- Kategori
- Resim
Esila Kocaoğlu'nun Dünya ve Kadın- II Kişisel Sergisi

Esila Kocaoğlu'nun Dünya ve Kadın- II Kişisel Sergisi
1983 doğumlu Esila Kocaoğlu, 2006 yılında G.Ü Mesleki Eğt. Fak. Mesleki Resim Öğretmenliğini onur öğrencisi olarak bitirmiştir. 2010 yılında yine aynı başarıyla G.Ü Güzel Sanatlar Fak. ResimAnaSanat Dalı resim bölümünü bitirmiştir.
Şu an İstanbul Moda Akademisinde moda eğitimi almaktadır. Aynı zamanda Nar Gelişim- Esila Kocaoğlu Resim Atölyesinde yetişkinlere ve çocuklara grup ve özel ders vermekte ve atölyede sanatsal çalışmalarına devam etmektedir. 4’ü kişisel 15 resim sergisi olmuştur.
Dünya ve kadın temalı bu sergide tüm sanat severleri görmekten mutluluk duyarız..
Resimlerin çıkış noktası, mühendislik ve bilimsel alanlardaki göstergeleri mevcut mekânsal yapılarına müdahele ederek olası bir zaman ve biçim olasılıklarına taşınması oluşturuyor. Bu göstergelerin kendi varlıklarının taşıdığı anlam ve sorumluluğu, kimi zaman rastlantı, kimi zaman bilinçli bir açıklamaya taşıma eğilimiyle biçimleniyor.
Resimlerde, eklenenin ilk anlamı değiştirmekteki etkisi gerçek zamanda yeni düşler bulma eğilimini koyuyor ortaya. Bu bağlamda resimlerin işaret ettiği mekânlar, plastik bir gerçeklik yaratırken üzerindeki süreçler farklı çağrışımlar, olası zamanlar ve bilinmezlikler yaratmayı amaçlıyor.
Kimi zaman, yoğun bir yaşanmışlık hissi ile biçimsel ölçütler ikinci plana atılarak aceleyle yapılmışçasına çalışılırken, kimi zamanda biçimsel ölçütler yorumsal bir ifadeyle, olası bir dünyanın kapısını aralamayı amaçlıyor. Dış gerçeklik ve iç gerçeklik birlikteliğiyle çarpıcı bir doğa gerçekliği yaratmak amaçlanıyor. Yer yer ağır ve keskin renkler, bazı durumlarda harita resimlerinde yer alan yapay ve çiğ renkler resmin ruh haline göre resimlerde yer alıyor.
Kadınında tema alındığı bu resimlerde onun maddi ve manevi dünyadaki değerleri renk ve ritim algısıyla resmin içinde can bulur. Farklı kadınları da içinde barındırabilen kadının iç ve dış gerçeklikleri sorgulanmıştır. Onu bazen iş kadını, ev kadını, anne ve eş olarak görürüz. Maddi ve manevi iniş çıkışları gibi bulunduğu ortama göre de şekil değiştiren siluetleri resmin formunu yanı aslında haritanın kıtalarını oluşturmuştur. Renk , ritim ve haritacılık sembolleri , bilinçdışı bir eylemle resimleri oluşturur.
Tüm bu düşünsel ve ruhsal sürecin buluştuğu düzlem olan tuvalin üzerinde rastlantı ve us bir arada kullanılmıştır. Bilinçli olma durumu bilinç dışı eylemle aynı kapsamda yer alır. Düşünsel ve hayali bir dünyanın kurgusu yapılırken boyanın ve bilgisayarın deneysel kullanımına da izin verilmiştir. İç gerçeklik bazı resimlerde yoğun şekilde yer alırken bazen biraz daha arka plana atılmıştır. Dış dünya temsili söz konusudur, ama bu, var olan gerçeklikle birebir örtüşmez. Harita düzleminde yer alan simgeler yorumlanarak resimde var olur. Bazen ise olası halleri ile resme girerler.