Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '10

 
Kategori
Şiir
 

Erhan Soysaltürk’ten dört sekizlikler, sekiz onaltılıklar

Erhan Soysaltürk’ten dört  sekizlikler, sekiz onaltılıklar
 

Erhan Soysaltürk; "Şiir diye yazıyorum, dört sekizlik oluyorlar." Dedi...(Sanat Güneşi)


Erhan Soysaltürk’ten Dört Sekizlikler…

ELMA ŞEKERİ

Aşk için, ,

Sevgi için,

Diyorsun ki;

Elma şekeri..

Elma şekeri,

Kırmızıdır şekeri,

Önce yalanır,

Dilde kalır tadı…

Elma şekeri,

Önce yalanıp,

Sonraları ısırılır,

Olgun elmadır içi,

Havva bulaşığı…

Elma şekeri,

Yalarsın,

Yersin,

Kalır elde sapı…

İster ota dik,

İster ..oka,

Dikkatli olun ki,

Batmasın münasip,

Olmayan bir yere…

ERHAN SOYSALTÜRK

SAÇLARINDA AK

Bilinmez nedeni,

Bu saçları ben,

Değirmende,

Ağartmadım diyorsun,

Kar mı yağdı,

Ayazında bir gecenin,

Sanki çığ düşmüş gibi

Koca karı fırtınası…

Saçlara düşünce aklar,

Birden başladı mı,

Pişmanlıklar…

Saçlar olunca tarumar,

Vurdu mu, gözlere ıslak,

Nemli, soğuk dalgalar…

Saçlara ak düştü,

Sana ad bulamadım diyorsun,

Bulamadın mı hala,

Bana uygun bir ad,

Yar mısın,

Yoksa ağyar mı,

Dalganı mı geçiyorsun?

ERHAN SOYSALTÜRK

YANILGI

Üzülüyorsun,

Ellerinde değilim diye,

Üzülüyorsun,

Gözlerinde değilim diye,

Üzülüyorsun,

Yüreğinde değilim diye,

Üzülüyorsun,

Seninle değilim diye,

Yanılıyorsun,

Haksızlık ediyorsun,

Sevgilim,

Sevgiline…

ERHAN SOYSALTÜRK

İHTİMAL

Var mı bir ihtimal daha,

Varsa sakın,

Ölmek olmasın ama…

ERHAN SOYSALTÜRK

DOST BAŞINA

Üzüldüğünde üzülür,

Süzüldüğünde süzülürüm…

Bu en güzel çağda ben,

Elma dersem çık,

Armut dersem çıkma,

Demelerine sevinirim…

Vallahi günahını çekeyim ki,

Bi ..ok anlamadım,

Ne aşkından,

Ne de meşkinden…

ERHAN SOYSALTÜRK

GÖZÜM VAR

“Hiçbir şeyde gözüm yok,

Sen yanımda ol yeter”

Şarkısını yazanında,

Söyleyenin de,

Dinleyenin de,

Ellerinden öperim…

Her şeyde bilinsin ki,

Gözüm var benim…!

ERHAN SOYSALTÜRK

ACILARI YEŞERTTİM

Ben acıları önce,

Yeşertirim yüreğimde…

Ben sancıları önce,

Çekerim gecelere…

Ben hancıları,

Bilirim uzak yerlerde…

Yolcu yolunda gerekmiş,

Dikerim yol boylarına,

Acı yeşili ağaçları…

Çekerim ayrık otlarını,

Sanki zulmün saçları,

Çekip de, kopamaz gibi…

Ben hancıların,

Ben yolcuların,

Yıllar evveli,

Dev aynalarındaki,

Uzak diyar devlerinin,

Seni tanıdıktan sonra,

Satmışım analarını,

Satmışım bacılarını…

ERHAN SOYSALTÜRK

KAVŞAK GELİNCİĞİ

Dün,

Sizin köyden,

Kör usulü geçerken…

Bugün,

El salladı,

Kavşak Pınarında,

Saçları örülü kızlar…

Menekşe uzattım,

Yasemin kaptı elimden…

Papatya uzattım,

Gül parçaladı attı neden…

Pembe bir,

Leylak uzattım,

Bir mahsun,

Bir mahcup,

Bir gönül elçisi,

Olup da giydi ak gelinliğini,

Düştü peşime,

Bir gelincik çiçeği…

Meğerse ilinden,

Kavşak suyu içen,

Yar olurmuş bir merte,

Tez elden…

ERHAN SOYSALTÜRK

BEDDUA

Aramızda sıra dağlar,

Anam ağlar,

Ben ağlarım,

Sen ağlarsın…

Aramızda uzak yollar,

Dağlar ağlar,

Ben ağlarım,

Sen ağlarsın…

Aramızda yok olanlar,

Yüreğim ağlar,

Yüreğin ağlar,

Allah cezalarını

Verecek inşallah,

Kör olasıcası,

Yuva yıkıp,

Seyre dalanlar…

Erhan SOYSALTÜRK

Yazarın Dipnotu:

“Bu Yazı Milliyet Blog’daki “BAŞKA BİR TÜRKİYE YOK” köşesi için kaleme alınmış bir; Erhan SOYSALTÜRK yazısıdır.

Yazar ismi ve Link verilerek alıntı yapılabilir.

 
Toplam blog
: 225
: 396
Kayıt tarihi
: 12.07.10
 
 

29 Ekim 1923'te, Dünya'ya ilan edilen, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün kurmuş olduğu ve bi..