Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '13

 
Kategori
Dilbilim
 

Eskiden müşteri veli nimet idi ya şimdi?

Yardım,TDK sözlüğünde şöyle açıklanıyor

"KENDİ GÜCÜ VE İMKANINI BAŞKALARININ İYİLİĞİ İÇİN KULLANMA" "BİR ÜLKEYE BAĞIŞ VEYA ÖDÜNÇ OLARAK VERİLEN PARA VE İHTİYAÇ MADDELERİ"

İletişim şirketleri veya bankaların çağrı merkezlerini aradığınızda bir çok zaman bekledikten ve gereksiz bir çok tuşlama yapıp müzik dinledikten sonra bir görevli sizi karşılıyor.

İyigünler efendim Ben Ayşe veya Ahmet , nasıl yardımcı olabilirim ?

Yardım mı ? Sakatmıyım ben ? yok değilim! para verdiğim ve müşterisi olduğum kurumun hizmetindeki bir arıza için şikayetçi oluyorum. Arama nedenim basit ödediğim paranın karşılığını almak isteğim. Ama daha önemlisi müşteri haklarımı kullanacağım.

Çağrı merkezi görevlisi yardım etmekten bahsediyor. Bu küfürden daha kötü bir hitap. Sen kimsin ? bunu biliyoruz .Nasıl bir iş yaptığın, hangi sosyal statüde olduğun. Kolayca tahmin edilebilecek bir husus. Ve her emekçi gibi saygıya sonsuz hakkın var ama. Ya müşteri hakları ? Konu o telefonu açan görevli değil. Ona o işi veren? Sen kimsin ? Muhakkak eğitim almışsın ve iyide maaş aldığın başka bir husus. Ama sen işini bilmiyorsun.

Bütün bu çok müşterileri kurumlar ayni tornadan çıkmışcasına müşterilerine yanlış davranıyorlar. Bu şu anlama gelir yönetim kalite ve kabiliyetleri arasında hiç fark yok. Onları yöneten görünüşe göre çok eğtim görmüş ama az kaliteli yöneticilerin müşterilerine doğru şekilde hitap etmeyi öğrenmeleri çok önemli. Müşteri, ki onlarda başka işletmelerde müşteri olabiliyorlar velinimettir.

 
Toplam blog
: 246
: 184
Kayıt tarihi
: 08.09.09
 
 

01.04.1956 doğumluyum. İnsanca yaşamın en önemli değer olduguna inanırım. Paylaşmanın önemine ina..