Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Fazıl Say uzlaşalım diyor

Fazıl Say uzlaşalım diyor
 

Bu sabah okuduğum bir haber beni çok etkiledi. Haberin sonuna doğru gözyaşlarımı tutamadım ve duygularımı siz okurlarımla paylaşmak istedim.

Geçtiğimiz günlerde gene gazetelerde Ünlü piyanıstimiz Fazıl Say'ın 'Arabesk Dinleyen Vatan Hainidir' sözüne rastlamıştık. Bu söz bütün toplumda büyük bir tepki yaratmıştı. Daha önce bu sözle ilgili yazdığım yazımda belirttiğim gibi ben Fazıl Say gibi çok değerli bir sanatçımızın sadece bir anlık bir öfke sonucu bu sözü sarf ettiğini ve asla böyle düşünmediğine inanıyordum.

Hakikaten bu sabah gazetede okuduğum ve Fazıl Say'ın kendi facebook sayfasında yayınlanan mektubu bunu doğruluyor. Fazlı Say bu mektubunda asla böyle düşünmediğini.eğer kendi kültürünü bu kadar aşağılasa  o besteleri Kara Toprak, Mezapotamya, Hazerfen, İstanbul Senfonisi  nasıl ve neden gerçekleştirdiğini soruyor. Ve gene bu mektubunda arabesk sanatçılarına hitaben kendisini hiç anlamadıklarını, hep öteki olarak kabul ettiklerini, batı uşağı, kafir dediklerini belirtiyor. Uzlaşalım, gelin siz de bir adım atın ve buluşalım diyor.

Ben Fazıl Say'ı bu sözlerinden ve bu önerisinden dolayı kutlamak istiyorum. Sadece bu sözleri ile bugüne kadar çok iyi besteci, çok iyi piyanist olan Fazıl artık benim için toplumsal kardeşlik için iyi bir adım atmış bir kişi.

Umuyorum ki Arabesk sanatçılarımız da Fazıl Say'ın uzanan bu elini tutarlar ve uzlaşırlar. Ben arabesk sanatçılarımızın da sevgi dolu insanlar olduklarını düşünüyorum. Aksi taktirde o duygusal besteleri nasıl yapabilirler. Aynı gözkyüzünün altında kardeş kardeş elele yaşamak varken bu kavga niye.

Gelin barışalım artık.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..