Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Fen ve tabiat bilgileri ünite öğretim planı

Öğretim Programlarının başarıya ulaşabilmesi; anlamlı, birbirlerini temellendirici ve bütünleyici niteliklere sahip olması ile olanaklıdır.

Eğitimin genel hedeflerine ulaşabilmek için, özel hedeflerin iyi kavratılması ve belli davranışların öğrencilere kazandırılması gerektir. Dersin hedeflerine ulaşılmasında; Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel alanda "kalıcı-izli" davranış değişikliği sözkonusu olduğundan, “Sağlıklı Büyüme ve Yaşama” ünitesinde de, “Kazalardan Korunma” konusunda belli davranışların kazandırılması gerekmektedir. (Bu çalışmada alan, Bilişsel Alan ile sınırlı olduğundan, diğer alanların hedef ve davranışlarına yer verilmemiştir.) Bunu sağlamak amacıyla, programları ve ünite planlarını öğrencilerin kavrayabilecekleri duruma getirmek gerekmektedir.

Bu çalışmada, Program Geliştirme ve Değerlendirme dersinin ilkeleri göz önünde tutularak, “Sağlıklı Büyüme ve Yaşama” ünitesinin “Kazalardan Korunma” konusu, amaca uygun olarak planlanmaya çalışılmıştır.

Ders programlarının bilimsel verilerin ışığı altında hazırlanması, şüphesiz ki amaca varmada en kısa yoldur. Bu nedenle, aşağıdaki Ders Projesi ayrıntılı olarak hazırlanmıştır.

ÜNİTE PLANI

(örnek)

FEN VE TABİAT BİLGİLERİ

DERS : FEN VE TABİAT BİLGİLERİ

ÜNİTE : SAĞLIKLI BÜYÜME VE YAŞAMA

SÜRE : 23.03.2007-29.03.2007 (Beş iş günü, 10 saat)

KONU : Kazalardan Korunma

SINIF : 5 (ilkokul)

KONUNUN ANA HATLARI

KAZALARDAN KORUNMA

Hangi kazalarla karşı karşıyayız?

Trafik,
Boğulma,
Zehirlenme (Zehirli gazlar ve radyoaktivite de ele alınacak),
Böcek ısırması,
Düşmeler,
Yanmalar,
Haşlanmalar.
(Bölge özelliklerine göre, bu kazalarla karşılaşanlar üzerinde daha çok durulacak, koruma ve kaza anında alınacak ilkyardım önlemleri öğretilecek; sargı, ilaçlama, kırık-çıkık sarma, kanı durdurma, sun’i teneffüs, hasta taşıma çalışmaları yaptırılarak, hasta taşıma becerileri kazandırılacaktır. Zehirlenme, böcek ısırmaları, yanmalarda kullanılacak belli bazı ilaçlar tanıtılacaktır.)

HEDEFLER

Bilişsel Alan Hedefleri:

Kazalarla ilgili temel terimlerin anlam bilgisi.
Kazalarla ilgili (trafik, boğulma, zehirlenme, böcek ısırmaları, düşmeler, yanmalar-haşlanmalar) olguların bilgisi.
Kazalardan korunmanın önemini açıklayabilme.
Kazaların yurt ekonomisindeki önemini kavrayabilme.
Kazalarla ilgili bir ünite planı hazırlayabilme.
Yolların kenarlarında bulunan levhalar arasındaki bağıntıları saptayabilme.
Okullarda uygulanabilir yeni bir trafik kuralı önerebilme.

HEDEF DAVRANIŞLAR

Bilişsel Alan Hedef ve Hedef Davranışları:

Hedef 1: Kazalarla ilgili temel terimlerin anlam bilgisi.

Hedef Davranışlar:

Verilen bir terimin tanımını, verilen tanımlar arasından seçip işaretleme.
Tanımı verilen terimi, diğer terimler arasından seçip işaretleme.
Verilen terimin tanımını, diğer tanımlar arasından seçip işaretleme.
Verilen bir grup tanımı, verilen bir grup terimle eşleştirip işaretleme.

Hedef 2: Kazalarla ilgili olguların bilgisi.

Hedef Davranışlar:

Verilen bir kaza türünün nasıl meydana geldiğini, verilenler arasından seçip işaretleme.
Meydana gelen bir kazanın hangi tür kaza olduğunu, verilenler arasından seçip işaretleme.
Verilen bir kaza türünün nedenini, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef 3: Kazalardan korunmanın önemini açıklayabilme.

