Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Evrenden torpilim var

Evrenden torpilim var
 

Eğitim camiasında çalıştığım için benim gibi okumayı seven çeşitli iş arkadaşlarım ile birlikte oluyor, onların tavsiye ettiği kitapları okumaya, birbirimiz ile kitap alışverişinde bulunmaya çalışıyoruz. Kişisel gelişim ile ilgili kitaplar okumak istiyordum. Sevdiğim bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Aykut OĞUT’un “Evrenden Torpilim Var” adlı kitabını ve bu kitabın devamı olan ikinci kitabını okuma şansını (siparişini farkında olmadan daha önce vermişim) yakaladım. Yazar ikinci kitaba bir isim vermemiş, sadece kapağına bir ayna yapıştırtmış. Yaşam kalitesini artırmayı isteyenlere, iş yaşamları yolunda gitmeyenlere, insan ilişkilerinde sorunlar yaşayanlara, kendini daha iyi tanımak isteyenlere olanakları varsa bu iki kitabı okumalarını tavsiye ediyorum.

Evrende öyle mucize bir düzen var ki tüm canlıları, insanları, uzayı incelediğimizde müthiş bir zekanın yaratıcılığını kabul ediyoruz. Basit bir çiçeği, bir yaprağı, bir canlıyı incelediğimizde karşımıza matematiksel formüller çıkıyor. Evrende her şey matematik üzerine yaratılmış ve bu yaratılışa baktıkça şaşırıyor, hayran kalıyorsunuz. Yazar bu kitaplarında evrenin çalışma düzenini matematiksel açıdan değil, yaşantımızı şekillendiren ve karşımıza çıkan olaylarla ilgili, egomuzun bizi nasıl yönlendirdiğini çeşitli örneklerle açıklayarak bilgiler veriyor. Kitabı okurken anlatılan olayları kendi hayatınızla ilişkilendiriyor, evrene bilmeden nasıl olumlu ve olumsuz siparişler verdiğinizi gözlemliyorsunuz. Kendimi birçok konuda şanslı olduğumu düşünürdüm. Yazar şans diye bir şeyin olmadığını, evrene verdiğimiz siparişlerin bize sunulması şeklinde olduğunu belirtmektedir. Ben de yaşamım boyunca bilmeden vermiş olduğum siparişlerimin çok kısa sürede bana sunulduğuna çok kez tanık olduğumu fark ettim. Yaşamda her türlü duyguyu yaşamak çok doğaldır. Hepsi Tanrı vergisi ve hayatımızın birer parçasıdır. Önemli olan zorlukları olumlu düşüncelerle ve olumlu siparişlerle en aza indirgeyebilmektir.  

Artık hayattan, hiçbir şeyden korkmamam gerektiğini, vereceğim doğru siparişlerime güvenmeyi, zamanı gelince vermiş olduğum siparişlerin bana sunulacağını öğrendim. Yaşamımızdaki olumlu değişimlerin gerçekleşmesi için hiç kimseye ihtiyacımız yoktur. Değişimi sağlayacak tek insan aynaya baktığımızda gördüğümüz kişidir.

 

*www.ayrasehri.com yazarın internet sitesidir.

 
Toplam blog
: 40
: 1920
Kayıt tarihi
: 22.01.09
 
 

1986 Bolu Eğitim Yüksek Okulu Mezunuyum. Sınıf öğretmenliği yapıyorum. ..