Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

EMEL OMUZOĞLU ÇAKAR

http://blog.milliyet.com.tr/emel

20 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim çukuru

Eğitim çukuru
 

Eğitim hayatamın 17. yılının içerisindeyim. Eğitim çukurunu çok iyi biliyor ve orada çırpınıp duranları çok iyi tanıyorum. Hem bu çukuru bu kadar büyütenlere ve hem de büyütenlere karşı hiçbir şeyyapmayanlara olan kızgınlığım gitgide artıyor.

5 yaşında başladığımız maraton, hayatımızın ilk 25-30 yılını alıp götürüyor ve biz de ardından mendillerimiz havada geçip giden umut gemilerimize, yıllarımızı alıp giden o gemiye mendil sallıyoruz...

Biz 5-6 yaşında tanışıyorduk eğitimle, oysa şimdi bu zaman da değişiyor. Hayata gözlerini açan saf gözler aileleriyle tanışma merasimi bittikten, hatta bitmeden kreş öğretmenleriyle tanışıyorlar. Sizce daha zeki bir nesil mi geliyor, yoksa kendini tanımayı öğrenemeyen bir nesili mi yetiştiriyoruz farkına varmadan? Çevresinde değişip duran insanlara ve mekanlara alışmaya çalışırken kendini tanımaya süresi kalmıyor çoğu yeni gelen neslin. Onlara karşı duyduğum üzüntü, bizim devrimize düşen üzüntüden daha büyük...

Şimdi çocuklar yarış atı misali o sınav senin, bu sınav benim durmadan koşturup duruyor. Şimdiki çocukların en çok okuduğu, hatta ezbere bildikleri kitap 'Hayatımız Sınav'; vazgeçemedikleri, dershaneler, özel dersler, formüller, puanlar vs. Tek üzüntüleri gelecek kaygıları dolu günler.

OKS bitti, sırada ÖSS var, derken koşturan kocaman yürekler giderek küçülen yüreklere dönüşüyor. Çünkü bu koşuşturma daha onları bu yaşlarda yoruyor. Bugün yorgunluk sendromuna yakalanan bir neslin suçlusunu aramak, hatta bulmak çok kolay. Genç nüfus ortalamasının %80-85’i istediği meslekte okuma avantajına sahip olamıyor. Ve isteksiz çalışma grupları, memnuniyetsiz insanlar, mesleğini sevmeden yapmaya çalışanlar -yapmaya çalışan diyorum, çalışan demeye gönlüm el vermiyor- oluşuyor birden bire.

Gelişmiş çoğu ülkenin çare bulamadığı eğitim sorunu çözülecek gibi değil. Yine çoğu genç ileride yapmak istemediği işin peşinden koşup duracak. İsteksiz yapılan işler yine insanları mutlu edemeyecek, ne bu işleri yapanlar, ne de karşı tarafta hizmet alanlar mutlu olabilecek.

ÖSS sonuçları geçtiğimiz günlerde açıklandı. Yine milyonlarca genç ÖSS mağdurluğundaki yerini aldı. Şimdiden herkese geçmiş olsun. Umarım her şey hayal ettikleri gibi olur...
İyi şanslar…

 
Toplam blog
: 3
: 551
Kayıt tarihi
: 19.07.06
 
 

1985 Karabük, Safranbolu doğumluyum. Trakya Üniversitesi Tekirdağ Yüksek Okulu hemşirelik 4. sınıf ö..