Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '07

 
Kategori
Anılar
 

Erenköy Kız Lisesi anıları

Erenköy Kız Lisesi anıları
 

Öğrenciliğimde ve mezun olduğum zaman benim için çok da önemi yokmuş gibi hissettiğim sevgili lisemi yine ziyaret ettim. Bir mezunlar günüydü. Artık iyice yaşlanmış öğretmenlerimi, yavaş yavaş orta yaş sınırına tırmanan arkadaşlarımı görmek olağanüstü heyecan vericiydi. Hele okul yıllarında çok kızdığım (beni asi buluyordu) bir öğretmenimin beni onlarca yıl sonra tanıyıp, hiçbir şey olmamış gibi bağrına basması… Neredeyse kalpten gidiyordum.

Orası benim için çok değerli bir yuva. Eskiden Rıdvan Paşa köşküymüş. Bizim zamanımızda ana bina dışındaki binalar kullanılır durumdaydı. Demir parmaklıklı sera, şık kameriyeler, pembe ve beyaz at kestaneleriyle, mavi çamlarla dolu bahçeyi süslerdi. Hazım Amca ve onun Chitty Chitty Bang Bang'deki dedeye benzeyen ustası yaşlı bahçıvan baharla birlikte, bahçede durmadan büyük bir telaş içinde gidip gelirlerdi. Biz ise pergoladaki tahta banklara oturur kulaktan kulağa oynardık. Girişteki ana yolun iki kenarını süsleyen gül fidanlarını, Hıdırellez günü niyet yazılı kağıtları gömmekte kullanırdık.

Bugün güzel sanatlar lisesi olarak kullanılan bina ise yatakhane binamızdı. Yatılılar olarak orada acı tatlı pekçok günümüz geçti. Yatakhane müdürümüz Leman hanımı onu tanıyan hiç kimsenin unutmadığını biliyorum. Okulla yatakhaneyi ayıran sokaktan, aşağıdaki tren yolu ve alt geçit görünürdü. Tam akşam etüdü çıkışında oradan bir kara tren feryat figan geçer, tüm yatılıların yüreğini sıla hasretiyle cız ettirirdi.

Yüksek ağaçların tepesine tırmanmış dev mor salkım yıllar yılı lisenin girişini süsledi. Yine eskiden olduğu gibi nisan ayı geldiğinde kokusu dünyayı tutuyor.

Artık bir yıkıntı haline gelen köşkte bir zamanlar piyanolu bir salon varmış; genç kızlar orada müzik dersi yaparmış... Ne yazık ki korunamamış, yanmış, Erenköy'lülerin anılarında kalmış. Şimdi ağaçlara, otlara ev sahipliği yapıyor, bu tarihi değer. Keşke bir rölövesi yapılabilseydi eski köşkün. Yeniden canlandırılabilirdi geçmiş belki.

Sevgili EKL mezunları, Nisan ayında mezunlar gününde okulunuza giderseniz o mor salkımın altında durup kokuların sizi hangi anılara götüreceğine bir bakın derim. Bakalım siz de lise yıllarınızı acısıyla tatlısıyla yeniden yaşayacak mısınız benim gibi...

 
Toplam blog
: 16
: 3249
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

İzmit doğumluyum. İngiliz Filolojisi'ni bitirdim. İki çocuk annesiyim. Kitap çevirmenliği yapıyorum...