Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '13

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret sitelerinde kurumsallık için 11 tavsiye

E-ticaret sitelerinde kurumsallık için 11 tavsiye
 

Günümüzde Türkiye’de yaklaşık olarak 7000 civarında E-Ticaret sitesi olduğunu biliyoruz.

Bu e-ticaret sitelerinin yaklaşık %51 ‘i İstanbul üzerinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu kadar çok E-Ticaret sitesi varken hala çoğunun kurumsal kimliklerini kazanmadıklarını ve kurumsal olarak faaliyet göstermediklerini görüyoruz. Bu da müşteri güvensizliği ve düşük satış olarak firmalara yansıyor!

Peki e-ticaret siteleri nasıl bir kurumsal kimlik kazanmaları gerekir işte bunun cevabını maddeler halinde vermeye çalışacağız:

1-Mutlaka ama mutlaka e-ticaret siteniz (sanal mağazanız ) güvenilir olmalı , SSL sertifikası kurulmuş olmalı ve e-ticaret altyapı hizmeti sunan partneriniz Neticaret gibi güvenilir bir firma olmalıdır.

2-E-Ticaret siteniz yaptığınız işe uygun olarak tasarlanmalıdır, yani sitenize özel tasarım yaptırmalısınız. Sabit şablonlardan çok özel tasarım siteye giren ziyaretçiler için artıdır ve sitenin albenisini güçlendirir.

3-Siteniz de mutlaka ama mutlaka iletişim bilgileriniz olmalıdır. ( Açık adres ,telefon , mail)

4-Sitenizde mutlaka kurumsal e-mail adresi göstermelisiniz.hotmail ,gmail veya yahoo uzantılı e-mail adresleri kesinlikle vermeyiniz. Domain adınız uzantılı kurumsal e-mail adresleri açın ve bunu verin.

Örneğin : info@eticaretsiteadiniz. gibi

5-Sitenize mutlaka canlı destek sistemi kurun veya kurdurun. Malumunuz insanlar alışveriş yaparken sıcak temas kurmayı sevmektedir ve istemektedir.

6-Siteniz de ürünl resimleri çöznürlüklerinin net ve güzel olmasına , ürünlerin tam açıklayıcı bilgilerinin bulunmasına, stokta olup olmadığı bilgisinin verilmesine dikkat ediniz.

7-Sitenizde birkaç çeşit ödeme sistemi mutlaka bulundurun. ( Örneğin havale,kredi kartına taksit ,bkm ekspres , mobil ödeme ,kapıda ödeme vs)

8-Çalıştığınız kargo şirketleri kurumsal ve güvenli olmalıdır.

9-Ürün temin ve ürün teslim süresilerini minimize edin ve sürekli iyileştirin.

10-E-Ticaret sitenizin facebook,twitter,blog ve sosyal medya platformlarında sayfaları mutlaka bulunsun.

11-Belirli periyotlarda e-ticaret siteniz için yaptığınız işin sektörüne uygun etkinliklere katılın , PR çalışması yapın ve sponsorluk faaliyetlerinde bulunun.

Kaynak :  Neticaret

 
Toplam blog
: 175
: 1323
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Serkan Hacıömeroğlu 1 Kasım'da  Trabzon'da doğdum. Yüksek öğrenimi 2000 yılında tamamladım. Çeşit..