Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '09

 
Kategori
Sınavlar
 

Eğitim yöntemleri

Eğitim yöntemleri
 

Eğitim Yöntemleri

Görsel Öğrenme

İşitsel Öğrenme

Kinestetik Öğrenme

Görsel Öğrenme

Resim, model, video, slayt, yazılı materyaller ile olur ve göz teması önemlidir.

İşitsel Öğrenme

Tartışma, diğer insanların deneyimlerini dinleme gibi işitmeye odaklıdır. (Bebek kalp seslerini , bebeklerin ağlama ve gülme kasetlerini dinlemek)

Kinestetik Öğrenme

Rol – play, egzersizler, kurum ziyaretleri gibi aktiviteleri içerir.

1.Bireysel ve Küçük Grup Eğitimleri Eğitim Yöntemleri

Anlatım-Sunum

* Göstererek yaptırma (Demostrasyon)

* Soru-cevap

2.Grup eğitim yöntemleri

* Beyin Fırtınası

* Rol yapma

* Fısıltı grupları

* Atlı Karınca

* Vaka İncelemesi

* Balık Kavanozu

* Çember

* Kartopu

* Tartışma

SUNUM

Bir durum, görüş ya da sentez aktarılırken.
Büyük gruplara ulaşmak gerektiğinde.
AVANTAJLAR

Kısa zamanda fazla materyal aktarılabilir.
Kalabalık gruba ulaşılır.
Her tür öğrenciye uyarlanabilir.
Eğiticinin en fazla kontrolünde olan yöntemdir.
SUNUM

Eğitimcinin etkili bir sunu yapma becerisi olmalıdır.
Beceri kazanma ya da davranış değiştirme için uygun değildir.
Uygulamalı yöntemlerle desteklenmediğinde kalıcılık fazla değildir.
Önemli noktalar özetlenmeli
Katılımcıların soru sorması istenmelidir.

SUNUM PLANI

Tanışma
Isınma
Giriş
Ana bölüm
Bitiş ve Özet
SUNUM MATERYALİ HAZIRLAMA

Power Point Hazırlarken dikkat edilecekler:

*Az yazı kullanılmalı (6-8 satır)

*Çok fazla animasyon, resim kullanılmamalı

*Yazı büyüklüğü 28-32 punto arasında olmalı

*Arka plan açık renk tercih edilmeli

*Yazılar çerçeve içine alınırsa daha iyi olur.

Göstererek Yapma - Demostrasyon

Psikomotor bir becerinin bir maket yada gerçek ortamda uygulanarak öğretilmesidir.
Eğitim sırasında beceri listeleri kullanılabilir.
Katılımcıların beceriyi deneme ortamı sağlanmalı.
Katılımcının beceriyi eksiksiz yapana kadar tekrarlaması istenmeli.
SORU-CEVAP

KULLANIM
Dersten önce öğrenicilerin bildiklerini tazeleme
Daha önceden öğrenilenleri gözden geçirmede
Öğrencilerin olayları ilişkilendirerek analiz edebilme yeteneklerini değerlendirmede.
Öğrenilenleri kontrol etme
Katılımı sağlamak
SORU-CEVAP

AVANTAJLARI

Eğiticiye öğrenicilerin bilgi ve uygulamalarını kolayca değerlendirme olanağı verir.
İlgiyi uyandırır, düşünme sürecini harekete geçirir.
Kendini açıklama fırsatı sağlar.
Doğru verilmiş yanıtlar ile şüpheleri uzaklaştırır.
Düşüncelerin yorumlanması ve şekillenmesine olanak sağlar.

SORU-CEVAP

Yöntemin Başarısı, eğiticinin;

Hızlı, net düşünme yeteneği ve kullandığı dile hakim olmasına,
Anlaşılamayan soruları yeni sözcüklerle tekrarlayabilmesine,
Öğrenicilerin soru ve cevaplarını değerlendirebilmesine,
İlgiyi canlı tutmak ve tekrardan kaçınmak için farklı soru sorma tekniklerini kullanabilmesine bağlıdır.

