Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '08

 
Kategori
Kültürler
 

farklılıklarımızı eleştirmek

Türkiye de yaşayıp da kendi ülkesini bir türlü sevemeyen insanlar bizler miyiz acaba diye düşünmeye başlıyorum. Ben İtalya'da Erasmus öğrencisi olarak okuyorum ve buraya geldikten sonra görüşlerim gün be gün değişmeye başladı. Kendi içimde yeni benler farkeder oldum. Yurt dışına çıkmadan önce en çok duyduğum cümle 'Burası Türkiye' olmuştu. Neyimiz eksikti ki bizim sürekli bir yakınma hali içindeyiz? Bizler ülkesini en çok yeren ve iyi birşey olduğunda, yalnız bir başarı, ülkesini göklere yükselten insanlar toplumuyuz belkide. Oysa ben buraya geldikten sonra aslında korumamız gereken bir geleneğimizin olduğunu farkeder olmuştum. Galiba bizim en büyük sorunlarımız değerlerimizi yanlış korumamız, yanlış algılamamız ve çok fazla özenti olmamız. Özellikle yeni nesil. Avrupa, batılılaşma dediğimiz şey batı ülkeleri gibi davranmak mı? Yoo sanmıyorum. Bizler batı ülkeleri insanlarından ayıran ne var ki? Aynı dünya üzerinde farklı topraklarda yaşıyor olmamız neden bizleri daha yetersiz yapsın. Gelişen teknoloji mi insanları böylesine zeki ve farklı kılan? Oysa geçmişin o sadeliği insanların yavaş yavaş unuttuğu bir özleme dönüşmeye başlıyor benim içimde. Ben buraya geldikten sonra bizim insanlarımızın aslında ne kadar zeki insanlar olduklarını, aile kavramlarımızın daha gelişmiş olduğunu ve daha ahlaklı insanlar olduğumuzu düşünüyordum. Oysa şu an bakıyorum ve kendi kendime bütün bunlar genelde nedir diye soruyorum. Bence... Bence.. Oysa bütün bu kavramlar insandan insana değişiyor. Tek bir doğrumu var? Yoksa doğruyu insan kendi mi oluşturuyor? Ben yur dışına geldikten sonra farkettim ki sürekli bir kendimi ispat etme hali içindeyim. Kendimi değil yalnızca kendi ülkemi. Neden? Çünkü bizlere söylenen ' Burası Türkiye' oldu ve ardından gelen yakınma. Bizler bir türlü kendimizi sevmeyi hatta kendi vatandaşımızı sevmeyi başaramadık ve eleştirilerimizi yapıcı yapmayı öğrenemedik ve onun için ülkemizi ezik gördük. Ben buraya geldikten sonra kendime şu soruyu sordum ' vatandaşını sevemeyen onlarla geçinemeyen bir bizler mi varız?' Çünkü şunu gördüm ki aynı toprakları paylaştığım gençler burun kıvırır oldu bana. Ben burada hayatımda tanımadığım kadar içi güzel insanlarla karşılaştım. Ve onlardan biri bana 'neden kıyaslıyorsun ki' dedi. 'Neden? Burası senin için çok iyi bir avantaş' dedi. 'Farklılıkları eleştirmek yerine neden sebep bulmuyorsun' dedi. Düşündüm ve kendi kendime evet dedim. Evet belki bizler diğer ülkelerden farklıyız belki daha iyi yada kötü. Ama neden farklılıkları yanlış şeyler olarak görüyoruz ki? Biz böyleyiz onlar da öyle. Yaşadığımız yer neresi olursa olsun oradan zevk almak önemli asıl olan.

 
Toplam blog
: 4
: 497
Kayıt tarihi
: 10.05.08
 
 

1985 doğumlu üniversite son sınıf öğrencisiyim. İngiliz dili ve edebiyatı okuyorum. Anlaşılması zor,..