Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Ensest'e beraat...

Ensest'e beraat...
 

Görsel, www.ciceksehri.com dan alınmıştır.


Milliyet Gazetesinde ilgimi çeken bir haber; "Samsun'da geçen yıl iki dayısının tecavüzüne uğrayıp düşük yapan genç kız, "Rızamla olmadı ama şikayetçi değilim" dedi. Mahkeme iki dayıyı tecavüzden bırakıp, tehditten 1 yıl 8'er aya mahkum etti..."

Duruşmada sosyal hizmetler uzmanı eşliğinde ifade veren S.D. zaman zaman gözyaşları içerisinde;“Tarihlerini tam olarak hatırlamıyorum. Ancak, V. dayım iki kez, O. dayım ise bir kez benimle cinsel ilişkiye girdi. Ben çocuğun V. dayımdan olduğunu sandığım için onu söyledim. Her ikisinde de korktuğum için bağırmadım, karşı koymadım, tepki vermedim. Ancak hiç birisi benim rızamla olmadı.” Olayın ardından V.A.’nın tutuklanması üzerine dayıları O.A. ile A.A.’nın kendisini tehdit ettiklerini belirten S.D. “V. cezaevine girer veya ceza alırsa mezarını hazırla. Kendini pencereden aşağıya at diyerek beni tehdit ettiler. Ancak şikâyetçi değilim” demiş…

Cumhuriyet Savcısı, “mağdurenin rızasıyla ya da zorla cinsel ilişki olduğuna dair delil bulunmadığını” belirterek, davanın düşürülmesini istemiş.Mahkeme heyeti de şikâyetin olmadığını belirterek V.A. ile O.A. hakkında açılan davayı düşürerek, tutuklu yargılanan V.A.’nın tahliyesine karar vermiş. Mahkeme genç kızı tehdit ettikleri gerekçesiyle O.A. ile A.A.’yı ise tehdit suçundan 1’er yıl 8’ay hapis cezasına çarptırmış.

17 yaşında bir genç kız S.D. Güvendiği yakınları olan dayıları tarafından tecavüze uğruyor, hamile kalıyor, düşük yapıyor, Adli Tıp çocuğun %99.99 dayı O.A. dan olduğunu tespit ediyor, dayılar kızı ölümle tehdit ediyor, tehditin varlığı mahkemece sabit ki tehditten ceza veriyor ama ne hikmetse tecavüzden ceza almıyor dayılar.

Rızayla ya da zorla ilişki delili bulunamamış. Pekala, düşen ya da düşürülen çocuk bir delil olamaz mı? Kızın yaşı henüz 17, reşit bile değil yasalar önünde. Kaldı ki yasalarımız ensest evliliğe izin de vermiyor. (Gerçi geçtiğimiz günlerde bu yasa da delinmişti bir şekilde. İstanbulda bir amca ve yeğenin nikahı kıyılmış ve Türkiye'nin ilk ensest nikahı olarak basında yer almıştı.)  Burada genç kız açısından bir istismar söz konusu ve bunun da karşılığı TCK da var.

Ensest'in toplumda utanç vesilesi olduğu düşünülürse, bununla ilgili nasıl delil toplanabilir bilemiyorum. 8 aylıkken düşen ya da düşürülen günahsız bir sabiden daha iyi delil mi olur?

Tabii bunlar benim şahsi kanaatlerim. Elbette hakim ve savcılarımızdan daha iyi bilemeyiz konuyu...

20 Mayıs 2012

 
 
 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..