Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '16

 
Kategori
İnançlar
 

Eskiden her yer evliya doluydu, ne oldu bu erenlere yahu!

Eskiden her yer evliya doluydu, ne oldu bu erenlere yahu!
 

Sizler ermişlere nasıl bakıyorsunuz bilmiyorum, ben anlamadan bakıyorum; çünkü gerçekten anlamıyorum, ermek nedir ya! Normal bir insanın sahip olmadığı özelliklere sahip olacaklar. Yaratılıştan mı? Hayır, takva ile. Böyle iman itikat ile Allah’ın peygamberin vasıfları (keramet gösterme) elde edilebiliyorsa iyi valla! Benim bildiğim imanın itikadın ne olursa olsun görevini yapmış yaparsın. Kim kimi kandırıyor ya üç dua fazla okudum diye peygamber gibi oldum denir mi?

Neredeler şimdi? Öldüler. Evliya ölür müymüş? O yüce kerametlerini yine göstersinler. Evliya bu, mezarda bile evliyadır. Elbette topluma mal olmuş şu anda bile manevi kişilikleri yaşayan Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, Yunus Emre gibi gönül erenlerini ayrı tutuyoruz. Onlar evliya olmasalar da yaşadıkları çağa ışık tutmuş, toplumu birleştirmiş, insanlık tarlasına sevgi ekmiş önemli zatlardır. Bizim kastımız o çağlarda yaratılan ermiş derviş enflasyonudur.

Ne kadar çok evliya vardı, şimdi hiç yok. Başında sarık, çenesinde sakal, elinde tespih al sana evliya. O zaman niye o kadar evliya vardı, şimdi niye hiç yok.  İnsanlarımın evliya denilen bu kimselere saygılarına saygı duyuyorum, herkes de düşüncesinde serbest; ama bu evliya meselesi bana doğru gibi gelmiyor.

Canım gerçekten evliyalık diye bir şey varsa şimdi de olsun. O zamankiler mübarekti de biz şeytanın neslinden miyiz? Hiç mi yok içimizde saf, günahsız, tertemiz… Gizli evliya. Kimde ne olduğunu bilemezmişiz. Niye gizli ki? O zaman niye gizli değildi. Arkasına üç kişi katan evliyayım diye yürüyordu.   

İnsanlar uyandı. Mantıksız olduğunu gördüler. Evliyalık bitti.

Bana delil lazım. Ben bu evliya denilenlerin hiçbirinin kerametini görmedim, niye inanayım ki… Ona bakarsan benim büyük dedem de evliyaymış. Adam Hızır Aleyhi selam ile Karadeniz’de denizin üzerinde yürüyormuş. Kara görününce evecenleşmiş. Hızır “Patladın mı be adam” demiş. Ve dedemin adı “Patlak” kalmış. Bu, soyumuzun adı. Sivas Tokat vilayetlerinde binlerce bu soydan insan var.

Şimdi ben buna inanayım mı? Böyle şey olur mu ya! Sen peygamber misin yoksa hâşâ Allah mı? Denizin üzerinde nasıl yürünür! En önemli konu da böyle zatlar dün vardı bugün niye yok? Vardı yoktu diye çok tereddüt ediyorsan günaha girmeyecek Allah bilir diyeceksin.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..