Hedef Davranışlar:

Kazalardan korunmanın gerekçesini, verilenler arasından seçip işaretleme.
Kazalardan korunabilmek için yapılması gereken çalışmaları, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef 4: Kazaların yurt ekonomisindeki önemini kavrayabilme.

Hedef Davranışlar:

Kazaların yurt ekonomisine getirdiği yükü, verilenler arasından seçip işaretleme.
Kazalara karşı gerekli önlemleri almamanın sonuçlarını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Kazaların insan yaşamındaki önemini, verilenler arasından seçip işaretleme.
Ülkemizde kazalardan korunmayla ilgili devletin ve özel kuruluşların çalışmalarını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef 5: Kazalarla ilgili bir ünite planı hazırlayabilme.

Hedef Davranışlar:

Ünitenin kimliğini belirleyen tümceyi, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef belirten tümceyi, verilenler arasından seçip işaretleme.
Davranışları belirten tümceyi, verilenler arasından seçip işaretleme.
Eğitim Durumlarını belirten tümceyi, verilenler arasından seçip işaretleme.
Sınama durumlarını belirten tümceyi, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef 6: Yolların kenarlarında bulunan levhalar arasındaki bağıntıları saptayabilme.

Hedef Davranışlar:

Mavi zemin üzerindeki işaretlerin bulunduğu levhaların ne anlattıklarını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Daire içinde bulunan işaretlerin bulunduğu levhaların ne anlattıklarını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Üçgen içinde bulunan işaretlerin bulunduğu levhaların ne anlattıklarını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Hedef 7: Okulda uygulanabilir yeni bir trafik kuralı önerebilme.

Hedef Davranışlar:

Kuralın gösterileceği levhanın renk ve şeklini, verilenler arasından seçip işaretleme.
Öğrenci düzeyine uygun olup-olmadığını, verilenler arasından seçip işaretleme.
Levhanın dikileceği yeri, verilenler arasından seçip işaretleme.
Levhaya uymanın gerekçesini, verilenler arasından seçip işaretleme.

EĞİTİM DURUMLARI

Hedef 1: Kazalarla ilgili temel terimlerin anlam bilgisi.

İçerik: Kaza, trafik, trafik polisi (trafik polisinin olmadığı yerlerde bu görevi yapan jandarma, askerler, belediye zabıtaları), boğulma, zehirlenme (çeşitleriyle birlikte), böcek ısırması, düşme, yanma-haşlanma, ilkyardım, sargı bezi, kırık-çıkık, burkulma, yapay solunum.

Yöntem: Sinema makinesi/tepegöz/projeksiyon makinesi ile film gösterme, soru cevap, anlatım tekniği.

Araç ve Gereçler: Film makineleri, çocukların getirdiği çeşitli gazete ve dergi kesikleri, ders kitapları, kaynak kitaplar, ansiklopediler, sağlık el kitapları, ME Bakanlığınca hazırlanmış levhalar, ilkyardım çantası, sargı bezi.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Sinema makinesi/tepegöz/projeksiyonla kaza filmleri gösterilir/seyrettirilir.
Ödev olara verilen, kazalarla ilgili derse getirilen resim, gazete, dergi kesikleri ve TRT kaza haberleriyle ilgili yayınlardan yapılan özetler kontrol edilir.
Yakın çevremizde meydana gelen bir kaza kısaca özetlettirilip, kaza tanımı yapılır; sözlükten, kitaptan tahtaya kısaca yazdırılır.
Trafik Polisi ile olan ilişkilerimiz sorulur; trafiğin ve Trafik Polisinin tanımı yazdırılır. Trafik Polisinin yaptığı çalışmaları anlatan resimler/levhalar asılır.
Boğulma, zehirlenme, radyoaktivite ile ilgili duyduğumuz, tanık olduğumuz bir olay anlatılıp levhalar asılır; tanımlar yazdırılır.
Böcek, arı ısırmaları ile ilgili gözlemlerimiz anlatılır; böcek ısırmalarına karşı duyarlı olanlar hakkında yapılması gerekenler yazdırılır; levhalar asılır.
Yanma ve haşlanma ile ilgili anılarımız anlatılıp, ecza dolabımızda bulunan yanık ilaçları tanıtılır.
İlkyardım çantası gösterilip tanıtılarak, ilkyardım hakkında konuşulur; tanım, ansiklopedi/sözlükten yazdırılır.
Kırık/çıkık/burkulma ile ilgili filmler gösterilip tanım, sözlükten/ansiklopediden yazdırılır.
Beden Eğitimi dersinde yapılan, derin nefes alma, sun’i solunum çalışmaları anlatılıp, yapay solunumun tanımı ansiklopedi/sözlükten yazdırılır.
Soru-cevap tekniğiyle, tanımlar yinelenir.
Doğrular pekiştirilir, eksikler tamamlanarak ders bitirilir.
Hedef 2: Kazalarla ilgili (trafik, boğulma, zehirlenme, böcek ısırmaları, düşmeler, yanmalar/haşlanmalar) olguların bilgisi.

