Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim yönetiminde insan ilşkileri

Eğitim yönetiminde insan ilşkileri
 

Yönetimde başarı ve eğitimin kalitesini artırmada insan ilşkilerinin önemli bir yeri vardır. İnsan ilişkilerinin verimliliği eğitimde kaliteyi doğurudan etkilediği, yönetici önderliğinin bir ilkesi olduğu bilinmelidir.


Yönetici, öğretmen ve öğrencileri kurumun amacına yönelik olarak arzulu ve istekli davranmaları hususunda motive etmelidir. Motive edilen insanın performansı yükselir. Motive edilen başarır, Bunun içinde motivasyon;kişilerin beklentileri, ihtiyaçları amaçları hakkında bigi verilmesi ile yakından ilişkilidir. Bu ortamı yaratacak yönetici, iyi çalışma koşulları sağlamalıdır. İyi bir lider, kişler arası iletişimi ve kurumun amaçlarını çok iyi bilmeli, adil davranmalıdır. Eğitimin kalitesini artırmak düşüncesinde olan yönetici, kişilerin tutum ve davranışlarını arzu ve isteklerini, fikir ve duyguları ile bunlara etki eden faktörleri göz önünde bulundurarak yönetme işini yapmalıdır. İş ilişkileri ile insani ihtiyaçlar arasında uygun bir denge kurmalı, bireyin ihtiyacı ile kurumun menfatini, aynı anda göz önünde bulundurulmalıdır. Yönetme verimliliği ve kalitenin yükselmesinde insan ilişkilerinin bilincinde olmalıdır.


İyi insan ilişkileri karşılıklı sevgi ve saygıdır. İnsanların bizden bekledikleri, aslında bizim başkalarından beklediklerimizdir. Kişlerin onurlarına saygı duymak onların ihtiyaçlarına duyarlı olmak gerekir.


Özetle, yönetici, tüm öğretmen ve personele dostça davranmalı, Karşı tarafa güven vermeli, nazik ve kibar olmalıdır. sorunları çözmede sabırlı ve samimi olmalıdır. Personele ve öğrencilere karşı dürüst olmalı içten davrandığını göstermeli, gerektiğinde takdir etmede cömert davranmalıdır. Münakaşadan ve hiddetten, herkesin önünde eleştirmekten kaçınmalı, kaba dil kullanmamalıdır. Karşı cinsin üyelerini sözle taciz etmekten sakınmalı saygısızlık içinde olmamalıdır, bilinmemesi gerekli olan konuları ve onlar için önemli olan konuları saklamalıdır. sürekli tenkit edici olmamalı, zorda kaldığında sorumluluğu üst yönetime atıp kötü görünmelerine sebep olmamalı ve her şeyden önce;adil olup, ayrımcılık yaptığı hissi uyandırmamalıdır..Disiplin uyguladığı zor durumlarda bile, tüm çalışanların kişisel onurlarına saygılı olmalıdır.

Ayhan ŞİMŞEK/ Eğitim yöneticisi

 

 

 
Toplam blog
: 33
: 490
Kayıt tarihi
: 09.05.16
 
 

Eğitim ensitüsünü bitirdim, Fen bilgisi öğretmenliği yaptım, Türkiyenin bir çok yerinde ve okulun..