Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '22

 
Kategori
Güncel
 

EVİNİZDE BUĞDAY YETİŞTİRİN…

 

HEMEN ŞİMDİ EVİNİZDE BUĞDAY YETİŞTİRİN…

Bir tek buğday tanesi..

Bir tek nohut tanesi..

Bir tek fasulye tanesi..

Bir tek pirinç tanesi..

O kadar kıymetli ki, insanlık aleminin yaşadığı şu savaş günlerinde hele de...

Neredeyse 30 yıldır evimde buğday yetiştiriyorum..

Buğday: Bu mübarek Anadolu’muzun gerçek altınıdır..

Evde ne kadar plastik kap varsa, önce altlarına dört  parmak kalınlığında toprak koyuyorum, bu toprağın üzerine tohumluk buğdayları yayıyorum, peşinden de iki parmak kadar toprağı da buğdayların üzerine yayıyorum.. Kısa süre içinde, iğneli çam yaprağı gibi güzel mi güzel bir yeşil filiz topraktan uç veriyor, sonra yanlardan yeşilin en güzeli yapraklar..

Evimde bir dolu filiz filiz, yeşil yeşil; yeşilin en güzelinin göğe doğru uç verdiği minik minik buğday tarlası var..

Sık sık şunları düşünüyorum:

-Savaş, kıtlık, yokluk, darlık günlerinde bir insan; günde bir tane buğday yese kaç gün hayatta kalır?..

Ukrayna’da bir damla suya, bir lokmacık ekmeğe muhtaç yığınlar var şu anda..

Açlık ve susuzluktan ölenlerin olduğu haberleri geliyor peşpeşe..

Ve ders dolu bir yazı:

“Bir pirinç tanesinin önemi…

Beş yaşındaydım. Rahmetli babaannem, pirinç ayıklıyordu. Bir tane yere düştü. Babaannem eğildi ve aramaya başladı. Sağa bakıyor, sola bakıyor, bulmaya çalışıyordu. Çocukluk işte, “Aman babaanne!..” dedim, “Bir pirinç tanesi için, bu kadar çaba harcamaya, yorulmaya değer mi?” Rahmetli, ilk defa sertleşti bana karşı, öfkeyle doğruldu, “Sen oturduğun yerden ahkâm kesiyorsun.” dedi, “Hiç pirinç üretilirken gördün mü? İnsanlar ne kadar zorluk çekiyorlar. Bir pirinç tanesinde kaç insanın göz nuru, alın teri, emeği, çilesi var biliyor musun?” diye çıkıştı. Utancımdan kıpkırmızı olmuştum…”(Can Ataklı,05 Nisan 2008)

Evlerinizde buğday yetiştirin.. Hatta öğretmenlerimiz de okulların sınıflarının hepsinde buğday yetiştirsinler...

Evlatlarımız, buğday sevgini görerek, tadarak yetişsinler..

Anadolu’muz: Buğday ve merhamet diyarıdır; bu iki nimet hiç eksik olmasın..

Buğday, ulu bir nimetin insanlığa Hak nasibidir…

 

 

 
Toplam blog
: 94
: 202
Kayıt tarihi
: 16.08.12
 
 

Babam; okumaya, hele de gazete okumaya çok meraklıydı. Aldığı gazeteleri okur, sonra da masama bı..