Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '09

 
Kategori
Mizah
 

Erkek Erkek midir?

Erkek Erkek midir?
 

“Tabi erkektir ulan! Sen ne demeye çalışıyorsun” şeklinde celallenecek; hiddet gösterecek; şiddete tevessül eyleyecek olanınız var ise “aman” diyeyim…

Aman ki ne aman. Sadece geçen hafta girişini yaptığımız konuya devam etmeyi istemiştim. Geçen hafta “kadın kadın mıdır?” sorusunu sormuş ve apışıp kalmıştık. Daha doğrusu cevaplamaya çalışmıştık ama bir türlü cevaplayamamıştık. Şimdi de madalyonun öbür tarafına bakalım istedim.

***

Başlığımızdan da anlaşıldığı üzere bugünkü konumuz çok kolay. Kolay olmasının birkaç sebebi var.
Bir kere kendim de erkek olduğumdan kendi hemcinslerimi analiz etmeye muktedirim diye düşünüyorum, bu nedenle kolay diyorum. Yani neticede kendimden de bir parça olacak içinde.

İkincisi erkek zaten kolaydır. Adı üstünde erkek. İki hece. “er” ve “kek”. “Er” kısmı esasında erkeği anlatmak için yeterli iken ne hikmetse atalarımız “kek” eklemişler. Şimdi burada keklemeye çalışmışlar gibi bir mana çıkarmıyorum. Haşa. Erkekler kek midir yav? Sümme haşa! Ama tek hece anlatmaya yeterli iken ne diye ikinci heceyi eklemişler. Bunu çözemedim. Benim “erkek kolaydır” dememdeki kasıt “erkek kektir” demek değil, baya bildiğin kolaydır yani. Basit manasında kolay.

Üçüncüsü de derinliği olmayan bir mevzuudur. Temsil Van Gölü. Temsil Tuz Gölü. Derin ama öyle çok da derin değil. Şimdi Vanlılar ya da Tuz Gölü fanatikleri arayıp “sen bizim gölümüze nasıl sığ dersin, yüz metre derinlik var, sen ya sığ görmedin ya da göl görmedin” gibisinden hiddet göstermsinler reca ediciiim. Benim kastettiğim sığlık denize nazaran sığlıktır. Bir atlas okyanusu var (ki kadınlara tekabül eder) bir de Van Gölü var (erkeklere tekabül eder). Bu parantez içindeki tekabüliyetler derinlik manasındadır. Yanlış anlaşılmaya…

Dördüncüsü de erkekler açık seçiktir. Tabi bunu açık-saçık anlayarak soyunup dökünenler de yok değil ama ne yapalım, her mesleğin içinde çürükler var. Aha. Hatlar karıştı. Son cümle bu konuya ait değil :)

***

İşte gördüğünüz gibi bugünkü konu başlığımız “erkek erkek midir?” olunca konuya girmeden evvel açıklamalarda bulundum ki sayfa dolsun. Analizin kolaylığını anlatmak analizden uzun sürdü. Ne yapalım bu defa ki konuyu kısa seçmişim :)

***

“Bu kadar laga-luga yeter artık konuya gir” diyen, konu bitse de gitsek diye bekleşen, sabırsızlanan, tuvaleti gelen, patronu bekleyen, çayı soğuyanlar olabilir. O zaman daha da sakız kıvamına getirmeden bağlayıvereyim.
Efendim erkek ilk başta da belirttiğim gibi kolaydır. Çünkü “düz”dür. Dere-tepe düz manasındaki düzlükten kast etmiyorum, zaten ütüden çıkmış gibi düz olanına rastlamışlığım yoktur. Düz derken dolambaçsızdır demek istedim. Yani direktir. Evin direğidir diyenler de haklı olabilir o ayrı mevzuu, buradaki direk “doğrudan” anlamına kullanılmıştır.

İkinci husus erkek boyasızdır. Ha saçını-sakalını boyatanlar olabilir o da ayrı bir konu. Boyasızdan kastım makyajsızdır. Bildiğiniz makyaj değil tabi. Nasıl anlatsam?... Hah buldum. “olduğu gibi”dir. Hani orasına burasına şekil vermeye gayret etmez. Eğilip bükülmez. Ha günümüzde “ne erkekler gördüm süklüm/püklüm/iki büklüm, ne kadınlar gördüm direk gibi/kürek gibi” derseniz o konu da ayrı derim. Konumuzun temelinden sapmayalım lütfen. Ayrıca sorusu olan varsa dersin sonunu beklesin. Reca ediciiim. İkidir reca ediyorum bi daha etmem ona göre…

Üçüncü husus da erkek dediğin defter gibidir. “Nasıl defter gibi? Harita metod defteri mi? Kareli mi, çizgili mi, çizgisiz mi?” gibisinden aklınıza birçok soru gelebilir biliyorum. Kısaca defter diyelim. Teferruata girersek konu dağılır, kompozisyon dersine döner. Yalnız şunu diyebilirim 100 -yazıyla yüz- yapraklı defter gibidir, siler siler yeniden yazarsın, bir şeycik olmaz. Çok olsa yapraklar silmekten aşınır, zaten yüz yapraklı defter olduğundan onun da zararı olmaz.

Bu konumuzu da burada bitirdik. Gelecek sefere Allah kerim :) Kalın sağlıcakla…

Murat HACIOĞLU

***

Not: Bu yazı da bu ay Balıkesir Ara-Bul Gazetesindeki “Gönül Pencerem” isimli köşem için yazılmıştır. Paylaşım maksadı ile buraya da ekledim. Aynı geçenki gibi maksat muhabbet :)))

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..