Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '07

 
Kategori
Siyaset
 

Ezan geç okunsa da olur...

Başbakan Erdoğan, bu cuma, cuma namazını Kasımpaşa'da ki Piyalepaşa Camii'nde kıldı. Fakat camiye on dakika geç kaldı. Ezanın okunması için Başbakan'ın camiye gelmesi beklendi. Yani ezan zamanında okunmadı. Öyle, bir iki dakika gecikmeli de değil! On dakika gecikmeli okundu. Bir namaz için on dakika uzun bir zaman.

Bu haberi duyunca: "Ezanın zamanında okunmaması caiz midir?" diye düşündüm. Afet zamanlarında ezanın geç okunabileceğini -namaza da geç başlanabileceğini- biliyorum. Lakin, bu dini vecibeyi yerine getirebilmek için cemaatin, bir kulu bekleyebileceğini ve o kulun camiye geç kalması nedeniyle ezanın gecikmeli okunabileceğini hiç duymadım. Ya da böyle bir kural varmış ta, ben mi bilmiyor muşum?

Cami görevlilerinin ve müezzinin, Başbakan'ın o camide namaz kılacağından haberleri tabii ki vardır. Bunu, Başbakan gelmediği için ezanın geç okunmuş olmasından anlıyoruz. Ezanın geç okunmasını; daha doğrusu Başbakan'ın beklenmiş olmasını anlayışla karşılıyorum. Koskoca protokol, cami kapısından namaz kılamadan dönecek değil ya. E cemaat te biraz beklesin. Aceleleri yoktur herhalde diyeceğim; ama ya cemaatin içinden bir insanın acelesi varsa ya o insanın namaz kılabilmek için sadece "on dakikası" varsa ya o acelesi olan insan, geç kalındığı için cuma namazını kılamadıysa ne olacak?

Cevabını ben vereyim isterseniz: Hiç bir şey olmayacak. O insan da namaz kılmayıversin canım. Madem ki acelesi varmış, niye camiye gelmiş o zaman. Hem başka cami mi yoktu? Gitsin başka camide kılsındı namazını. O camiye Başbakan'ın geleceğini bilmiyor muydu?

Belki de biliyordur ama ezanın geç okuncağını ne bilsin garibim. Amaaan, kılamazsa kılamasın. Önemli olan Başbakan'ın namaza yetişmesiydi. Başbakan namazını kıldı ya gerisi mühim değil.

Yazı varsayımlar üzerine ama hiç birimiz böyle bir şey olmadığını da söyleyemeyiz, öyle değil mi?

Başbakan: "Küçük düşünmeyin, büyük düşünün!" demişti ama... Hay Allah, ben yine küçük düşündüm. Olsun, bazen küçük düşünmek te gerekir. Küçük düşünmek, hiç düşünmemekten daha iyidir.

 
Toplam blog
: 301
: 1086
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..