Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

En iyi saklanma şekli mezara girmek, kimsenin aklına gelmez

En iyi saklanma şekli mezara girmek, kimsenin aklına gelmez
 

Saklananlar bu yolu denerlerdi ama demek ki henüz ihtiyaç duymuyorlar. İyi bir devlet düzeninde saklanmanın kolay olacağı yerde bile saklanamazsınız; yetersiz bir düzende ise saklanmanın zor olduğu yerde bile kimse sizi bulamaz.

Aslında saklananın bulunamadığı bir düzen yoktur. Hatta insanların saklanabildiği bir düzen yoktur; saklambaç mı oynuyoruz, “Kayıplara karıştı” Benim düzenimde insanlar saklanamazlar; yer yarılsa içine girseler bulurum. Hele de bu bilim ve teknoloji çağında.

Örneğin Ortaköy saldırganı 2000 bin polisle 15 günde bulundu. Mücadelelerini takdir ediyorum ama biz her suçluyu 2000 polisle 15 gün ararsak işimiz var.

Dediğim gibi saklanma diye bir şey yok, hiç kimse bunu yapamaz. Birileri saklanıyorsa saklanmalarına izin veriyoruz demektir. Ben arayıp bulurum demiyorum, saklanamaz diyorum. Uzaydan bakınca çekirgenin zıpladığını görebildiğimiz bir dünyada aramak diye bir fiilin lügatte olmaması gerekir.

Versinler bana yetkiyi, Türkiye’de yaşayan 80 milyon kişiden herhangi birini elimle koymuş gibi istediğim yerde istediğim anda bulurum. “Kayıplara karıştı” sözünü işitince beni bir gülme krizi tutuyor.

Ya tamam ben abartıyorum, daha doğrusu sallıyorum ama yani insanlar nasıl bu kadar kolay saklanabiliyorlar? Her suç işleyen, kaçan göçen böyle saklanırsa ömrümüz aramakla geçer.

Saklayanlar da önemli tabi bu arada. Herkesin bir saklayanı var. Zorluk biraz da burada. Bizim insanlarımız yakını falansa suçluyu saklayabiliyor. Amcamın oğlu. Adam öldürmüş, “Beni sakla” S..ir git! Böyle saçmalık olur mu ya! Saklayana da aynı cezayı veririm!

Suçluların Türkiye’de böyle kolayca saklanabilmesi çok kötü. Bir de 20 yıl kaçma zamanaşımı hala var mı bilmiyorum.20 yıl saklan/kaç sonra hadi güle güle. Son derece saçma, yemin olsun mezarından çıkarır yargılarım! Bizim ülkemizde bir suçlu çok rahat bir şekilde 20 yıl saklanır/kaçar. Zaten olayın üzerinden belli bir süre geçtikten sonra bırakılıyor, aranmıyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..