Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '14

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Ekmeleddin İhsanoğlu'nu ne kadar tanıyoruz ki, onu Cumhurbaşkanı (yani Halkın Başkanı) olarak seçeli

Ekmeleddin İhsanoğlu'nu ne kadar tanıyoruz ki, onu Cumhurbaşkanı (yani Halkın Başkanı) olarak seçeli
 

Baksanıza kendileri bile gösterdikler adayı tanımıyorlar; ismini bile söylemekte zorlanıyorlar...


DURUP DURURKEN, NE OLDU DA, KILIÇDAROĞLU VE BAHÇELİ, EKMELEDDİN İHSANOĞLU'NU KARŞIMIZA "CUMHURBAŞKANI ADAYI" OLARAK ÇIKARDILAR?

 

Eğri oturup doğru konuşalım...

Burada blog yazan tüm arkadaşlarıma soruyorum:

Kılıçdaroğlu ve Bahçeli'nin, "Nasıl bir Cumhurbaşkanı olmalı" konusunu öne çıkaran, sözüm ona "toplumsal uzlaşı" için yaptığı  bir seri "nafille" turdan sonra, hiç beklenmedik bir zamanda, daha önceden belirledikleri Cumhurbaşkanı adayını "milletin cumhurbaşkanı adayı" olarak topluma açılklanmasını doğru buldunuz mu?

Bu beklenmedik açıklama, ÖNCE, yukarıda belirttiğim toplantılara katılan, sendikaları, meslek odaları ve örgütlerini, sanatçı gruplarını ve diğer STK'yı şaşırtmadı mı? SONRA da, hiçbir şeyden haberi olmayan CHP ve MHP milletvekillerini ve diğer parti yöneticileri ile, "bu aday da nerden çıktı?" diyen bu iki parti seçmenlerini şoka sokmadı mı?

 CHP ve MHP içinde, Kılıçdaroğlu ve Bahçeli'nin,"Seçilecek cumhurbaşkanı nasıl olmalı" başlığı altında sıraladıkları; "temiz, dürüst,dünyayı, dengeleri  iyi bilen, yurttaşına sempati gösteren, herkesi kucaklayan, devlet kurumları arasında diyaloğu sağlayacak, ülkeyi hem içerde hem dışarıda temsil edebilecek" niteliklere sahip milletvekili hiç mi yoktu?

 

Bir soru daha...

Burada blog yazan ve bu konuda düşüncelerini belirten ve  bu seçim konusunda hemen  Ekmeleddin İhsanoğlu'dan yana olup, onun Cumhurbaşkanı olmasını isteyenlere soruyorum :

Ekmeleddin İhsanoğlu'nu, Cumhurbaşkanı adayı olmasından önce ne kadar tanıyordunuz? Hakkında neler biliyordunuz?

Ekmeleddin İhsanoğlu'nun Cumhurbaşkanı olmasına karşıyım ama,"onu tanıma konusundaki" soruyu kendime de sordum...Yanıtım da, "birkaç kez medyada ismini duymuştum ya da görmüştüm; ama onun ötesine fazla bir şey bildiğimi söyleyemem" şeklindedir.(ama şimdi bir şeyler öğrendim).

İhsanoğlu'nun adaylığının açıklanmasından önce, biri gelip bana, İhsanoğlu'nu kastederek ya da resmini göstererek "bu adamın Türkiye'nin Cumhurbaşkanı olmasını ister miydin?" diye sorsaydı, "yüzü temiz bir adama benziyor ama, istemem" yanıtını verirdim.

Ekmeleddin beyin adaylığının açıklanmasından önce, size aynı soruyu sorsalardı, acaba nasıl bir yanıt verirdiniz?

Elbette bu soruların yanıtını sizden istemiyorum; yalnızca düşünmenizi isterim.

Ben şimdi, hakkında epeyce şeyler öğrendim ama, yanıtım değişmedi...

Aslında bu soruyu, onu, bize Cumhurbaşkanı seçmemiz için aday gösteren CHP ve MHP'nin Genel Başkanlar olan Kılıçdaroğlu ile Bahçeli'ye de sormak gerekir.

Bloğumun başına koyduğum resim, aslında bir gereceği yansıtıyor...Önce ismini doğru söylemek için uğraş verdik, aynen bu iki Genel Başkan'ın yaptığı gibi...Ben de, bu konuda yazdığım blogların bazılarında ismini yanlış yazdığım için, blog yayınlandıktan sonra, "düzeltme mesajları" yazdım. Aynı hataya bazı arkadaşlarım da düştü.

