Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Elektronik pazarda eleman sıkıntısı

Elektronik pazarda eleman sıkıntısı
 

Son günlerde herkesin dikkatini bir biri ardına açılan Elektronik marketler çekiyor. Bu sektör daha önce Kadıköy ve Karaköy civarında mesken tutmuşken yerli ve yabancı yatırımcıların bu sektöre girmesiyle elektronik sektörü yeni bir vizyona bürünüyor. Tüketici açısından bakılınca bu yeni yapılaşma ürün, fiyat ve hizmet rekabetinden dolayı bazen tatsız görüntüler ortaya çıkartsa da gayet hoş karşılanıyor. Bu işin tabiî ki birde perde arkası var marketler gün geçtikçe büyük bir hızla değişen elektronik piyasasına bu değişimi takip edebilecek personel bulma sıkıntısı yaşıyorlar. Çünkü elektronik pazar müşterisi artık internet üzerinden almak istediği ürünle ilgili her şeyi öğrendikten sonra alışverişe çıkıyor. Bu tip müşterilerin karşısında bilgisinden ve şirketinden emin olmayan kişilerin hiçbir şansı kalmıyor.

Bu mağazalara tercih edilen personeller doğal olarak öncelikle bu sektörde çalışmış olan kişiler arasından seçiliyor. Piyasada bu konuda çok fazla seçenek kalmayınca da firmalar arası transferler başlıyor ve bunun sonrasında piyasa personel konusunda tıkanıyor. Her geçen gün yüzlerce kişinin çalıştığı büyük marketler açılırken nasıl oluyor da personel istihdam edilebiliyor. Bunun üzerine yerli yabancı yatırımcılar personel seçerken kriterlerinden ürün bilgisini çıkartmak zorunda kalıyor, bir çok sektörden satışı bilen perakendeciliği benimsemiş personel temin ediliyor. Bu personele firmalar kendi imkanları ile teknoloji öğretmeye çalışıyorlar veya konuya vakıf personelin yanına çırak gibi verip eğitmeye çalışıyorlar. Elektronik marketçilik teknoloji bilgisi ister günümüzde teknolojiyi yakından takip eden kadar etmeyen bir müşteri potansiyeli var ve bu müşteri potansiyelinin karşısına sattığı ürünü bilmeyen satış temsilcisi çıkarttığınız taktirde ciddi problemlerle karşılaşmamanız mümkün değildir.

Bu yüzden satış danışmanları şirketin gözüken yüzü ve şirketi ayakta tutan temel yapı taşlarından olduklarından ürün bilgisi, satış becerisi ve insan ilişkileri açısından kuvvetli olmaları gerekmektedir. Bu konularla ilgili eğitimin şirketler tarafından personele iyi verilmesi, verecekleri her eğitimin kendi menfaatlerine geri döneceğini unutmamaları gerekmektedir.

 
Toplam blog
: 53
: 1670
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

  Merhaba ; Bakmayın böyle yazılar yazdığıma, bilgi okyonusunda bir balık etmem nazarımda. Paylaş..