- Kategori
- Reklam
Eee ne bu şimdi?

Bu günlerde sıkça izlediğimiz bir reklam bu soru cümlesi ile başlıyor. Reklam dikkat çekerek amacına ulaşıyor ulaşmasına da, bir de az biraz gerçek yaşantılar ile ilintili olsaydı keşke.
Reklamı bilmeyenler için kısaca özetlemek gerekirse; Bu soru cümlesi ile hanım mutfağa dalıyor. Evin erkeği sakin sakin kitaplık karıştırıyor…Evin hanımı daha merhaba bile demeden önce hemencik mutfağa giriyor ve yine hemencik yepisyeni bulaşık makinesını görüyor. Eşine “ ne bu şimdi?” demesi üzerine, evin beyi içeriden hemen gelip elindeki çatal bıçak takımını yeni dizayn edilmiş bulaşık makinasının en üst gözüne dizmeye başlıyor. Evin hanımı şoku atlatıp, hemen sakinleşiyor ve bende bu bulaşık makinelarının en üstü ne işe yarar diye düşünmüştüm diyor. Bu arada evin beyi, çok fazla sayıda kişiye göre tasarlanmış bir bulaşık makinası olduğunu söyleyip övüyor. Hanım bu sefer de o kadar kalabalık değiliz ki deyip kapris yapıyor, evin beyi de nasıl olsa kalabalıklaşacağız, çocuklar evlenecek, bayram var, seyran var tarzında açıklama yapıyor. Hanımı kaprisi uzatacak oluyor bu kez de sürprizlerin devamı geliyor ve evin beyi bir demet çiçekle evlilik yıldönümlerini hatırlatıyor ve buse ile de taçlandırıyor.
Hediye almak güzel, hatırlamak güzel, hatırlanmak güzel, her şeyden öte sevgiyle aile olmak güzel. Ama yine de bu reklama kıl olmamak elde değil. Öncelikle akşamın o vakti eve gelen hanımın giyimine ve saçına dikkat çekerim, saçlar yeni kuaförden çıkmış, bakımlı ve de şık bir hanım, üstelik hanımın ellerinde ev için hiçbir malzeme de yok. Ev deseniz bal dök yala, içerden gelen eşin elinde de yeni alınmış çatal bıçak takımı var. Zorlu çalışma günlerinden sonra ortopedik ayakkabılar ve rahat kıyafetlerle dolaşmak zorunda olup, yemek malzemeleri ile evine dönen hanımların suçu ne? Akşamın o vakti yorgun argın gelmediğine mi? Kuaförden çıkmış saçlara mı? Daha hangisine itiraz etsem ki? Tertemiz eve mi? Kusursuzca yerleştirilmiş bulaşık makinasına mı? Evin beyinin bulaşık makinesı-çatal bıçak takımı ve birde üstüne üstlük bir demet çiçek alabilmeyi düşünebilmesine mi?
Şimdi ne güzel işte ailesine düşkün bir erkek, bakımlı hoş bayan ve evlilik yıldönümü hediyesiyle dört dörtlük mutluluk tablosu diyenler olabilir, tamam olayın duygusal tarafına kalpten katılıyoruz. Ama kaç evde eve alınan beyaz eşya evin hanımının haberi olmadan şipşak yerleştirilebilir? Mutfağınızda gördüğünüz yeni bir eşya yı soruşunuz Eee ne bu şimdi? mi olur? Kaç erkek böylesine ince düşünüp hem makine, hem çatal-bıçak takımı hem de çiçek alır? Vs vs…
Bu reklam gerçeği yansıtıyorsa biz hanımların hepsine aynından diliyorum, yok abartıyorlarsa da, abartmayın reklamcı arkadaşlar her izlediğimiz de geriliyoruz….
Kıl olduğum bu reklam filmini paylaştıktan sonra, kısa bir yurt dışı gezisine gideceğimi de yazmak istiyorum. Bol bol fotoğraf çekmeyi planlıyorum, çok sevdiğim! Uçak seyahatleri ile mutlu mutlu gideceğim. Pırıl pırıl mutfaklar, kuaförden çıkmış saçlar, kibar ve düşünceli hayat arkadaşı diliyorum tüm blog yazarlarına… Sevgi ve saygılarımla, sağlıklı günler diliyorum.
Resim kaynak
http://www.grandmagazine.ca/grandmagazine/graphics/mar2007/980282-231513.jpg