- Kategori
- Üniversiteler
EPOD2008
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri FakültesiI. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi 14-16 Mayıs 2008 ev sahipliği yapacak. Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı' nın koordinatörlüğünde gerçekleşecek bu kongrenin amacları:
Ölçme ve değerlendirme, psikometri alanlarındaki akademik çalışmaların paylaşılmasına olanak sağlamak.
• Ölçme ve değerlendirme, psikometri alanlarındaki gelişmelere katkıda bulunmak.
• Ölçme ve değerlendirme, psikometri alanlarına, kamuoyunun dikkatini çekmek.
Kongre konu başlıkları öğrenci başarısı, ölçme ve değerlendirme, yerleştirme, insan kaynakları alanında ölçme ve değerlendirme ve geniş tabanlı testler ölçme değerlendirme olarak belirlenmiştir.
Kongrede; bildiri ve poster bildiri olmak üzere iki kategoride çalışmalar kabul edilecektir. Kongre konu başlıkları ve açıklamaları aşağıda verilmiştir. Ayrıca atölye çalışması düzenleme ile ilgili öneriler de değerlendirilecektir.
1. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme
Çeşitli eğitim kademelerinde öğrenci başarı gelişiminin değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araç, yöntem ve yaklaşımlarının uygulama ve sorunlarına ilişkin çalışmalar.
2. Öğrenci seçme, yerleştirme sürecinde ölçme ve değerlendirme
Öğrenci seçme, yerleştirme sürecinde ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ve sorunlarına ilişkin çalışmalar.
3. İnsan kaynakları yönetiminde ölçme ve değerlendirme
Personel seçmede, yerleştirmede, iş performansını belirlemede, kariyer planlamada ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ve sorunlarına ilişkin çalışmalar.
4. Geniş ölçekli testler ve değerlendirme
Eğitim politikaları ve bunlara bağlı olarak hazırlanan eğitim programlarının yeniden yapılandırılmasında rol oynayan ulusal (ÖBBS) ve uluslararası düzeydeki testlere (PIRLS, TIMMS, PISA) ilişkin çalışmalar.
5. Araştırma sürecinde ölçme ve değerlendirme
Araştırma sürecinde ölçme araçlarının seçilmesi, geliştirilmesi ve verilerin çözümlenmesindeki uygulamalara ve sorunlara ilişkin çalışmalar.
6. Eğitimde psikolojik hizmetlerde kullanılan testler ve değerlendirme
Öğrenci kişilik hizmetlerinde kullanılan testlerin geliştirilmesi, uyarlanması ve uygulanması süreçlerine ilişkin çalışmalar.
7. Testler ve etik standartlar
Testlerin geliştirilme, uyarlama, uygulama ve sonuçlarının kullanılması sürecinde etik standartları ele alan çalışmalar.
8. Farklı bilim alanlarının eğitim sürecinde ölçme ve değerlendirme
Sağlık, fen ve sosyal bilimlerin çeşitli alanlarında (tıp, hukuk, mühendislik, ekonomi vb.) ölçme ve değerlendirme ile ilgili çalışmalar.
Bilimsel Danışma Kurulu Üyeleri ve Danışma Kurulu Üyeleri Aşağıdadır:
Bilimsel Danışma Kurulu Üyeleri
Prof.Dr. Petek AŞKAR
Prof.Dr. Ali BAYKAL
Prof.Dr. Yaşar BAYKUL
Prof. Dr. Ali DÖNMEZ
Prof.Dr. Fitnat KAPTAN
Prof. Dr. Mehmet Ali KISAKÜREK
Prof.Dr. Nizamettin KOÇ
Prof. Dr. Selahiddin ÖĞÜLMÜŞ
Prof.Dr. Ezel TAVŞANCIL
Prof.Dr. Ata TEZBAŞARAN
Danışma Kurulu Üyeleri
Doç. Dr. Şener BÜYÜKÖZTÜRK
Doç. Dr. Mehtap ÇAKAN
Doç. Dr. Adnan ERKUŞ
Doç. Dr. Selahattin GELBAL
Yrd. Doç. Dr. Hakan ATILGAN
Yrd. Doç. Dr. Cem GÜZELLER
Yrd. Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Zekeriya NARTGÜN
Eğitim bilimcilerin dikkatine önemle sunarım.
Saygılar,
Aylin Atasagun