Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Engelliler haftası

Engelliler haftası
 

Görme engelliler kuran okuyor resim


10-16 Mayıs Engelliler Haftası. 3 Aralık Dünya Engelliler gününde tüm Kurum ve kuruluşlara Basın açıklaması yapma önerisinde bulunmuştum. Şimdi 10-16 Mayıs Engelliler haftasında tüm kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütlerini faaliyetlere dâhil olmaya çağırıyorum. Kutlu Doğum haftası hazırlık Programına katılmıştım. Orada şöyle bir önerim olmuşlu. Programlarda görme engelli arkadaşlar kabartma yazıdan kuran okusunlar. Biz Cumartesi günü derneğimizde görme engelli arkadaşlarımıza kabartma yazılı kitaplardan Kuranıkerim okuttuk. Dün 23 Nisandı. Engelli çocuklarımıza konuşma yaptırılmış olsaydı şiirler okutturulmuş olsaydı ne güzel olurdu. İzmirde kitap fuarı başladı. Her yıl gitmeye çalışırım. Tabiî ki sesli e-kitap ve kabartma yazıyla kitaplar aynı anda çıkmadığı için ben ne yapıyorum. Gidiyorum konferans salonuna konuk yazarları dinliyorum. İmza gününde tanıdığım yazar varsa gidip sohbet ediyoruz. 10-16 Mayıs yaklaşıyor. Tüm Kurum ve kuruluşlara Sivil Toplum Örgütlerine çağrımdır. Lütfen bu haftada yapılan etkinliklere katılın. Engelli Engelsiz birlikte Faaliyetler yapalım. Yahu biz Cumartesi görmeyenler kuran okuyor etkinliğinde sadece engelliler ve aileleri vardı. Gözlerim misafirlerimizi aradı. Hiç bir etkinlikte görmeyen arkadaşlar kuran okumadılar. Size kör olun demiyorum kör olmayın da görün bizi. Bu 10-16 Mayıs engellilerle engelsizlerin bir arada olduğu etkinler için bir başlangıç olsun. Bu gün iş yerine geliyorum. Biri kolumdan asılıyor. diyorki ortadan git sarı çizgiden yürü. Birde kolumdan asılıyor. Bende kolumu geri çektim. Ben duvar takibi yaparak iş yerimin kapısını buluyorum. Ortadan gidersem kapıyı nasıl bulacağım. Biraz kızınca iş yerinden bir arkadaş bilmiyor dedi. Yahu bilmiyor diye gelen geçen bizi elleyecek mi defalarca okullar yurtlar dernekler tüm kurum ve kuruluşlarda engellik bilinci seminerleri verebiliriz diyoruz. Yinede bıkmadan usanmadan çağrımızı yapalım. Neler yapılabilir. Engelli ve Engelsizler Gezi Piknik yürüyüş söyleşi yani kısaca hayatı paylaşmak. Oturup bir çay içip sohbet etmek bile kazanımdır. Çünkü amacımız ön yargıları yıkmak ve birlikte yaşama kültürünü arttırmak. Yetişkinler için bu kolay değil. Özellikle engelli ve engelsiz çocukların bir arada olması çok önemli. Tüm Kurum ve kuruluşlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla 10-16 Mayıs Engelliler haftasında etkinlik yapmaya hazırız.

Soru görüş ve önerileriniz için, slh.arikan@gmail.com

Tel: 0506 514 96 93 Türkiye Beyazay Derneği İzmir Şube Başkanı Salih ARIKAN

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..