Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eteğimi özledim...

Eteğimi özledim...
 

Biz ne zaman herşeyi sonraya bırakmaktan vazgeçeceğiz? Hayatımızda o kadar çok sonra var ki… Halbuki her gün ömrümüzden gidiyor. Bunu bildiğimiz halde “sonra” kelimesi hala sözlüğümüzde….

Hiç sonraya bıraktığınız, o an yapamadığınız, sonrada yapmak için fırsat bulamadığınız şeyler oldu mu?

En çok sonralar lise yıllarımdaydı. Sürekli sınav, sözlü,ödev derken kendimi yılların geçtiğinin farkına varmadan üniversitede buldum. O yaşlarda yapmak istediğim sonraya bıraktığım o kadar çok şey oldu ki. Şimdi yapamıyorum.

Lisedeyken o güzelim yıllarımın farkında değilmişim. Bana hep üniversitenin bambaşka olduğunu söylerlerdi.Bende yapacağım herşeyi üniversite de yaparım ümidiyle erteledim. Meğer lise de bambaşkaymış.

Okula girerken ki kılık kıyafet kontrolleri, kızlarda: küpe, takı vs kontrolü, saç, etek kontrolleri, erkeklerde: saç, sakal, kıravat kontrolleri….

Müdürün kıyafeti değişik olanları, takı takanları, saçı sakalı olanları cüzzamlı gibi ayırması, ceza olarakta çöp toplatması… O zamanlar arkadaşlarımıza acırdım oysa şimdi onlar bile bana güzel geliyor.

Okulun en iyi sınıflarındaydım lise yaşamım boyunca. En zor sorular bizlere hazırlanırdı.Bu strese rağmen okulun en şımarık, uslanmaz, şamatalı sınıfıda gene bizdik.Sınıfın neşesiydi Tuna. Kimya dersi hariç bütün derslerde uyurdu. Fakat kulağı nasıl oluyorsa dersteydi. Arada hocanın anlattığı konuya bir espiri patlatıp sınıfı gülmekten geçirirdi.

O zamanlar en mutlu zamanımmış. Fakat şunuda biliyorumki üniversite bittikten sonra üniversite de güzel gelecek. Sürekli yıllar geçtikten sonra güzelliklerin farkına varıyoruz.

Lisede öğretmenlerimden biri en çok kıyafetin uygunluğuna düşkündü.Dersin başlamasına az bir zaman kala kızlar: makyajlarını temizler, süveterlerini giyer,saçlarını toplar, erkekler: ceketlerini giyer, kıravatlarını takar derse hazır bir şekilde öğretmenimizi beklerdik. Öğretmenimiz sürekli “herşeyin bir zamanı var. Şimdi makyaj yapıyorsunuz iyi yapın fakat yaşınız ilerleyince bıkacaksınız, saçınızı boyatıyorsunuz ilerde doğal halini hatırlamayacaksınız,etekleriniz çeşit çeşit. Giymek istediğiniz zaman o eteği bir daha giyemeyeceksiniz. Kravata alışmanız lazım. İlerde iş hayatınızda mutlaka takmanız istenecektir. Herşey yaşında güzeldir” Daha bunlara benzer birsürü altın cümleler.

Meğer ne kadar doğruymuş öğretmenimin ve diğer öğretmenlerimin söyledikleri. O zamanlar doğru olabileceğine inanmadığım sözleri şimdi kanıtlıyorum.

Ben eteğimi çok özledim….

zaman seni şimdi tanıdım
her şeyi kaybettikten sonra
zaman seni kullanamadım
kendime tanıyamadım seni
Murathan Mungan

Yaşamak istediğiniz herşeyi zamanında yaşamanız dileğiyle…

 
Toplam blog
: 31
: 2812
Kayıt tarihi
: 11.06.06
 
 

Bilgisayar Mühendisi arakibul.com site yöneticisi ..