- Kategori
- Futbol
Fikstür denen "tesadüf"

Bakalım bu sezon ne gibi "tesadüflere" şahit olacağız?
Son yıllarda özellikle fikstür çekimi esnasında çıkan söylentiler ve sonrasında oluşan tablo neticesinde birçok kelam edilir, yazı kaleme alınır.
İstedik ki bu yıl fikstür çekilmeden bir kehanet te biz yapalım..
Mesela ligin son 3 veya 4 haftasına 2 derbi "sıkıştırılsa" nasıl olur?
Fenerbahçe'nin, özellikle son yıllarda bütün derbileri ilk yarıda kendi sahasında, ikinci yarıda ise deplasmanda oynamasının aslında bir tesadüf olmadığına inananların sayısı, her yıl biraz daha artmaktadır.
Öyle ya, her yıl bir önceki sezonun kopyasıymış gibi aynı haftalarda aynı rakiplerle aynı sahalarda mücadele etmek te ilginç bir "tesadüf" olsa gerek..
Mesela geçmişe biraz göz atacak olursak;
2008-09 sezonu
FENERBAHÇE ilk derbi maçını 10.haftada ( 09.11.2008 ) kendi sahasında Galatasaray ile oynamış ve 4-1 kazanmış.
İkinci derbi maçını 13.haftada ( 29.11.2008 ) yine kendi sahasında Beşiktaş ile oynamış ve rakibini 2-1 yenmiş.
Üçüncü maç ise ( ben derbi olarak kabul etmiyorum‚ sadece önemli maç ) 17.haftada ( 25.01.2009 ) yine kendi sahasında Trabzonspor ile oynamış ve 0-0 berabere kalmış.
Ligin ikinci devresinde ise‚ 27.haftada ( 12.04.2009 ) Galatasaray ile deplasmanda 0-0 berabere kalıp‚
30.haftada ( 03.05.2009 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 2-1 yenerken‚
34.haftada‚ yani son hafta ( 30.05.2009 ) Trabzonspor´u yine deplasmanda 2-1 yeniyor ve 2008-09 sezonunu derbilerde namağlup olarak tamamlıyordu.
2007-08 sezonu
İlk derbi maçını 11.haftada ( 03.11.2007 ) kendi sahasında Beşiktaş ile oynamış ve 2-1 galip gelmiş‚
İkinci derbi maçını 15.haftada ( 08.12.2007 ) kendi sahasında Galatasaray ile oynamış ve 2-0 galip gelmiş;
Üçüncü maçı ise 17.haftada (ilk yarının son maçı) (22.12.2007 ) ne tesadüf ki (!!) yine kendi sahasında Trabzonspor ile oynamış ve 3-2 galip gelmiş..
Ligin ikinci yarısında derbi trafiği;
28.haftada ( 29.03.2008 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 2-1 yenmiş‚
32.haftada ( 12.04.2008 ) Galatasaray´a Ali Sami Yen Stadı´nda 1-0 yenilirken zaten bu maç liderliğin kaybedildiği maç olarak tarihe geçmiş ve FENERBAHÇE şampiyonluktan uzaklaşmış..
34.haftada ise ( 10.05.2008 ) (ligin son maçı ve ne tesadüf ki yine deplasmanda Trabzonspor ile ) Trabzonspor deplasmanında 2-0 mağlubiyeti birçok FENERBAHÇE taraftarı hatırlamaz belki de.. Sezonun son maçı ve şampiyonluk umudu yok denecek kadar az..
2006-07 sezonu;
Son olarak 2006-07 sezonuna bakalım‚ bakalım bakalım o sezonda değişik bir tablo görecek miyiz?
FENERBAHÇE´nin 100.yılı olan o sezonda derbilere ligin 14.haftasında ( 19.11.2006 ) Kadıköy´de Beşiktaş ile 0-0 berabere kalırken‚
16.haftada (03.12.2006) Kadıköy´de Galatasaray´ı 2-1 yenerken bu maçta çıkan olaylardan dolayı 2 maç saha kapatma ve 1 maç ta seyircisiz olmak üzere toplam 3 maç ceza almış FENERBAHÇE..
17.hafta Trabzonspor ile bu defa Trabzon´da karşılaşmış ve o maçı 2-1 galip bitirmiş..
Ligin ikinci yarısında ise şampiyonluğu adeta derbilerde alınan sonuçlar belirlemiş..
31.hafta ( 05.05.2007 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 1-0 yenerken ligin bitimine 2 hafta kala puan farkını 5 e yükseltmiş ve büyük bir avantaj sağlamış...
32.hafta ( 13.05.2007 ) Trabzonspor ile İzmir´de karşılaşan FENERBAHÇE‚ o maçtaki 2-2 lik beraberlik‚ ikinci Beşiktaş´ın Bursaspor´a yenilmesi ve üçüncü Galatasaray´ın Sivasspor ile berabere kalması neticesinde FENERBAHÇE‚ 100.yılında bitime 2 hafta kala şampiyonluğunu ilan etmiş..
