Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Ekonomimizi Ayakta Tutalım

Yaşadığımız

Şu kritik günler

Çok akıllı davranmazsak bizi boğabilir

 

Demek istediğim

Şöyle böyle akıllı değil

Tam olarak akıllı davranacağız

 

Özellikle

Alış veriş durgunluğuna gidereceğiz

Tüketimi normalleştireceğiz

Üretim tüketim dengesi kuracağız

 

Biliyorum

Bunu devlet yapacak

 

Devletin bunu yapması için

Temel nokta

Halkın bu konuda

Devletin yanında durmasıdır

 

Siyasi olarak demiyorum bunu

Genel işleyiş olarak diyorum

 

Bakın

Devlet diyorum iktidar demiyorum

Yanlış anlaşılmasın önerim

Halk ve devlet

El ele yan yana gönül gönüle olursa

Devlet işleyişi

Tam anlamıyla çağlar gider

 

Çünkü

Devlet halk için yapacak ne yaparsa

Atılan adımların

Alınan kararların tamamı halk için olacak

Halk bu noktada Devleti

Samimi ve çözüm üreten olarak görecek

Alınan kararları

Atılan adımları

Destekleyecek yanında yer alacak

 

Devleti yönetenlerin

Böyle olmasını diliyorum ben

Ben bunu yaptım

Sen de buna uyacaksın halkım

Asla demeyecek devlet

 

Ben

Birkaç kez yazdım ama bir ses gelmedi

Ne devletten

Ne de halktan

 

Üretim tüketime bağlıdır

Üretim gerek iç gerekse dış tüketimle

Güçlenir gelişir ve daha da üretken olur

 

Yani canlarım

Tüketimi canlı tutacağız biz

Tüketimi canlı tutmanın yolu da

Halkın cebinde para olmasıyla ilgilidir

 

Bunun için

Devlet çalışanları aracılığıyla  

Piyasaya para sürecek

Halk böylece alış veriş yapacak

 

Üretim yerleri ürettiklerini satabilecekler

Ve ayakta kalacaklar

İşten işçi çıkarma

İş yerini kapatma gibi bir şey olmayacak

 

Bu çerçevede yapılabilecek iş

Devlet haddinden fazla olmamak koşuluyla

Para emisyon hacmini arttıracak

 

Ünlü İngiliz Ekonomist Keynes

Böyle söylüyor

Kendisi de İngiliz devletini

1930 larda yaşanan Dünya ekonomik krizinden

Böyle kurtarmıştır

O uluslararası krizi en kolay atlatan da

İngiliz devleti olmuştur

 

Ben

Ekonomiyi ayakta tutalım

Bunun için de

Keynesçi çözümü kullanalım diyorum

 

Korkmasın devletimiz

Halkla birlik olduğu halkla bunu paylaştığı sürece

Alınan her kara

Halkı rahatlatıcı ve çözümleyici olur

 

Bunu aklına koy Devletim

Ve de korkusuzca da uygula

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..