Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '14

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim faciası !

Eğitim faciası !
 

Boşunamı bunlar! (internet alıntısıdır)


Dün bir ecazanedeydim. Büyük bir eczanede. Altı yedi tane çalışanı olan ve arı kovanı gibi çalışan bir eczane.

Ama ne gariptir ki benim eczneye girdiğim sırada bir tek müşteri vardı ve o da bir kaç dakika sonra ilaçlarını alıp çıktı,gitti.

Müşteri olmayınca çalışanlar sohbet etmeye başladı ve nasıl olduysa konu okullardan açıldı.

Ben de sohbete dahil oldum ve meşhur sorumu sordum. Meşhur sorumu diyorum zira genellikle bu soruyu sorarım ve cevabını bilene rastlamam.

Bayan tezgahtara sordum :"Üçgenin alanı nasıl bulunur?". Önce bir durakladı sonra "üç kenarını birbiriyle çarparız "dedi. Hayret ettiğimi görünce bu sefer anlamsız başka çözümleri dile getirdi.

Herhalde lise mezunusundur, nasıl bilmiyorsun dedim.İtiraz etti.Üniversite muzunuyum dedi. Bu sefer ben donup kaldım ki diğer çalışanlar ilave ettiler"eczacıdır kendisi "dediler. Beynimden  vurulmuşa döndüm. Sayısal okuyarak girilen bir fakülte eczacılık  ve oradan mezun bir talebe üçgenin alanının nasıl hesaplandığını bilmiyor. Laf olsun diye "peki karenin alanı nasıl bulunur" dedim, onu da bilemedi. A küp dedi,a kare dedi,a nedir dedim bilemedi. Sanki okula gitmemiş biri gibi. Dayanamadım, eczacılıkla ilgili bir soru sorayım da prestijini kurtarsın diye düşündüm.Keşke düşünmez olaydım. Tuzun formülü nedir dedim. Yine cevap yok. Tuzda sodyum var mı dedim ve o zaman uyandı ve  sodyum klorür dedi.

Dükkandaki diğer çalışanlar durumu hayretle seyrettiler ve bir kısmı kahkahalarla güldüler. Niye güldüler biliyor musunuz, hiçbiri ne karenin ne üçgenin alanını, ne kübün hacmini biliyorlardı.İstemeden onları utandırmıştım ve sinirleri bozulmuştu ve kendilerinden utandıkları için gülmeye sığınmışlardı.

İşte güleriz ağlanacak halimize.

Benim de sinirlerim çok bozuldu.

Acaba liselerde ne okutuluyordu?

Nasıl sınıf geçiliyor, nasıl lise mezunu oluyor bu gençler?

Bir de yüzlerce üniversite açıyoruz. Tuzun formülünü bilmeyen eczacı ,kimyager, fizikçi yetiştiriyoruz.

Hele matematiği hiç bilmiyorlar?

Beyler ,hanımlar biz nasıl çağdaş medeniyeti yakalayabiliriz?

Yerli malı ne cep telefonumuz, ne bilgisayarımız, ne otomasyon makinalarımız, ne otomobilimiz. ne uçağımız , ne uzay gemimiz var?

SORUYORUM ALLAH AŞKINA BİZ NE YAPIYORUZ?

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..