyoruz, kimsenin parasını işletmeye kalkmıyor, işletenler gibi "hesap işletim ücreti" almıyoruz, ürünümüz dışında yaptığımız hizmetlere "havale", "eft", "bsmv", "stopaj", "komisyon" gibi isimler takıp ek ücret almıyoruz. Bu yüzden batan bir sürü sanayi şirketi, üretici, küçük esnaf varken neden bankaları, yatırım şirketlerini kurtarmaya çalışırlar? Parayı yönettiği için mi (yönetemiyor), yoksa devlet itibarı ve güveni sarsılmasın diye mi? Yoksa büyük bir istihdam sağladığı için i? "D" şıkkı: hiç biri. Şimdiye kadar iflas edip de zor duruma düşen birini görmedim. Bir banka batıyor diye hükümet el koyuyor ve bütün mevduatlar donduruluyor. Faiz işletilmiyor, elemanların büyük bir kısmı işten çıkarılıyor, mevduat sahipleri ana paralarına bir kaç sene sonra ulaşabiliyor, Bir sürü hesap sahibi bu dünyadan göçmüş oluyor ve onların hesapları hazineye devrediliyor, bir sürü küçük mevduat sahipleri "aman ucuz atlattık" deyip hesaplarını bile sormuyor, (sorsa, hesaptaki paradan fazla masraf yapacak) Böylece iflas ettiği sanılan banka tarihinin en yüksek net karını elde ediyor ve sahipleri de bol paralar ile lüks bir yaşama geçiş yapıyorlar. Buna "ultra, süper, mega emeklilik" deniyor. Ben iflas etsem ve kurtarmaya çalışsa tam tersi olur. Devlet iflas eder.
Bu arada borsa da kağıtları en yüksek seviyeden satanlar, yeni yardım paketi açıklanınca borsanın yükseleceğini bildiklerinden, satış yapmak ve süper karlar elde etmek için bekliyorlar...
En iyisi "para" ya mesafeli durmak. Az da olsa, fazla da olsa eninde sonunda kendini yok ediyor. Yapısı böyle, dinamiği böyle. El değiştirmek, dolaşmak zorunda. Gözü etraflarda ve dışarıda...

Yollar bomboş e-günlüğüm. Tek tek sipariş geliyor ve servise çıkıyorum. Yolların durumu gerçekte mesai günleri olması gerektiği gibi. Sanki ülkede işsiz yok ve bütün insanlar çalıştığı için yollar bomboş. Biz de tersi oluyor. Tatillerde bomboş, mesai saatlerinde tıka basa. Ülke olarak bir çok gelişmiş ülkenin beceremediği zıtlıkları beceriyoruz... Biz de kriz olmaz, çünkü hep kriz durumunda yaşıyoruz.

Dün Arabayı ve motoru periyodik bakım için servise götürdükten, yakıt aldıktan sonra, Annemi ve Ablamı ziyarete gittim. Annem çok sevindi ve bana harçlık verdi. Çok sevindim, içimde kıpırdanma oldu. Hatta bir de şeker tuttu. Hiç öyle "ben büyüdüm almam" falan demedim. Oğlum da yanımdaydı ve o zaten benden önce nasibini almıştı. Çok mutlu olduk. Ardından çıkıp eve geldim ve teknolojik bayram kutlamalarını (mesaj ile) tamamladım. Biraz uzanıp dinlendim. Bir saat falan dinlendikten sonra Linda ile, ardındanda Boss ile bayramlaştım. Ben de onlara yemekten sonra bayram çukulatası verdim. Sevinçleri yüzlerinden okunuyordu. Onlarda çok mutlu oldu. Zaten yemeklerine de et parçalarının dışında beyaz peynir koymuştum. (çok seviyorlar) "bizim adamın kafasına bir şey düşmüş herhalde" diye düşünmüşlerdir...

Değerli e-günlüğüm; lütfen bana "şeker gibi bayramlar dilerim" deme. Çok kötü. Şekerlerin içinde bir sürü katkı maddesi ve sentetik koruyucu madde var. Üstelik hepsinde "sığır tırnağı" (sığır jelatini) kullanılır. Yapısı icabı yapış yapıştır, her yere yapışır ve tadı dışında hiç bir şeyi güzel değildir. Böyle bir bayram kim ister ki?

Sevgili e-günlüğüm; Boş vakit çok olunca yazmaya doyum olmuyor. En iyisi mi bu gün sana erken veda edeyim. Belki senin de gidecek yerlerin, yapacak işlerin vardır.
Yarın yine yazışacağız nasılsa. Hoşçakal


Biliyor musun? Balinalar, günde 1, 500 ton su yutup, sonra bu suyun bir kısmını aldıkları yere geri verirlermiş...
Güzel söz: "Hizmet amaçlı işler başarıya, kar amaçlı işler ise başarısızlığa yöneliktir... Nicholas M. Butler (saklı tutulan , korunan, kurtarılan başarısızlık)

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..