SORU-CEVAP

EĞİTİCİ;

Hangi sorunun, ne zaman / nasıl sorulacağına özen gösterilmeli,
· Her soruda bir durum sorulmalı,

· Soru katılımcılardan birine sorulmalı, cevap için yeterli zaman bırakılmalı,

· Katılımcının verdiği yanıt: doğruysa desteklenmeli/ödüllendirilmeli,

SORU-CEVAP

Kısmen doğruysa doğru bölüm onaylanmalı, yanlış bölüm düzeltilmeli,
Tamamen hatalı ise eleştirel bir tavır almadan doğru yanıta ulaşmaları sağlanmalıdır.
Geçerli bir neden varsa öğrencilere cevabın doğruluğuna katılmama hakkı tanınmalı.
BEYİN FIRTINASI

"... durumunda neler yapılabilir?" ya da "... size neyi çağrıştırıyor?" gibi soruları kullanabilirsiniz.
Her bir beyin fırtınasında sadece tek bir soru sorulmalı,
BEYİN FIRTINASI

Beyin fırtınasının temel kuralları gruba açıklanmalı:

Herkes aklına gelen her şeyi söyleyebilir, bütün fikirler kabul edilecek.
Söylenenlerin hepsi tahtaya/kağıda yazılacak,
Hiç bir fikir/öneri beyin fırtınası sırasında eleştirilmeyecek, tartışılmayacak
Beyin fırtınası belli bir tempo içinde yapılacak,
Öneriler listesi bitirildikten sonra başa dönüp hepsi teker teker tartışılacak.
Kısa bir özetle (bir-iki cümlelik) konu toparlanmalı.

ROL YAPMA

Bir konuyu oyunlaştırarak tartışmadır.

AMAÇ:

* Empati yoluyla oyundaki kişilerin duygu ve düşüncelerini anlama

* Eylemlerin başkaları üzerindeki etkilerini ve tepkilerini izleme

ROL YAPMA

AVANTAJLARI:

Uyarıcı ve eğlendiricidir.
Grubun dikkatini toplar.
Gerçek yaşama benzer.
Problem çözümü becerisi kazandırır.
Katılımcıların birbirlerinden öğrenmelerini sağlar.
Öğrenme sürecinde katılımcılara sorumluluk verir.
Ekip çalışmasını destekler.
Kişisel değerleri açığa çıkarır.
Başarı için oyuncunun rolünü iyice anlaması gerekir.

UYGULAMA:

İyi bir hazırlık yapılmalı,
Ortam oluşturulmalı,
Oyun izlenmeli,
Oyunculara teşekkür edilmeli ve oyunda neler hissettikleri sorulmalı,
Gözlemcilerin gözlem ve tepkileri paylaşılmalı,
Farklı olan tepkiler tartışılmalı,
Gösteriden ne öğrendikleri sorulmalı,
Durumun kendi yaşantılarıyla ne kadar ilgili olduğu tartışılmalı,
Özet yapılmalıdır.
KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI /FISILTI GRUPLARI

AVANTAJLARI

Öğrenicilerin öğrenmelerini kontrol etmelerini sağlar.
Paylaşmayı destekler.
Tartışma ile alınan dersin netleşmesini ve güçlenmesini sağlar.

KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI

UYGULAMAYA KARAR VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜN

Gruptan istenen iş net olmalı, zaman sınırı verilmelidir.
Katılımcılar aynı fikirde olmasalar da birbirlerini dinlemelidirler.
Grup tartışması yalnızca bir ya da iki kişi tarafından yönlendirilmemelidir.
Sorular tartışmanın yönetimine yardımcı olur.
Herkes katılım için cesaretlendirilmelidir.
KÜÇÜK GRUP TARTIŞMASI

UYGULAMA:

Ne tartışılacağı açıklanmalı
Grup yönetici, sekreter ve sunucu belirlenmeli,
Grubun işini anladığından emin olunmalı,
Gruplara tartışma için zaman verilmeli,
Grubun sonuçları sunucu tarafından büyük gruba sunulmalı,
Grubun sunusundan çıkan temel noktalar belirlenmeli,
Bu çalışmadan ne öğrendikleri sorulmalı,
Öğrendiklerini nasıl uygulayabilecekleri tartışılmalı.

 
Toplam blog
: 50
: 2353
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü öğrencisiyim. Yazılarımla, paylaşımlarım..