Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
Reklam
 

Türkiye’nin en meşhur davulcusu

Türkiye’nin en meşhur davulcusu
 

Bizim davulcu şöhret basamaklarını hızla tırmanıyor.


Groseri markasını Adana’da ve Mersin’de bilmeyen yoktur. Bölgenin en büyük zincir marketlerinden biridir Groseri. Adana, Mersin ve Ceyhan’daki 14 mağazası ile Çukurovalılara hizmet vermektedir.

Öncül/Sefa İletişim Hizmetleri olarak da 10 yıldan daha uzun bir süredir Groseri’ye reklamcılık alanında hizmet vermekteyiz. Aylık leri, basın ilanları, market içi görseller vs gibi çalışmalar bu hizmetlerden sadece birkaçıdır.

Tarihi tam hatırlayamıyorum… Sanırım 90’lı yılların sonları ya da 2000’li yılların başları olsa gerek… Groseri’nin Ramazan ayı kampanyalarını çalışmaktayız… Bu çalışmalar içerisinde (Ramazan ayının simgesi olan) bir davulcu görseline ihtiyacımız oldu. (Aynı zamanda Öncül/Sefa’nın kurucu ortağı olan) Sefa Sofuoğlu, bu illüstrasyonu yaptı ve , basın ilanı vs gibi yerlerde kullandık.

Ben de aynı dönemlerde mizah yazıları yazıyorum… Yazılarım, Milliyet Gazetesi’nin bölgesel olarak yayınlanan Güney Eki’nde yayınlanıyordu. Burada yazdığım yazıları, AcılıBirbuçuk (www.acilibirbucuk.com) adındaki internet sitemizde de kullanıyorduk.

Ramazan ayına denk gelen bu dönemde, “Davul, davulcu ve çalar saat” isimli bir yazı yazmıştım. Bu yazı için Sefa’dan bir illüstrasyon rica ettim. Zamanının uygun olmadığını söyledi ve “Çizdiğim eski illüstrasyonlara bak, onlardan birini kullanabilirsin” dedi. Ben de en hoşuma giden davulcu illüstrasyonunu alıp, bu yazının vinyeti olarak kullandım.

Bizim davulcu internet ortamına adım atar atmaz paylaşılamayan bir davulcu oldu çıktı!..

Yanılmıyorsam, 2006 yılı idi… İstanbul’da İstiklal Caddesi’nde yürüyorum… A-aa!.. O ne?.. Yol üzerindeki dükkanlardan birisinin önünde bir-birbuçuk metre boyunda bir davulcu… “Ama… Ama davulcu bizim davulcu?!...” İntternetten alınıp büyütüldüğü için haliyle epey bir deformasyona uğramış ama… Kendi davulcumuzu tanımaz mıyız hiç?... Şimdi, “Keşke o zaman fotoğrafını çekseymişim…” diye hayıflanıyorum ama… Ne yazık ki o gün yanımda ne bir fotoğraf makinası vardı, ne de kameralı bir cep telefonu!.. Olmadı. Kayda alamadım bu görüntüyü.

O günün öncesinde ve sonrasında muhtelif yerlerde çok kez karşımıza çıktı bu davulcu… Her zaman gülümseyerek izledik davulcumuzu. Bazen gazetelerin sayfalarını yapan arkadaşlar kullandılar, bazen internet sitelerinin amatör yazarları… Google’a girin, “davulcu” ya da “ramazan davulcusu” yazın, arayın… Çok yerde karşınıza çıkacaktır bizim davulcu.

Bizim davulcu şöhret basamaklarını hızla tırmanıyor.

Bugün (2.9.2008) Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanan Mudo City ilanında da bizim davulcuyu görünce, “Ooooo!… Bizim davulcu moda dünyasına transfer olmuş sonunda.” dedik, sevindik Sefa ile… Hoşumuza gitti.

Vay be!... Sen yerel bir market ünün herhangi bir sayfasının kenarında davul çalarak hayata atıl… Sonra kalk, internet aleminin yıldız davulcusu ol… Bununla da yetinme, moda dünyasında boy göster…

Gerçek bir başarı öyküsü bu!..

Şimdi bekliyoruz merakla…

Bizim davulcu acaba ne zaman TIME’a kapak olacak?...

“Hadi canım!.. Olur mu hiç öyle bir şey?...” demeyin sakın… Bizim davulcu n’apar eder becerir bu işi de valla!..

Not: Yazıda sözü edilen ilanın görseli www.markaist.com 'da yer alıyor.

 
Toplam blog
: 118
: 1658
Kayıt tarihi
: 20.06.06
 
 

70'li yılların sonlarına doğru (1977 veya 1978... Belki de 1979...) tüm zamanların efsane dergisi..