Hedef 3: Kazalardan korunmanın önemini açıklayabilme.

İçerik: Kazaların maddi ve manevi kayıpları, kazaların önlenmesi ve kaza olması halinde yapılan çalışmalar, kazalardan korunmanın gerekçesi.

Yöntem: Sempozyum (bilgi verme), soru-cevap, anlatım tekniği.

Araç ve Gereçler: Ders kitapları, ansiklopediler, trafik bürosundan alınan kazalarla ilgili broşürler, istatistikler.

Kaynak Kişi: Okula davet edilen Trafik Polisi.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Trafik Polisi tanıtılır.
Trafik Polisine sorular sorulur.
Trafik Polisinin verdiği bilgiler, yaptığı açıklamalar dinlenir, not alınır.
Tanık olunan trafik kazalarındaki kayıplar anlatılır:
- Parasal zararlar,

- Yararlanmalar, sakatlanmalar,

- Ölümler,

- Ulaşımın aksaması.

Trafik kazalarından korunma ile ilgili;
- İç İşleri Bakanlığı’nın yaptığı çalışmalar,

- Belediyelerin yaptığı çalışmalar,

- Askeri birliklerin yaptığı çalışmalar,

- Özel kuruluş ve derneklerin yaptığı çalışmalar, anlatılır.

Trafik kazalarının meydana gelmesi durumunda yapılan çalışmalar;
- İlkyardım,

- Sağlık ocakları,

- Hastanelerin yaptığı çalışmalar, anlatılır.

Kazaların tarihçesinden söz edilir.
Ülkemizle, diğer ülkeler karşılaştırılır.
Boğulma, zehirlenme, böcek ısırması, düşme, yanma/haşlanmaların sonuçları hakkında bilgi verilir.
Kazalarla ilgili çalışma yapan öğrenciler, sorularla dersi özetler.
Öğretmen, eksikleri tamamlayarak dersi bitirir.
Hedef 4: Kazaların yurt ekonomisindeki önemini kavrayabilme.

Yöntem: Büyük grup tartışması, soru-cevap tekniği.

Araç ve Gereçler: Sayısal bilgiler, trafik levhaları.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Çevremizde meydana gelen bir kazanın sahiplerine olan zararları, maddi ve manevi yönlerden açıklanır.
Ülkemizde bir yıl içinde ve şimdiye kadar olan kazaların parasal zararları öğrencilere, istatistiklerden buldurularak hesaplanır.
Kazalar dolaysıyla meydana gelen ölümlerde kaç kişinin öldüğü araştırılır.
Kazalar dolaysıyla, Çocuk ve Yetiştirme Yurtları’nda kalan öğrenciler olup olmadığı araştırılarak, öğrencilere bilgi verilir.
Kazalar dolaysıyla meydana gelen sakatlanmalar ve sakatların yaşamları üzerinde durulur.
Kazaların nedenleri hakkında, yetkililerin söyledikleri tahtaya yazılır.
“Kazalardan Korunmak İçin Yapılması Gereken Çalışmalar” (birey ve toplum olarak) konulu sınıf tartışması düzenlenir.
Sonuçlar tahtaya yazılır.
Konu, sorularla özetlenir ve ders bitirilir.
Hedef 5: Kazalarla ilgili bir ünite planı hazırlayabilme.

İçerik: Ünitenin kimliği, hedef, davranış, eğitim durumları, sınama durumları.

