Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Gönüllüleri

Eğitim Gönüllüleri
 

Gepgeniş bir park. Yemyeşil bir bahçe. Tarihi dokularıyla korunan bakımlı binalar. Kentin göbeğinde oluşturulmuş bir huzur ortamı. Düzenli, bakımlı, yeşillikler içinde; Türkiye Eğitim Gönüllüleri Fındıkzade Eğitim Parkı’nı geziyoruz. Kütüphanesi, bilgisayar odası, İngilizce dil merkezi, resim atölyeleri, oyun atölyeleri, satranç odaları, spor salonları ile gerçek bir eğitim ortamı. Okul eğitimine destek amacıyla düşünülen bu mekanlar, yemyeşil geniş parkı, öğrenme ortamları ve otuz dokuz, kırka varan eğitim etkinlikleriyle nerdeyse okul ortamlarının önünde görünüyor.

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, 1995 yılında kurulmuş. İlk eğitim parkı olan İstanbul, Fındıkzade Eğitim Parkı 1996 yılında açılmış. Bugün ikisi İstanbul’da olmak üzere; Ankara, Antalya, Eskişehir, Van, Samsun, Diyarbakır, Afyon, İzmir ve Gaziantep olmak üzere on bir yerde eğitim parkı var. Sabahçı öğrenciler okuldan sonra, öğlenci öğrenciler okuldan önce ya da okul dışındaki zamanlarda; bu eğitim parklarındaki geniş kütüphanelerde ödevlerini yapıyor, projelerini hazırlıyor, sevdiği etkinliklere katılıyor, bilgisayarını kullanıyor, sporunu yapıyor, derslerini çalışıyor, ondan sonra evine gidiyor. Alanında uzman, gönüllü eğitimcilerin eşliğinde, güven içinde çocuklarımızın yetişmesi için her şey düşünülmüş bu eğitim parklarında. Çocuklarımızın, Cumhuriyetin temel ilke ve değerlerine bağlı, akılcı, sağ duyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, kendi iç yaratıcılığını harekete geçirebilen... bireyler olmaları için eğitim gönüllüleri var güçleri ile çalışıyorlar...

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın bir başka çalışma alanı da “Öğrenim Birimleri”. Eğitim Parklarından daha küçük alanlarda oluşturulan “Öğrenim Birimleri”; elli sekize kadar ulaşan sayılarıyla yurdun her yanına yayılmış durumda. Daha çok geri kalmış bölgelerde oluşturulan Öğrenim Birimleri, çocuklarımızın; kütüphaneden yararlanmaları, bilgisayarla çalışmalarını yapmaları, satranç ve zeka geliştirici oyunlar oynayabilmeleri, tiyatro ve halk oyunları çalışmalarına katılmaları, eğitici filmler izlemeleri için düşünülmüş mekanlar.


Eğitim Parkları, Öğrenme Birimleri yanında “Ateş Böcekleri” adını alan bir çalışmayla eğitim gönüllüleri, ulaşılamayan yerlere dek ulaşmayı amaçlamış. Bir tır içine yerleştirilen, kütüphane, bilgisayar laboratuarı, oyun sahnesiyle yurdun her yerinde çocuklarımızın emrinde. Bir gün mahallesize, köyünüze, beldenize bir eğitim tırı yanaşır ateş böcekleri gibi çocuklarımızı aydınlatmayı gerçekleştirirse şaşırmayın. Tırın içine dolan çocuklarımız bilgisayarla oyunlarını oynayabilir, filmlerini izleyebilir, belgeseller seyredebilir, istediği kitabı seçip okuyabilir ya da bir palyaçonun hareketlerine kahkahalarıyla katılabilirler...


Sanırım bu güzellikleri Samsun Eğitim Parkı gönüllülerinin düşünceleri daha güzel yansıtacak.

“Güzel bir gelecek, güvenli yarınlar için hep birlikte yürek yüreğe TEGV’de

Umutlu kimi.

Kimi barış, sevgi, can, kader, gül...

Kader dediler onlara ama kaderlerine terk ettiler.

Gül dediler, sevgi dediler, ama onlar ne gülebildi, ne sevebildi.

Belki yoksulluk, belki hayat izin vermiyor dershaneye gitmelerine

Ya da iyi bir eğitim almalarına.

Kitap yok, defter yok, umut yok,

Belki sevgi de yok.

“Okuma, okusan ne olacak...” diyen birçok tanığa akrabaya inat,

Daha bir hevesle sarılıyor onlar kitaplara.

Ufacık yürekleri; başarıp, büyük adam olmak arzusuyla yanıp tutuşuyor.

Oyun oynamak isterken çocukça sırtlayıp derdi, kederi geliyorlar TEGV’e

Çantalarında bir yığın kitap, bir yığın dert, bir yığın hayat,

Bir yığın gelecek var....

Şartlar zor ama...

Hep gülsünler diye GÜL ABLA karşılıyor onları. Gülücükleri yarım kalmasın, nehirler gibi çoğalsın diye NEHİR ABLALARI, ÇAĞLA ABLALARI var. RIZA ABİLER var sevgiyle bakan. Düşünsünler, düşlerinin peşine diye, ellerinden geleni ardına koymayan; GÖNÜLLÜ ABLA VE GÖNÜLLÜ ABİLER var.

Çocuklara umut dağıtmak için toplanan bir çok gönüllü elele vererek uğraşıyor, didiniyor.. Amaç, bir çocuğa,bir tek çocuğa bile olsa faydalı olmak.

Çocuk gelecektir.

Çocuk hayattır, umuttur.

Geleceğimize sahip çıkmak,umudumuzu yaşatmak adına buradayız bizler.

Güvenle bakan gözler görmek için, gözlerindeki ışıltıları sönmesin diye buradayız biz.

Yüreklerin, umutların kesiştiği yerdir TEGV.

Güzel bir gelecek, güvenli yarınlar için, hep birlikte yürek yüreğe TEGV’de.”(1)


Gerçekten böyle, mükemmel eğitim birimlerini çocuklarımıza hazırlayan eğitim gönüllülerini ülkemiz çocukları adına yürekten kutluyorum. Dileğim, eğitim parklarının, öğrenme birimlerinin, ateş böceklerinin; her kente, her kasabaya, her mahalleye, her köye dek yayılması. Bu uğraşlar sayesinde geleceğimizin sahipleri çocuklarımız, okul dışındaki zamanlarında da Atatürk devrimleri ışığında oluşan kurumlarda; hem fiziksel, hem de düşünsel gelişimlerini doğru biçimde geliştirmiş olurlar.

Hasan Barışcan

hbariscan@milliyet.com.tr


1) www.tegv.org.tr

 
Toplam blog
: 52
: 4210
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

1952 yılında Sivas- Asarcık Köyünde doğdum. Yurdun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptım. Kabataş Er..