Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Evrim teorisi ve bilime yapılan saldırılar

Evrim teorisi ve bilime yapılan saldırılar
 

Bilime ve düşünceye özgürlük.


Yedi Aralık 2009 tarihinde MB deki mesaj kutuma şöyle bir mesaj gelmişti.”Sayın Uğuz yazılarını çok beğeniyoruz. Bizim sitemize katılmaya davet ediyoruz.Bizimle çalışırsanız çok memnun kalırız”. Buna benzer cümlelerle davet eden sitenin yayın hayatına yeni başlayan bir site olduğunu anlamıştım. Siteyi inceledim. “Her düşünceye bir şans” sloganı ile çıkmışlardı yola. Eh dedim genç insanlardır, iyi niyetle yola çıkmışlar bir şans vermek gerekir diyerek, davetlerini kabul edip, daha önce Milliyet blogda veya Politika dergisinde yayınlanmış bazı yazılarımı güncelleyerek yayına verdim.

Sonradan yine MB’den yazılarını beğenerek okuduğum U.Kesici ve özellikle Fenerbahçe düşmanlığı tescilli! Bekir Gümüş arkadaşlarında orada yazmaya başladığını görünce demek ki doğru yolda bir site diye düşündüm. Ayrıca daha başka gerçekten güzel yazılar yazan birkaç arkadaşın daha yazmaya başlaması bende geleceğe dönük umutlar yeşertti. Bu arada Pirmete arkadaşımız bu site hakkında bir yazı yayınladı. O yazıya da yaptığım yorumda da site hakkında olumlu düşündüğümü tam bir karara varmak için biraz zaman tanınması gerektiğini yazdım.

O sitede Milliyet blogda da yazan bir vatandaş var. Bu arkadaşın kim olduğunu, neyi savunduğunu onun yazılarını takip edenler iyi bilirler. Bu arkadaş Evrim teorisini kötülemek için fütursuzca her türlü çarpıtmayı rahatlıkla yapabilen alıntı yaptığı kaynakların arasından cımbızla işine gelen yerleri kullanıp işine gelmeyen yerleri görmezden gelen biri. Bu arkadaşımız MB deki yazılarını yorumlara kapatıp kendisine gönderilen olumsuz mesajları yayınlamayan yazar bir kardeşimiz!.Bu arkadaşın yazılarındaki çarpıtmaları Hazandagüzeldir arkadaşımız benimde zevkle okuduğum iki yazı ile ortaya çıkardı. Kendisi hakkında yazılan bu yazıları adeta duymadı görmedi. Bunları ben yapmadım deme cesaretini bile gösteremedi.

İşte bilime saldırmayı adet haline getiren bu vatandaş benimde yazmaya başladığım bu sitede bilime olan düşmanlığını ve gerçek dışı saldırılarını sürdürmeye devam etti. Bunun üzerine Hazandagüzeldir arkadaşa mesaj atıp ondan izin alarak onun yazısını çok kısa birkaç cümle ile kendi yorumlarımı da ekleyerek yayına verdim. Vay aman aman ortalık bir karıştı, toz topraktan ortalık görünmüyor. Bu vatandaş yazıma bir yorum yazdı. Tabii yazdığım eleştirilere hiç değinmeden( Daha doğrusu Hazandagüzeldir arkadaşımızın araştırarak ortaya koyduğu tespitlere) etrafından dolaşarak bir yanıt vermeye çalıştı. Tabii anında yanıtını aldı. Bu yazı yaklaşık 5 gün yayında kaldı.06.01.2010 tarihinde bir mesaj aldım bu siteden. Yazımın bu vatandaşın şikayeti nedeni ile silindiğini bildiren bir mesaj. Siteye bir yazı gönderdim. Gerekçesini sordum.Gelen yanıtı aynen aşağıya aktarıyorum.

Sayın Ali İhsan Bey; yorumlarınıza karışmıyoruz fakat yazdığınız yazıda kişiye yönelik ağır ithamlar vardı. Fakat yine de silmedik.Fakat yazdığınız yazının muhattapı bu ithamlardan rahatsız olduğunu belirterek yazının silinmesini istedi.Propoganda işine gelince; isteyen herkes sosyete dincisi, komünist, muhafazakar vb. kişi ya da kurumların ( Yasal olmak şartıyla) propogandalarını yapabilirler.Bu durumlara karşı tepkilerinizi yorumlarınızla yapabilirsiniz. Ancak; yazı ve yorumlarınızı kişilere yönelik ağır ithamlarla değil, eleştiriyle yapmanız gerekir. Sitemiz için sizin gibi değerli bir ismin yine bizimle kalmasını isteriz fakat kalmak ya da gitmek tamamen sizin tasarrufunuzdadır.

Saygılarla...

Yazımın %95 i neredeyse Hazandagüzeldir isimli arkadaşımızın yazısı. İşte linki http://.milliyet.com.tr/Blog.asprx?BlogNo=170795 Yazarların birbirlerine hakaret etme hususunda çok titiz davranan ve bu konuda bir çok yazıyı yayınlamayan Milliyet Blog editörleri bu yazıyı rahatlıkla yayınlayabiliyorlar ama nedenseO sitenin editörleri kendi iradeleri ile değil de bir kişinin şikayeti üzerine hakaret içeriyor diye yazıyı yayınladıktan tam beş gün sonra siliyorlar. Ne güzel değil mi? “Her düşünceye bir şans” ama işimize gelene.

Elbet bu duruma tepki gösterdim. Özellikle malum vatandaşın yazılarına yaptığım yorumlarda şiddetle protesto ettim. Tabii bu vatandaş aynı hızla yaptığım yorumların da silinmesi için çaba gösterdi. Ama editörler benim sert ilk mesajım üzerine buna yanaşmadılar ve hatta beni yeniden kazanmaya çaba gösterdiler.(Anımsadığım üzere üç yazım en çok okunanlar listesinde yer almıştı). Bu arada fanatik Galatasaraylı Bekir Gümüş arkadaşımız (Genelde spor yazıları yazar ve her ne kadar bu konuda anlaşamazsak da kendisi iyi dosttur) bana yapılan bu antidemokratik uygulamayı protesto etmek için benimle birlikte yazılarına son verdi. Kendisine bu desteği için çok teşekkür ederim. Böylece malum sitedeki kısa maceramız sona erdi. Pirmete arkadaşımız bu sitesi ile ilgili yazdığı yazısında bir takım kuşkularını belirtmişti. Bu durum gösteriyor ki Pirmete kuşkularında haklı çıktı. Bizde deneme yanılma yöntemi ile sonucu biraz geç de olsa öğrendik.

Eh halâ o sitede yazmak isteyen veya yazan arkadaşlarımız var ise durum bundan ibaret. Yarın haberiniz yok iken sizinde bir yazınız silinebilir haberiniz olsun.

Saygılarımla

Ali İhsan Uğuz

 
Toplam blog
: 72
: 2174
Kayıt tarihi
: 11.04.08
 
 

3 Ocak 1958 doğumluyum. S.Muhasebeci Mali Müşavir olarak çalışmaktayım. Edebiyat ve sinema ilgim ..