Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '16

 
Kategori
İlişkiler
 

ESKİ BİR ŞEKER BAĞIMLISINDAN SEKS ÜZERİNE ÖNERİLER

ESKİ BİR ŞEKER BAĞIMLISINDAN SEKS ÜZERİNE ÖNERİLER
 

ESKİ BİR ŞEKER BAĞIMLISINDAN SEKS ÜZERİNE ÖNERİLER


ESKİ BİR ŞEKER BAĞIMLISINDAN SEKS ÜZERİNE ÖNERİLER

Beni eskiden beri tanıyanlar bilir, son 2-3 sene öncesine kadar tam bir şeker bağımlısı, hareketsiz, fazla kilolardan muzdarip bir genç kadındım; özellikle sağlık sektöründe çalışıp tüm risk faktörlerinden haberdar olmama hatta Avrupa Kongreleri’nde bu konularda sunumlar yapmama rağmen. Ta ki bir gün canıma tak diyene ve fit olmayı bir hayat tarzı olarak seçmeme kadar. Herkesin yapabileceği bir değişim olmadığının farkındayım ancak bu hayat tarzı değişikliğinin sadece genel sağlığa değil, cinsel sağlığa bakış açımı da ne kadar değiştirdiğini yazmam gerektiğini düşünüyorum. Belki bu şekilde değişim yaratmak isteyen bir kişiye motivasyon verebilirim.

Ben de diğer kadınlar gibi  incelikle çekiciliği ve sekste başarıyı bir tutan gruptandım doğrusu. Hatta Aile Sağlığı Araştırma Derneği olarak kadınlar üzerine yaptığımız araştırmalardan birinin bu konu üzerine olmasını da bu nedenle talep etmiştim. Gerçekten de itiraf etmek gerekir ki  kilo, boy, vücut şekli, görüntüyle ilgili en ufak bir kaygı yatak odasına taşınıyor. Kilomu beğenmemek, kendimi güzel hissetmemek ve partnerimin beni çekici bulmayacağına dair bir inanışı da beraberinde getiriyordu. Özetle bakarsak, vücudundan memnun olmayanlar cinsellikte kendilerini rahat hissedemiyor ve özgüven kaybı yaşıyor.  Vücut imajı sorunu yaşarken bırakın cinselliğe konsantre olmayı, zihinsel olarak uyarılmak ta, kendini ana bırakmak ta zor oluyor.  Sürekli vücudunun nasıl gözüktüğü ile ilgili kaygı duyan bir kadın seks modunda olsa da cinsellikten kaçabiliyor veya cinselliği erteleyebiliyor.  Cinsellikte görüntüsünden rahat ettiği pozisyon ve davranışları seçiyor.

Aile Sağlığı Araştırma Derneği’nin bahsettiğim çalışması da bu doğruları bir daha gözler önüne serdi. Kendini çekici görmeyen 10 kadından 7'sinin cinsel tatminsizlik, libido kaybı ve geç uyarılma sorunu yaşadığını bulduk.  Vücut imajından memnun olan kadınlar ise daha sık cinsellik yaşıyor, daha sık orgazm oluyor, partnerinin yanında daha rahat ediyor ve cinselliği daha kolay başlatıyor.  Kısacası, cinsel sağlık için sağlıklı bir vücut ve normal bir kilo aralığı gerekli.  Belki bu bilgi sürekli diyete “gelecek pazartesi” başlayan kadınlara bir motivasyon olur. Ayrıca konuyu sadece kendine güven meselesi olarak ta görmemek lazım. Hakikaten kilo fazlalığı ve obezite hem erkek hem de kadınlarda cinsel performansı azaltıyor.  Çalışmalar kadınlarda vücut kitle endeksinin (boy/ kilo ²) 25’in üzerine ne kadar çok çıkarsa cinsel hayat kalitesinin aynı oranda azaldığını gösteriyor.  Aynı şekilde obezite kadınlarda uyarılmayı, cinsel ilişki için yeterli kayganlık sağlamayı, orgazmı ve tatmini ciddi bir şekilde azaltıyor.  Kilo fazlalığının cinsel fonksiyonları olumsuz etkileyen şeker hastalığı, kalp damar sorunları , inme-felç gibi sağlık problemlerine davetiye çıkardığını da unutmamak gerek. Bu nedenle vücut kitle endeksinin 25’in altına indirmelisiniz.

Ben nasıl fit hayata mı geçtim? İşte o çok kolay olmadı. Müthiş bir diyet, egzersiz ve stres yönetimi ile başarıya ulaştım. Ancak 5 altın öneri sunmam gerekirse işte bunları muhakkak yaptım:

  • Son yıllarda yapılan çalışmalar özellikle bel çevresi kalınlığının seks hormonlarının seviyelerini önemli ölçüde azaltarak, cinsel istek ve performansı olumsuz etkilediğini ortaya koydu. Bu nedenle bel çevremi 80 cm ( erkekseniz 94 cm ) altında tutmaya gayret ettim. 
  • Sağlıklı yağlar, protein içeriği ve taze sebze-meyveden zengin Akdeniz tipi bir beslenme uyguladım.  Gerçekten her gün 30-60 dakika egzersiz yaptım. Haftada en azından bir kez açık havada ve bol oksijenli bir yerde yürüyüş yaptım. 
  • Sigarayı zaten kullanmıyordum, alkolü de bıraktım. Uykumu  düzenledim.
  • Stresimi kontrol altına aldım.  Kilo ile oluşmuş olan cinsel korkularıma, performans endişeme çözüm aradım. Depresyon ve endişe sorunlarında yardım aldım. 
  • Düzenli cinsel check-upları da normal check-uplarımla beraber aksatmadım. 
 
Toplam blog
: 2
: 430
Kayıt tarihi
: 02.03.16
 
 

Aile Sağlığı Araştırma Derneği Başkan Yardımcısıyım Avusturya Kız Lisesini takiben İstanbul Tekni..