Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Farklı Lavaş Çeşitleri

Hepimizin belli başlı sevdiği yiyecekler var. Kişiden kişiye farklılık gösteren bu durum tamamen damak tadımıza ve zevkimize bağlı tahmin edersiniz ki… Bazen çok sevdiğiniz bir yiyeceği bir başkasının hiç sevmediğini görünce şaşırıyorsunuz biliyorum. Bilimsel olarak bu konuda araştırma yapmak zevkli olabilir, bunu bir kenara not alalım bence.  Bu hafta da çoğu kişiye “Basit” gelen fakat benim çok sevdiğim bir yiyeceği köşemize davet ettim…

“Lavaş.”

Ya özgecim, bildiğin ince ekmek işte amaaaan.”

Değil. Lavaşı her öğünde severek tüketiyorum ve böyle bir yiyecek olmasa üzülürdüm. Kahvaltıda, yemekte, öğün aralarında her şekilde tüketilebiliyor. Tabi ki her öğünde değil, bugün kahvaltıda yarın akşam yemeğinde tüketebilirsin mesela. Lavaş dediğimiz yiyecek su,un ve tuzdan üretiliyor. Yufkadan biraz daha kalın yapı olarak. Birçok ülkede bilinen bir tat. Yani sadece bizlere özel değil…  Hatta 2014 yılında UNESCO, lavaşı Ermenistan’ın geleneksel yiyeceği olarak kabul etmiş. Türkiye de dahil bazı ülkeler lavaş için bir dosya hazırlamış ve lavaş tekrar Ermenistan’ın geleneksel yiyeceği olmaktan çıkarılmış. Lavaşa bazen “Lavaşa, lavaşe, yufka ekmeği vb.” şeyler de denebiliyormuş. Ben de “Lavaşcığım” diyorum mesela, ne var?  Gelelim gıda sektörüne, hal böyle olunca durur mu bizim üreticilerimiz? Elbette lavaş çeşitleri ortaya çıkmış durumda… Sade, tam buğdaylı, tam tahıllı, domatesli, tortilla, acılı, mısırlı, ıspanaklı, çikolatalı. Evet yanlış duymadınız, çikolatalı üretilen lavaş bile var artık. Lavaş satın alırken farklı cm ve ağırlıklarda tercih edebilirsiniz. Genellikle raflarda 100,300,420 ve 650 gram olarak karşımıza çıkıyor. Hı bir de güzel yumuşacık elli bir teyzemizin ocağında da karşımıza çıkabilir, mis kokulu bir şekilde. O da sizin şansınız olur…

Çok sevdiğimiz bir yiyeceği o an yapamayıp, hazır halde bulmak güzel bir duygu. Tavada veya tost makinasında ısıtarak sanki o an yapılmış hissini kolayca yaşayabiliyoruz. Üstelik çeşitlenmesi de oldukça mutluluk veriyor. Ben sade lavaş dışında diğerlerini henüz denemedim, içlerinden en ilginç gelen çikolatalı lavaş oldu. Kahvaltıda içine peynir koyup ısıtıp yiyebilirsiniz, akşam yemeğinde yemek isterseniz de kıyma veya farklı sebzelerle mükemmel tarifler yaratabilirsiniz.

Gerisi sizin hayal dünyana kalmış!

Sağlıkla Kalın!

Not: “Lavaş yazıyı okusa mest olur.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..