Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Ev yaparsan tuğladan kız alırsan Muğla'nın

Sorarlardı bana nerelisin diye.

Sanki dünyanın en gururlu insanı gibi.

Kafamı kaldırır.

Öyle bir Ula’lıyım derdimki.

Görende dünyanın en meşhur şehrinden gelmişim sanırdı.

Dünyanın en meşhur şehri olmasada.

Memleketimi hiçbir şeye değişmem.

Anamın babamın toprağı o benim.

Doğmasamda büyüdüğüm yer.

Toprağını öptüğüm.

Çok güldüğüm, çok ağladığım.

Büyüdüğüm, olgunlaştığım.

Vazgeçemediğim bir o kadarda aşık olduğum yer.

Benim memleketimin insanı akıllıdır.

Neden diye sorarsanız hemen cevabı alırsınız.

Sarımsaktandır der.

Benim memleketimin insanı dürüsttür.

Neden diye sorarsanız.

Herkes kapım açık yatarım der.

Benim memleketimin insanı vefalıdır.

Neden diye sorarsanız.

İnsanız diye yapıştırır.

Ne suyuna doyabilirsiniz.

Ne havasına .

Ne detoprağına.

Öyle güzeldirki insanları.

Birbirine candan bağlı.

Az dedikoduda yapmayız hani.

Az iddiacıda değilizdir.

Sulu gider susuz getiririz.

Öylede zekiyizdir.

Hele evlerini görseniz.

Eski Ula evleri meşhurdur.

Nail Çakıran Ağahan ödülünü almıştır.

Tavanları muhteşemdir.

Siz hiç tavanları yüksek işli ev gördünüzmü.

Meşhurdur benim memleketimin evleri.

Hele konuşmaları.

Hadi garin deyişleri .

Herkesi bayıltır bayıltır.

Sokaklardan bisiklet pardon velesbik ten geçemezsiniz.

Araba yerine bisiklet kullanır benim memleketimin insanı.

Helede Ula’dan kız aldınız mı yaşadınız.

Hem becerikli hemde zengin.

Ciddi söylüyorum sakın kaçırmayın.

Bir çeyizleri vardırki.

Yuh budamı dedirtir insana.

Yaşar erkekler yaşar.

Ne ev kalır alınmadık ne araba.

Kızları öylede güzeldirki.

Hamarat beceriki beyaz tenli.

Çoğuda üniversite mezunu.

Boşuna dememişler.

Ev yaparsan tuğladan  kız alırsan Muğla’dan diye.

Bizde onu çevirmişiz.

Ev yaparsan tuğladan.

Kız alırsan Muğla’nın Ula’sından diye.

Toprağım,yerim,yurdum,Ula’m.

İstersem dünyanın bir ucuna gideyim.

Yıkanacağım tek yer sevgili Ula’mdır benim.

Anamın babamın yanı.

Başka bir yer istemem.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 40
: 498
Kayıt tarihi
: 05.11.10
 
 

Bir gün eğitimde bana sordular. En büyük hayaliniz nedir diye. Gayri ihtiyari şu cümleler döküldü. '..