Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '08

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Ege ve deniz bekleyin, ben artık geliyorum!

Ege ve deniz bekleyin, ben artık geliyorum!
 

Bekleyin, ben artık geliyorum!


Antik Ege'nin

Büyülü, bakir, sakin bir koyunda

Daldaki serçenin, defnedeki güvercinin

Zeytin dallarına

Huzura, özgürlüğe ve barışa doğru

Güçlü bir kanat çırpış öncesi

Hep sevdayla göz kırptığı

Yaz günlerimin

O fenerli bahçesi, biraz daha bekle,

Ben artık geliyorum!



Dağları taşları aşıp da,

Yaratılan o müsait zamanda,

Size doğru ilk adımımı attığımda,

Ayrı geçen sekiz ayın özlemiyle

ve huzur veren bereketli görünümüyle

Beni karşılayan Ege'm ve bahçem

Az kaldı, ben artık geliyorum!


Bir öğretmenin, uzun bir tatil sonrası

Sınıfta yaptığı o ilk yoklama gibi,

Kiminiz gür bir sesle ve gösterişle,

Kiminizse daha cılız ve çekingen bir sesle

"Burada!.." diyen, renk, renk çeşit, çeşit

ve burcu burcu kokan çiçeklerim

ve arka sıralarda oturan boylu poslu,

Mağrur ağaçlarım

Sizleri çok özledim, ben artık geliyorum!



O, ilk aşkın yanakları kızartan

Utanç ve heyecanıyla

Gür saçlarını kat, kat yüzüne kapatan salkım söğütlerim,

Genç yaşta titreyerek de olsa,

Gelinliğini giymiş,

Yine utangaç, körpe ve masum beyaz güllerim,

Kırmızı, sarı ve pembe güllerim

Yersiz bir temasla hassas insanlar gibi hemen kararan,

Gösterişli ve nazik manolyalarım,

O, cihana korku salan, ama kınında

Hem zararsız hem de zarif duran paşa kılıçlarım

Az kaldı, biraz daha bekleyin,

Ben artık geliyorum!



Tüm kış ve bahar boyunca,

" Yaz gelsin! " diye ısrarla söylenen yanım,

ve sevgili dostlarım, arkadaşlarım

Sağ olasınız, beni yatıştırdınız onca süre

Okumalarınız ve yorumlarınızla

Şimdi mevsim yaz ve ben artık gidiyorum!



Etraf yine şenlensin güzel insanlarla

Bisikletlerimiz ve tenteli römorkumuz

Sahile taşısın onları yine,

ve paylaşsınlar yine

Gençler el ele taze sevgilerini,

Yüreği genç olanlar ise

Tavlada bilenmiş kozlarını.



Akşam serinliğinde kitaplar,

Şiirler ve destanlar okunsun yine,

Sonrasında da dostlarla paylaşılsın

Sohbetler eşliğinde

ve şaşırsınlar önce çocuklar

Ardından da tüm insanlar

Yeni öğrendiklerine,

Yeni duyduklarına.


Üst kat balkonlarında asılı giysiler,

Mayolar ve havlular,

Akşamüstlerinin o alaca karanlığında,

Sanki asılı film şeritleri gibi

Hem içeridekilerin

Hem de yosun kokulu maviliklerden yeni çıkmışlığın

Kimliklerini ele versin gizlice yine.



Yaz, Ege, bahçem ve deniz

Bekleyin, ben artık yanınıza geliyorum!


http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=83858



http://mercankoy.com/default.asp?pg=haberdevam&id=47

İ.Ersin KABOĞLU,

20 / 06 / 2008, Ankara


Evet, sevgili MB Ailesi dostlarım!

En son 2007 Ekim'inde ayrıldığım; yıllbaşı ertesi, bir kış günü özlemimi nesir olarak kaleme alıp bu bloğumda şiirleştirdiğim, Ege kıyılarındaki Gerence körfezi, Karareis koyu'ndaki mekanıma, kısmetse, 27 Haziran'da gidiyorum. Yaklaşık 20 gün boyunca, valide hanım ve peder bey ile birlikte orada olacağım. İnternet iletişimim eski sıklığında olmayabilir, bu nedenle beni bağışlayın. Orada sanırım ki tek üzüntüm bu olacaktır. Yolu Urla, Çeşme, Ildırı, Balıklıova ya da Karaburun'a düşen tüm arkadaşlar; yorumcularım, yazarlarımız, editörlerimiz, sizleri de beklerim. Uğrayın, bir demli çayımı, kahvemi için, misafirim olun. O tarihe değin bana bir mesaj atmanız ve olası uğrama gününüzü ve mümkünse telefonunuzu bildirmeniz yeterli. En içten sevgi ve selamlarımla...

 
Toplam blog
: 366
: 2333
Kayıt tarihi
: 05.10.07
 
 

Samsun/Ladik doğumluyum. Çocukluğum ve ilk gençlik yıllarım babamın görevi gereği ülkemizin Orta ..