Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Farklı e-mail adresleri kullanmakta yarar var!

Kabus gibi bir gece yalnızca bir e-mail ile başladı!

“Kısa ve öz: Seviliyorsun, hem de bir hacker tarafından mavişim” ve gülen bir surat ifadesi ile bitiyordu.

Önce çok önemsemedim lakin yine de içime bir kurt düştü; bilgi-işlem destekçimi uyandırdım! Oydu-buydu derken alarm vaziyetine geçildi!

Bütün şifreler değiştirildi, mail adresime gelen banka ekstreleri yüzünden başıma bir haller gelir mi diye gecenin bir vakti bankaları aradım. (Müşteri hizmetleri 24 saat hizmet veriyor vallaha, helal olsun!)

Haa, bu arada, banka çalışanlarının bir sendikası dahi yok, biliyor musunuz?

Operatör olarak çalışanların çalışma şartları normal banka çalışanları gibi değildir, muhtemelen, normal banka çalışanlarının da giriş saati belli olup, çıkış saati meçhul! Hazır yeri gelmişken altını çizmek isterim!

******

E-mail şifremi bilgi-işlem destekçime, o telaş içerisinde, eksik vermiş miyim? Vallaha da vermişim!

Ortalığın karışmasına hepten destek vermiş miyim? Aynen öyle!...

“Bu kadar kolay şifre kullanmayın diye sizi kaç kez uyarmıştım!” diye paylandım mı üstüne? Alt dudağımı sarkıtacak hale geldim; yani dokunmasalar da ağlarım zaten pozisyonu!

Neyse…

Sonuç: Bir okurumun sevgi ifadesiymiş, meğerse…

******

O anda yaşananlar resmen kabustu!

Bir anda kendini çırılçıplak hissediyor insan; herşeyi elinden alınmış!

Onuru da, adı da… Zira, senin adınla her şey yapılabilir; çok çirkin mesajlar atılabilir, hatta yazı dahi yazılabilir!

Bazı özel bilgilerini tutuyorsa insan maillerinde, maddi zararlarla da karşılaşabilir!

******

Şimdi, son saatlerde öğrendiklerimi paylaşayım:

Bankalardan e-mail ile gelen ekstre bilgilerinde kart numarası tam olarak görülmüyor, bu nedenle bir işlem yapılması mümkün değil, ancak sizin şahsi mailleriniz içerisinde bilgiler varsa, o başka!

Yani, maillerimiz içerisinde, mesela çok yakınımıza gönderdiğimiz ve belki de çok gerek duyarak beklediğimiz paranın yatırılmasını istediğimiz hesap, kredi kart borcumu ödeyeceğin kart numarası gibi bilgiler, ya da anne kızlık soyadını beyan eden mailler acayip sakıncalı!

Benim gibi bir mail adresi alıp, yıllar boyu heryerde  aynı e-mail adresini kullanmak da sakıncalıymış!

******

Bir anda herşey elimden alınıp da, kendimi çırılçıplak hissettim dedim ya: Okurlarıma bildirmem gerek bu durumu! Ya adımla gönderilmiş abuk sabuk mesajlar alırlarsa?

Durum öyle vahimmiş ki: Gerçekten hacklenmiş olsam, hiçbir şekilde hiçbir elimin altında olduğunu sandığım yere ulaşamazmışım!

Ne facebook, ne Twitter, ne de Milliyet.com.tr!

Zira, aynı e-mail adresiyle işimi görüyordum her yerde!

Hal böyle olunca, Facebook hesabı bir e-mail adresine olsa, Twitter bir başka e-maile bağlı olsa…

Üye olduğum her yer için faklı bir e-mail adresim olsa, bu kadar çırılçıplak hissetmezdim diye düşünüyorum; en azından bir yerlerden bir haykırışım olurdu: Hacklendim! N’olur, şu mail adresiyle gelen mailler benden değildir!..

Bir de, pek sağlam olsun diye üye olduğum her yerin aktivasyon maillerini gözüm gibi saklardım.

Ne salaklıkmış!

Eski usul, yaz bir yere!

Cıkss! İlle de maillerim arasında dursun, gereksinim duyarsam pat diye elimin altında olsun!

Hangi elimin altıysa…

Aslında araki bulasın durumlarında!

Neyse… Bu gece öğretti ki: Aktivasyon maillerini de tutmamak gerek!

Hacklenirseniz, “Aaaa, bak bir de burası var! Ölümü öp girmezsen!” tarzında bir buyur etme olmasını istemiyorsanız eğer!

******

Kabus gibi bir gece dedim ya, sırf bu hacker muhabbeti değil!

Klavyemin “B” tuşu son günlerde arıza çıkartıyordu!

Ölüm gününü bu geceye denk düşürmüş mü?

Aynen öyle!

Eski klavyeye muhtaç kaldık mı?

Muhtaç kalmakla bitse keşke!

Kimi harf hemen basar, kimi basmaz; eksikleri tamamlamak için dön-dolaş durumundayım!

Eksik-gediklerimi anlayışla karşılayın, ne olur…

*****

Ve… Üstünüzde bir bluz, olmadı bir etek… Hiç yoktan bir sütyen, bir don kalsın istiyorsanız…

Benden size tavsiye: Farklı e-mail adresleriyle üye olun her bir ayrı yere!

 

gulgun_2006@hotmail.com

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu

  

Kabus gibi bir gece yalnızca bir e-mail ile başladı!

 

 

 

 

gulgun_2006@hotmail.com

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..