Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evlilikte karının da kocanın da arkadaşları dostları olur; eşim bana kimseyle görüşemezsin diyemez

Evlilikte karının da kocanın da arkadaşları dostları olur; eşim bana kimseyle görüşemezsin diyemez
 

Ahlak tabusu burada da kendini gösteriyor. Kıskançlık falan hikâye, asıl neden bu. Yüzyılların yerleşmiş anlayışı, yıkmak zor. Artı bu anlayışın savunucuları, biz haklıyız diyorlar.

Nasıl yani? Sadece karımla ben ikimiz birlikte mi yaşayacağız hayatı? O bana bakacak ben ona. Dünyada sanki sadece ikimiz varız.

“Karım başka erkeklerle görüşemez, konuşamaz”

Kim söylüyor bunu? Hangi din, iman, ahlak? Kafadan reddediyorum! Böyle saçma sapan şey olur mu ya! Mağarada mı yaşıyoruz!

Bu öyle büyük bir sorun ki, evli erkeklerin yarısı böyle diyor. E kadın da insan, çıkıp gezmek, birileriyle konuşmak istiyor. “Kadınlarla konuşsun, amcası, abisi filam akrabalarıyla konuşsun, benimle konuşsun” 7 milyar insanın yaşadığı koca dünyada kadını 10-15 kişilik bir çevreye mahkûm ediyorsun. Hapisteki mahkûmlar daha fazlasıyla görüşüyor.

Bu sorunun çözümü yok. Bu insanları değiştiremezsin. Tabu haline gelmiş tutucu fikirden kurtaramazsın. Dini böyle söylüyormuş. Kadın da kabul ediyorsa sözümüz yok, istedikleri gibi yaşasınlar. Ama bize dayatamazlar. “Evden dışarı çıkarsan bacaklarını kırarım” Bana kocam böyle diyecek perişan ederim adamı! Devlet yok ki! Koca karısına her şeyi yapar/yaptırır diye kanun mu var!

Sosyal hayat bu, yaşam diyorlar adına; kadın olsun erkek olsun herkes herkesle tek başına ya da gurup olarak gezer, konuşur, oturur, kalkar… Tabii ki kişinin kendine bağlı. İnancı ya da terbiyesi gereği “ben böyle biri değilim” diyenlere saygı duyarız. Ancak bizi zorlayamaz “Benim karım değil mi başkalarıyla konuşmasını istemiyorum” diyemez. Kişilik haklarına müdahaledir ve Kerim Korkut düzeninde bir (1) yıl hapsi var.

“İzin verirsem başkalarıyla kabul edemeyeceğimiz şeyler yapar” Yaparsa yapar, kabul etmezsen ayrılırsın. Benim insanıma kocası/karısı dahi olsun hiç kimse hiçbir şeyi dayatamaz. Kişi ahlakını kendi düşünür. Doğru ya da yanlış yaptıklarının sorumluluğu kendindedir.

İş arkadaşıdır, öğretmenidir, komşusudur… Evli kadın diye görüşmesinler, konuşmasınlar öyle mi? Yolda görse durup selam vermesin ha! Bu anlayıştaki insanlar aynı millet olsak bile bizden değiller. Benim eşim iş arkadaşıyla kafede oturmuş çay içmiş, sohbet etmiş. Türkiye’deki her 100 evli erkekten 50’si bunu kabul etmez. Ben de onları kabul etmiyorum! 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..