Yöntem: Öğretmenin planlarını inceleme (gösteri), Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı’nı inceleme, anlatım, soru-cevap tekniği.

Araç ve Gereçler: Öğretmenin Plan Defteri, Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, İlkokul Programı, diğer öğretmenlerin Plan Defterleri.

Kaynak kişi: Öğretmenler.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Öğretmenin Plan Defteri incelenir.
Diğer öğretmenlerin Plan Defterleri incelenir.
Program Geliştirme kitabındaki planlar incelenir.
Planlardaki ortak yönler saptanır.
Ünitenin kimliği hakkında bilgi verilir.
Hedef’in tanımı sözlükten buldurularak, plandaki görevi anlatılır.
Hedeflerin göstergesi olan davranışlardan söz edilir.
Hedeflerin nerede ve nasıl gerçekleştirileceği anlatılır.
Neleri, ne kadar öğrendiklerinin, nasıl belirleneceği üzerinde durulur.
Öğrencilerin, “Elektrik Kazalarından Korunma” ile ilgili bir plan hazırlamaları istenir.
Yardım isteyen öğrencilere yardım edilir.
Gerekli kontrol ve düzeltmeler yapılarak, ders bitirilir.

Hedef 6: Yolların kenarlarında bulunan levhalar arasındaki bağıntıları saptayabilme.

İçerik: Mavi levhalar (genel bilgi levhaları), üçgen içindeki levhalar (trafik bilgisi verenler), daire içindeki levhalar (uyulması zorunlu trafik kuralları).

Yöntem: Levhaları gösterme, anlatım, soru-cevap.

Araç ve Gereçler: Levhalar, trafik kitapları, broşürler.

Kaynak kişi: Trafik Kolu.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Levhalar, renklerine ve şekillerine göre sınıflandırılır; duvara asılır.
Mavi zemin üzerinde yazılı olanların anlam bilgisi verilir.
Mavi levhaların bulunacakları yerler vurgulanır, çevremizden örnekler verilir.
Üçgen içindeki levhaların anlam bilgisi verilir.
Üçgen içindeki levhaların bulundukları yerler vurgulanıp, örnekler verilir.
Okulumuzun önünde hangi levhanın bulunduğu, gerekçesi ile birlikte söylenir.
Daire şeklindeki levhaların anlam bilgisi verilir.
Siyah ve kırmızı çizgilerin anlamı söylenir.
Çevremizden örnekler verilir.
Ders özetlenip, bitirilir.
Hedef 7: Okulda uygulanabilir yeni bir trafik kuralı önerebilme.

İçerik: Levhalardaki kuralların okul sınırları içerisinde geçerli olup, uyulması gerektiği.

Yöntem: Levhaları gösterme, soru-cevap, sınıf tartışması.

Araç ve Gereçler: Levhalar, trafik kitapları, trafik broşürleri.

Kaynak Kişi: Trafik kolu, yeni levhayı öneren öğrenciler.

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri:

Önerilen levha asılır.
Gerekçesi anlatılır.
Renginin, şeklinin ve işaretlerinin anlamı, anlattıkları üzerinde durulur.
Sınıf tartışması açılır.
Uygun görülmesi halinde, okulun nerelerine dikileceğine karar verilir.
Levhalara uymanın gereği üzerinde durulup, ders özetlenir ve bitirilir.
SINAMA DURUMLARI

KAZALARDAN KORUNMA

(İzleme Testi)

1. Trafik nedir?

a) Kara taşıtlarının geliş-gidişlerine trafik denir.

b) Deniz taşıtlarının geliş-gidişlerine trafik denir.

c) Hava taşıtlarının geliş-gidişlerine trafik denir.

d) Kara, deniz ve hava taşıtlarının geliş-gidişlerine trafik denir. (x)

2. “Yiyecek, içecek gibi yollarla, öldürücü etkisi bulunan maddelerin vücuda alınması” tanımını karşılayan terim, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Yanma.

b) Haşlanma.

c) Zehirlenme. (x)

d) Boğulma.

3. Yanma, derimizi meydana getiren hücrelerin kaç derecenin üzerindeki sıcaklıkta ölmesiyle meydana gelir?

a) 30.

b) 40.

c) 55. (x)

d) 60.

