Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '15

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Engelli babası olmak

Engelli babası olmak
 

ENGELLİ BABASI OLMAK


Liseye başlamıştım... İlk veli toplantısına babam katılmıştı... Toplantıda öğretmen direkt olarak babama gidip şunları söylemiş:

— Beyefendi oğlunuz çok başarılı bir çocuk.  Sizi tebrik ediyorum.

Babamda beni tebrik etti.  Üç ay sonra tekrar veli toplantısı olmuştu. Toplantıda öğretmen yine tekrar babamın yanına gidip şunları söylüyor;

—    Beyefendi oğlunuzun soruları ile baş edemiyor, oğlunuza söz dinletemiyoruz.

Bu toplantıdan sonra babamın bana çok kızacağını düşünerek kendisine sordum:

— Toplantıda ne oldu baba

— Oğlum öğretmenini beğenmedim... Sen benim Oğlumsun... Hiç kimse seni böyle fütursuzca eleştiremez. Dedi.    

O gün dünyalar benim olmuştu. Babamın bana güvendiğini bir kez daha anlamıştım. Babamın evlatlarına güven duyması işitme engelli iki ağabeyimi ve beni hep başarıya taşımıştır. Büyük ağabeyim 1993 senesinde Kütahya kungfu karate şampiyonu oldu. Ortanca ağabeyim ise Denizlispor  takımında a kadrosuna kadar yükseldi. Halen Kütahya işitme engelliler sporda top koşturuyor. İkisi de emekli oldu... İkiside umut dolular.    

Babam geçmiş dönemlerde güreş sporu dalında çok başarılı imiş. Bursa güreş Kulüplerinden çok ciddi transfer teklifleri almış. Dedeme ise bu transfer tekliflerini iletince şöyle söylemiş dedem:  

—    Sanki sen transfer olunca Musa’nın oğlu Süleyman çok başarılı diyecekler..

Boş ver demiş.

Babam yıkılmış. Umutları sönmüş. Babam kendi gençliği zamanında yaşadığı olumsuzluklardan kendisine ders çıkarmış ve evlatlarının her zaman arkasında durmuştur. İşitme engelli ağabeylerimin topluma kazandırılmasında çok büyük zorluklar çektiler annem, babam. Toplumda bazı kendini bilmezler işitme engelli ağabeylerimi dışladığında, birileri onları dövmeye kalktığında annem, babam hep set olmuştur.

Allah razı olsun babamdan… Engelliler ile ilgili bugün bu duyarlılığa sahip isem Allahın izniyle onun verdiği eğitim sayesindedir. İşitme engelli ağabeylerimin başarıları Allahın izniyle babamın vermiş olduğu mücadeleler sayesindedir.

Bu aralar rabbimin hediyesi oğlum oldu Allahın izniyle. Adını ise babamın ismi Süleyman koyduk… Babam çok sevindi bu jestime. Ama onun emekleri karşısında ne kadar jest yapsak da babamın hakkını ödeyemem. Allah razı olsun babamdan.

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..