Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '20

 
Kategori
Müzik
 

Evinizde Dj Olun!

Merhaba Dostlar; 

Karantina günlüklerini yaşarken malum evde sürekli yapacak şeyler bulmaya çalışıyoruz. Rutinlerimizden sıyrılıp, sizlere eğlenceli vakit geçirmek için bir seçenek sunuyorum; oturduğunuz yerden dj olabilirsiniz!

Bunu gerek yerel radyolar da gerekse internet radyolarda web sitesine giderek, teklif için mail atıyorsunuz. İletişime geçince oturduğunuz yerden radyo yayını yapma fırsatını elde ediyorsunuz. 

Peki Nasıl Yayın Yapabilirim?

Sam2, Sam4, Sam6, Winamp gibi bilgisayar destekli programlar popülerdir. Ben daha çok Sam2 kullanıyor ve beğeniyorum. Gerek jingle yükleyebiliyor, istediğim şarkıların çalma listesini oluşturuyorum. 

Sam2 de yayın almadan önce, herhangi bir radyonun hostunu, şifresini ve ip adresini bilmem gerekiyor. Gerekli bilgileri giriyorum. Daha sonra A şeçeneğine şarkılarımı yüklüyorum. B seçeneğine gelip encover ekliyorum, oradan radyo bilgilerini güncelliyorum. 

Daha sonra C kısmına şarkı listemi + tuşuna basarak yüklüyorum. Şarkı geçtikce History kismına gidecektir. Altta anons, mikrofon kısmını açıyorum. Anonsa girmek istersem tuşluyorum. Tabiki bunlar yayın yapma süreçleri.

Dj İsminizi ve Yayın Programınızı Belirleyin.

Mesela programınız show mu, clup mı, slow mu siz belirleyeceksiniz. Tarzınızı belirledikten sonra buna uygun bir programcı ve program ismi  olmalıdır. Mesela benim programlarım Showdur. O yüzden ismim Publisher|Show olarak geçmektedir. 

Tarih, güncel, burç, güzellik aklınıza gelebilecek her şey yayınınızın konusu, içeriği olabilir. 

Mobil yayın bile alabilirsiniz. Şu an sadece android işletim sistemi onaylı BroadcastMySelf adı altında bir mobil yayın programı vardır. Kullanımı oldukça basit, yine sunucu bilgilerini girdikten sonra yayınınıza başlayabilirsiniz. 

Örnek bir radyo alımı paylaşmak gerekirse; 

[*]Sarmaşık radyosuna girmek için, öncelikle founder ile iletişime geçmeniz gerekiyor. Bilgileri aldıktan sonra kısa zamanda size dönüş yapacaklardır. Deneme/test yayını yaptıktan sonra evinizde istediğiniz gibi radyo programı yapabilirsiniz. 

 

Umarım faydalı olmuşumdur, sevgiler. 

 

 
Toplam blog
: 2
: 153
Kayıt tarihi
: 31.03.20
 
 

Sakarya Üniversitesi/Sınıf Öğretmenliği Mezunu, Milli Eğitim Bakanlığı`nda Öğretmen, ..