4. Haşlanma’nın tanımı, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Hava sıcaklığıyla oluşan yaralara denir.

b) Su gibi sıvı maddelerin sıcaklığıyla oluşan yaralara denir. (x)

c) Kızgın demirle, dağlanma sonucu oluşan yaralara denir.

d) Yukarıdakilerin hepsi.

5. Aşağıda verilen tanımlarla, terimleri eşleştiriniz.

a) Ulaşım yollarının yayalar ve her türlü taşıt araçları tarafından kullanılmasına denir.

b) Herhangi bir etki sonucunda, damarlarda dolaşan kanın dışarı atılmasına denir.

c) Herhangi bir etki sonucu deride veya daha alt tabakalarda bütünlüğün bozulması ve harap olmasına denir.

d) Sokulan yerde ağrı, şişlik ve kızarıklık olan, hatta ölüme neden olabilen zehirlenmeye denir.

e) Hareketli eklemlerin her birinde, eklem çevresini kuvvetli bir biçimde sarmış bulunan eklem kapsülünün yırtılması ve eklem çukurunun dışarı çıkması ile oluşan duruma denir.

(e) Çıkık.

( ) Zehirlenme.

(a) Trafik.

( ) Haşlanma.

(b) Kanama.

( c ) Yara.

(d) Böcek ısırması.

( ) Boğulma.

( ) Kırık.

6. Ölümle sonuçlanan kazalardaki en büyük neden, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Arabaların durumu.

b) Yolların durumu.

c) Yayaların davranışları. (x)

d) Alkollü araç kullanma.

7. Mutfaktaki yemeğin taşması sonucu meydana gelen kaza aşağıdakilerden hangisidir?

a) Patlama.

b) Zehirlenme.

c) Yanma.

d) Yukarıdakilerin hepsi. (x)

8. Ağaçtan meyve toplarken düşen bir çocuğun düşme nedeni, aşağıdakilerden hangisi olamaz?

a) Ağırlığını taşıyamayacağı bir dala basması.

b)Dengesini kaybetmesi.

c) Başının dönmesi.

d) Ağacın alçak/engin olması. (x)

9. Kazalardan korunabilmenin önemi/gerekçesi, aşağıdakilerden hangisinde en doğru biçimde sıralanmıştır?

a) Can kaybı, sakatlanma, mal kaybı, diğer kayıplar. (x)

b) Mal kaybı, diğer kayıplar, sakatlanmalar, can kaybı.

c) Sakatlanmalar, can kaybı, mal kaybı, diğer kayıplar.

d) Diğer kayıplar, mal kaybı, can kaybı, sakatlanmalar.

10. Böcek ısırmalarına karşı, aşırı duyarlı olanlar ne yapmalıdır?

a) Maske kullanmalıdır.

b) Aşı olmalıdır. (x)

c) İlaç kullanmalıdır.

d) Böceklerden uzak durmalıdır.

12. Kazaların ülkemize getirdiği en büyük maddi zarar nedir?

a) Yılda, beş bin kişinin ölmesi.

b) Binlerce kişinin sakat kalması.

c) Milyarlarca liralık mal kaybı. (x)

d) Yolların kapanması, ulaşımın aksaması.

13. Kazalara karşı gerekli önlemleri almamanın sonuçları, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Binlerce kişinin ölmesi.

b) Binlerce kişinin sakat kalması.

c) Milyarlarca liralık parasal zararlar.

d) Yukarıdakilerin hepsi. (x)

14. Kazaların insan yaşamındaki önemini, aşağıdakilerden hangisi en iyi açıklar?

a) Zamansız ölümler.

b) Sakatlanmalar.

c) Mal kayıpları.

d) Yukarıdakilerin hepsi. (x)

15. Aşağıdaki bakanlıklardan, trafik kazalarının önlenmesiyle birinci derecede görevli olan hangisidir?

a) Milli Eğitim.

b) Bayındırlık ve İskan.

c) İç İşleri. (x)

d) Sağlık.

16. Ünitenin kimliğini belirten bölüm, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Konunun ana hatlarının bulunduğu bölüm.

b) Ders, ünite, süre, konu ve sınıfın belirtildiği bölüm. (x)

c) Hedef ve davranışların belirtildiği bölüm.

d) İçerik, yöntem, araç-gereç ve öğrenme-öğretme etkinliklerinin belirtildiği bölüm.

