- Kategori
- e-Ticaret
E-ticaret yapmak isteyen girişimciler için dinamikler

Türkiye’de Girişimcilik ruhu ile E-Ticaret yapmak isteyenler için bazı dinamiklerden bahsetmek gerekirse ;
Malumunuz İnternet kullanıcılarının Amerikada %70’i, Avrupada %45’i, Türkiye’de %20’si internetten alışveriş yapmakta. ABD’de toplam perakende hacmi 3.225 milyar dolar, çevrimiçi perakende hacmi 231 milyar dolar (%7). Birleşik Krallık olan UK’de toplam perakende hacmi 523 milyar dolar, çevrimiçi perakende hacmi 91 milyar dolar (%17). Türkiye’de toplam perakende hacmi 310 milyar dolar, çevrimiçi perakende hacmi 2,5 milyar dolar (%0,7) gibi verileri biliyoruz.
Peki bu pastadan ne yaparak pay alabiliriz ? İşte cevabı :
1-E-Ticaret güven ve müşteri sadakati yaratma işidir.Eğer e-ticaret sitesi açacaksanız mutlaka kurumsal bir firmadan destek alarak sitenizi açın.Yeni yazılım ile uğraşmayın.Örneğin Türkiye’nin öncü e-ticaret altyapı sağlayıcısı olan Neticaret ‘i bu konuda tercih edebilirsiniz.
2-Sitenizi açtıktan sonra müşterinin hızlı kargo ve teslimat , taksitli veya alternatif ödeme seçenekleri gibi beklentileri olduğunu bilmeniz buna göre sitenizde imkanlar sunmanız gerekmektedir.
3-Müşteriler genelde saat 19:00 ‘dan sonra e-ticaret sitelerinde alış veriş yapar ancak kadın giyim ürünleri satışı yapıyorsanız müşterinin alış veriş saatleri öğlendir. Yapabiliyorsanız her zaman yapamıyorsanız bu saatlerde mutlaka sitenizde online destek kısmınız aktif olsun.
4-Müşteri her zaman düşük fiyat, hızlı teslimat bekler.Buna göre ürün ve kargo fiyatlarınızı düzenleyin.Kargo firmanızı iyi seçin ve teslimat sürenizi mümkün olduğunca kısa tutun.
5-Sitenizde mutlaka iletişim bilgileriniz olsun , müşteri istediğinde size rahatça ulaşabilsin.
6-İnternetten alışveriş yapanların yüzde 95'i bedava kargo, yüzde 91'i bedava iade, yüzde 75'i garantili teslim süresi, yüzde 69'u daha hızlı teslim süresi istiyor.Bu bilgiler ışığında lojistik ağınızı kurun.
7-E-Ticaret sitenizin yaptığınız iş ile ilgili özel bir tasarım içermesine özen gösterin.
8-Müşterilerinize beklenmedik anlarda hediyeler veya sürprizler sunun. Bu haberli bir hediyeden çok daha etkin olacaktır.
9-Çok trafik alan internet sitelerinde reklam verin. Reklamlarınızda indirim rakamları göz önünde olsun.
10-Bazı ürünlerde bazen ürün stoğu yaparak ciddi indirimli ürün satışı sağlayabilirsiniz.Bu nedenle yer yer ürün stoğu oluşturun!
Kaynak : Neticaret