CHP ve MHP seçmenlerine bir "dayatma" olarak ortaya çıkarılan Ekmeleddin İhsanoğlu'na, bu kadar kısa zamanda "yandaş" olan kişilerin, bu yandaşlıkları altında yatan gerçek neden, "o olmasın da bu olsun" düşüncesidir. Hem benim gibi düşünenler ve hem de Ekmeleddin İhsanoğlu'nun Cumhurbaşkanı olmasını isteyenler, bu nedeni zaten biliyor...Bazıları, bu nedeni açıkça söylüyorlar; onlara saygı duyuyorum...Ama bazıları da, bu nedeni açığa vurmaktan nedense çekiniyorlar...

 

Ekmeleddin İhsanoğlu kimdir?

 Ekmeleddin İhsanoğlu, Kahire'de doğmuş ve en az 27 yıl "Mısır- İslam" kültürü ile yoğurulmuş, akademik kariyeri olan bir kişidir. Ancak, onu tanıdıkça ve onun tanıtımını yapan toplantılardaki konuşmaları dinledikçe, Türkiye'nin "siyasi, sosyal yapısından" bihaber olduğunu; Türkiye'nin "siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik arşivinde yazanları" bilmediğini; bütün bunların toplamının bir sonucu olarak, "Türkiye'yi ve Türkiye insanını hiç tanımamış" olduğunu gördüm ve anladım.

Yaptığı konuşmalarda, şimdiye kadar zihnimi kurcalayan ve üzerinde düşünmeme neden olacak hiçbir şey duyamadım...Aklımda kalan ve biraz da gülmeme neden olan, "büyük bir beyin fırtınası sonucunda üretildiği" söylenen "Ekmek için Ekmeleddin" sloganı oldu...Bana göre, bu slogan siyasi içeriklidir ve genel seçimlerde söylenmesi gereken bir slogandır...

Geçmişteki benzerlerine bir bakalım :

-- Tansu Çiller(1991 seçimleri) ; "Her aileye iki anahtar, biri ev için, bir araba"

-- Sülayman Demirel(1991 seçimleri) ; " Kim ne veriyorsa, ben 5 lira fazla vereceğim"

-- Kemal Kılıçdaroğlu(2011 seçimleri) ;  1- "Her aileye 600 lira maaş"

                                                                   2- "Yaz tatilinde askerlik"

Hatırlatırım, bu sloganlar, genel seçimleri kazanmak ve Başbakan olmak için üretilen "siyasi ve ekonomik" içerikli sloganlardır...Cumhurbaşkanı olmak için değil..

 

Erdoğan'a gelince...

Bana göre Erdoğan, 1919 yılında başlayan bir hareketle ülke düşmandan kurtarıldıktan, bağımsızlık kazanıldıktan sonra Yeni Türkiye Cumhuriyeti kuranların, yaşamları boyunca yaptıkları "sayısız doğru" icraat yanında, etkileri günümüze kadar gelen sadece,"1-2 yanlışı"nı, "doğrular" arasına katmak için uğraş vermektedir...

Birçok "doğru" arasındaki bu, "1-2 yanlış", Cumhuriyeti kuranlarını, geleceğe yönelik yaptıkları ilerleme planları ve stratejilerini uygulamak için "yığınakta yaptıkları bir hata"dan kaynaklanmaktadır

Recep Tayyip Erdoğan'ın, "Yeni ve BüyükTürkiye" özlemi ile yola çıkarken, bu eylemini, Türkiye Cumhuriyeti'ni kuranlar gibi Samsun'dan başlaması anlamlıdır...

Erdoğan, 1919-1924 süreci içinde, yukarıda belirttiğim  "Yığınakta yapılan '1-2'  hatayı", gecikmeli de olsa düzeltmek için  çalışmaktadır....

Ne demek istediğimi, Cumhuriyet Tarihi'ni ve bu süreçte, özellikle 1921 ve 1924 yıllarında kabul edilen anayasaları iyi bilenler kolaylıkla anlayabilirler.

Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra --eğer Erdoğan seçilirse-- tüm güncelimizi bu konular dolduracak...O zaman bol bol yazar ve tartışırız...

Şimdilik durum bu...

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..