17. Kazalardan Korunma konusunun hedefi, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Kazalardan korunmanın önemini kavrayabilme. (x)

b) Kazalardan korunmanın önemini öğretmek.

c) Kazalardan korunmanın yollarını bilmek.

d) Kazalardan korunmak.

18. Kazalardan Korunma konusunun “hedef davranışı” aşağıdakilerden hangisidir?

a) Kazalardan korunmanın önemini kavrayabilme.

b) Kazalarla ilgili verilen bir terimin tanımını yazma. (x)

c) Kazalardan korunmanın önemeni bilmek.

d) Kazalardan korunmada isteklilik.

19. Eğitim Durumları’nı belirten bölüm, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Konunun ana hatlarının bulunduğu bölüm.

b) Hedef ve hedef davranışların bulunduğu bölüm.

c) Nelerin, nasıl öğretileceğini gösteren bölüm. (x)

d) Ders, ünite, konu ve sınıfın belirtildiği bölüm.

20. Sınama Durumlarını belirten bölüm, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Konunun ana hatlarını bulunduğu bölüm.

b) Ders, ünite, süre, konu ve sınıfın bulunduğu bölüm.

c) Nelerin, ne kadar öğretileceğini gösteren bölüm. (x)

d) Hedef ve davranışların bulunduğu bölüm.

21. Üzerinde “telefon” resmi bulunan bir levhanın rengi, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Beyaz.

b) Kırmızı.

c) Beyaz ve kırmızı.

d) Mavi. (x)

22. Dairelerin içinde bulunan levhaların ne anlattıkları, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Sürücülerin (şoförlerin) uymakla yükümlü olduğu kurallardır. (x)

b) Şoför veya sürücülere bilgi verirler.

c) Yol kenarında bulunan tesisler hakkında bilgi verirler.

d) Yolların eğim durumları hakkında bilgi verirler.

23. Üçgen içinde bulunan levhaların anlattıkları, aşağıdakilerden hangisidir?

a) Sürücülerin/şoförlerin uymakla yükümlü oldukları levhalardır.

b) Sürücü veya şoförlere bilgi verirler. (x)

c) Yolların kenarlarında bulunan konaklama vb. tesisler hakkında bilgi verirler.

d) Yolun kenarında bir benzin istasyonu veya hastane olduğunu bildirirler.

24. Okulda uyulması zorunlu bir kural anlatılmak isteniyorsa, bu levhanın şekli aşağıdakilerden hangisidir?

a) Mavi ve dikdörtgen.

b) Yuvarlak ve kırmızı çizgili. (x)

c) Üçgen ve kırmızı çizgili.

d) Üçgen ve siyah çizgili.

25. Daire şeklindeki bir levhada, koşan bir çocuğun üzeri kırmızı bir çizgi ile çizilmişse, bunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

a) Koşmak yasaktır. (x)

b) Koşmak serbesttir.

c) Öğrenciler giremez.

d) Öğrenciler girebilir.

26. Levhalar, okul içinde en çok nerelere dikilmelidir?

a) Müdür odasının önüne.

b) Öğretmenler odasının önüne.

c) Müdür yardımcılarının odasının önüne.

d) Öğrencilerin en çok gelip geçtikleri yolların kenarlarına. (x)

27. Levhalara uymanın gerekçesi, aşağıdakilerden hangisinde en iyi bir biçimde açıklanmıştır?

a) Öğrencilere bilgi vermek için.

b) Kazaların çıkmasını önlemek için. (x)

c) Öğrencilere okulu tanıtmak için.

d) Öğrencilere trafik kurallarını öğretmek için.

YARARLANILAN KAYNAKLAR

Çilenti, Kamuran ve diğerleri. Tabiat ve Fen Bilgisi (5. sınıf). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1982.

Fidan, Nurettin. Öğrenme ve Öğretme (Kavramlar, İlkeler, Yöntemler). Ankara: Rehber Dağıtım, 1982.

MEB. İlkokul Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 1968.


Sönmez, Veysel. Eğitimde Hedef Yazma. Ankara; 1981.


____________. Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Öğretmen Yayınları, 1985.


Varış, Fatma. Eğitimde Program Geliştirme (Teori ve Teknikler). Ankara: A. Ü. Eğitim Fakültesi, 1976.

Ertürk, Selahattin. Eğitimde “Program” Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları, 1972.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..