Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '12

 
Kategori
Magazin
 

Festival'den Solo

Festival'den Solo
 

SOLO oyunu, Campania Walter Broggini 3 Mayıs 2012


15. Uluslararası İstanbul Kukla Festivali galası İtalyan Kültür Merkezi 'nde yapıldı dün akşam. On beşincisiymiş  bu yıl. Festival Yönetmeni Cengiz Özek bu yıl destek alabildikleri için mutlu görünüyordu. 

Festival büyük yazarımız Cevdet Kudret anısına düzenleniyor bu yıl. Karagöz oyunlarını yok olup gitmekten kurtaran, onca emekle, kimbilir yaşamının hangi önemli saatlerini vererek  üç  ciltte toplayan bu değerli yazarımızı da anmadan olmazdı. İyi oldu. Festival Onur Ödülü'nü büyük Karagöz üstadı Ragıp Tuğtekin 'in öğrencisi ve günümüzün en iyi tasvir ustalarından Ali Rıza Kıyak'ındı. Ali Rıza Kıyak'ın rahatsızlığı nedeniyle ödülü bir yakınına verildi. Kendisine şifalar diliyoruz.

İtalya'nın çağdaş kukla ustalarından  Campania Walter Broggini çok iyiydi.Sözsüz ama sanki sözlüydü. Şimdi baktım broşürde de acıklı güldürü diyor.SOLO adı. Gülemedim. Beğendim, kalbim buruldu. Bu akşam da Kenter Tiyatrosu'nda. Ev sahibesi çok zarif bir hanımefendiydi. İzleyiciler arasındaki  değerli çevirmen zarif bir beyefendi Yaşar Avunç'a da fotoğraf çekimine izin verdiği için teşekkür ediyorum. Hep güzel etkinliklerde karşılaşıyoruz. Yılın çevirmen ödülü aldığında Yaşar Bey, bir de rahmetli Hulki Aktunç'un Metin Altıok şiir ödülünü aldığı 2010'da... Sonra pilleri bitti makinemin. Ne yazık ki. Kukla gösterisi de ilginçti. Böylesini hiç izlememiştim. Ufuk açıcıydı. Yine de kukla olduğu halde hiç gülemedim. Acıydı sahneler, bana göre acıydı,düşündürdü, belki de hiç unutmadığımızdan.... O kuklanın ıstırabını yaşıyoruz biz, insanlar, Avrupa'dan çok kakafonik bir  Orta Doğu Ülkesi olma yolunda olan biz, ben... emel dinseven

 

Bir küçük eleştiri:

Festival broşürü grafik  resimleri olarak harika, yazıların okunması bakımından da bir kabustu. Gözlüksüz okuduğum ilaç prokpektüslerinden de daha kötü olan yazılar,renklerle karışarak okumayın beni diye seslenen bulutsulara dönüşmüşler sanki. Yazıların resimlerin üzerine düşmesi kaybolmalarına neden olmuş.  Özellikle koyu yeşil fona yazılan günlerin programını veren siyahı seçmekte, gece ışığında  pek çok kişi zorlandı. Bu hatayı pek çok kuruluş yaptığı için burada belirtmek gereksinimi doğdu. Gerçi kim okuyacak ama belki dikkate alan olur. Oldukça farklı yerlerde olan gösteri mekanlarını okumakta zorlanan kişi gitmeyebilir. İstanbul ne de olsa bir gecede pek çok seçeneklerin olduğu bir kültür kenti. Bir de mekanların telefonu verilseydi diyeceğim.

http://www.kuklaistanbul.org/

 

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..