33.hafta (19.05.2007 ) "sulu derbi" "utanç gecesi" "suyuna sahip çık" "su küçüğün söz büyüğün" gibi ibretlik sloganlarla tarihe geçen o meş´um gecedeki o meşhur maç oynanmış ve FENERBAHÇE‚ Galatasaray´ı deplasmanda 2-1 yenerken tarihinde ilk defa Ali Sami Yen Stadı´na "şampiyon" ünvanıyla çıkmış..
Şimdi yeni bir sezon arefesindeyiz ve yukarıda son 3 sezonun derbi maç trafiğini açıklamaya çalıştık.
Ligin ilk yarısındaki maçların tamamı Kadıköy´de oynanırken ikinci yarıdaki maçlar deplasmanda ve üstelik te oldukça kritik haftalarda oynanmış. FENERBAHÇE‚ bu maçlara rakiplerinden hep "kılpayı" önde veya çok az avantajlı çıkmış‚ yani kaybetmesi halinde herşeyin biteceği maçlar gibi.. Tıpkı 2007-08 sezonunun 32.haftasında 1 puan geriden gelen lig ikincisi Galatasaray ile deplasmanda oynanan ve alınan mağlubiyet sonrasında liderliğin bitime 2 hafta kala kaybedildiği ve avantajın rakibe verildiği maç gibi..
Ve yine‚ FENERBAHÇE´nin 100.yılında‚ bitime 3 hafta kala İnönü Stadı´nda 2 puan gerisindeki Beşiktaş´ı 1-0 yenerek puan farkını 5 e yükselttiği maç gibi. O maçta da olası bir mağlubiyet halinde‚ tıpkı bir sonraki sezon olduğu gibi bitime 2 hafta kala liderlik el değiştirecekti ve belki de FENERBAHÇE‚ 100.yılında şampiyon olamayacaktı..
Nasrettin Hoca misali "testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur" mantığından hareketle isteriz ki bu sezon‚ bu fisktür rezaleti yaşanmasın.
FENERBAHÇE ve FENERBAHÇEliler; "herkese eşit ve adil" bir ortamda mücadele etmenin özlemi içerisindedir yıllardır.
Ve dikkat edin‚ bu fikstürün bir de Beşiktaş-Galatasaray ayağı var ki son 3-4 sezon incelendiğinde bu iki takımın da sürekli olarak ligin son haftalarında karşılaştığı ve ne gariptir ki bu maçlarda hep "ihtiyacı olan tarafın" galip geldiği durumlar vardır ancak burada o konuyu ele almadık..
Yayıncı kuruluşun reyting kazanma telaş ve hırsı uğruna‚ bu ligi son haftalarda adeta "gerilim ve aksiyon" film setlerine çevirmeye kimsenin hakkı yoktur.
FENERBAHÇE Yönetimi´nin artık bu konuya sessiz ve seyirci kalmaması da gerekmektedir.
Ligin başında veya ortalarında‚ aralıklı periyotlarla oynanacak derbiler‚ her takım için de eşit ortamda yarışma imkanı sağlayacaktır.
Derbilerin peş peşe oynanması‚ her açıdan risktir ve her kulüp için sakıncalıdır.
Güvenliğinden tutun da‚ o maça çıkacak oyuncuların psikolojik durumuna kadar‚ birçok konuda birbirini takip eden maçlar‚ heyecandan çok gerilimi beraberinde getirmekte ve tansiyonun iyice tırmanmasına vesile olmaktadır.
Bakalım bu sezon "hangi tesadüfler" ( !!! ) bizleri bekleyecek‚ veya bekliyor?
İstedik ki bu yıl fikstür çekilmeden bir kehanet te biz yapalım..
Mesela ligin son 3 veya 4 haftasına 2 derbi "sıkıştırılsa" nasıl olur?
Fenerbahçe'nin, özellikle son yıllarda bütün derbileri ilk yarıda kendi sahasında, ikinci yarıda ise deplasmanda oynamasının aslında bir tesadüf olmadığına inananların sayısı, her yıl biraz daha artmaktadır.
Öyle ya, her yıl bir önceki sezonun kopyasıymış gibi aynı haftalarda aynı rakiplerle aynı sahalarda mücadele etmek te ilginç bir "tesadüf" olsa gerek..
Mesela geçmişe biraz göz atacak olursak;
2008-09 sezonu
FENERBAHÇE ilk derbi maçını 10.haftada ( 09.11.2008 ) kendi sahasında Galatasaray ile oynamış ve 4-1 kazanmış.
İkinci derbi maçını 13.haftada ( 29.11.2008 ) yine kendi sahasında Beşiktaş ile oynamış ve rakibini 2-1 yenmiş.
Üçüncü maç ise ( ben derbi olarak kabul etmiyorum‚ sadece önemli maç ) 17.haftada ( 25.01.2009 ) yine kendi sahasında Trabzonspor ile oynamış ve 0-0 berabere kalmış.
Ligin ikinci devresinde ise‚ 27.haftada ( 12.04.2009 ) Galatasaray ile deplasmanda 0-0 berabere kalıp‚
30.haftada ( 03.05.2009 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 2-1 yenerken‚
34.haftada‚ yani son hafta ( 30.05.2009 ) Trabzonspor´u yine deplasmanda 2-1 yeniyor ve 2008-09 sezonunu derbilerde namağlup olarak tamamlıyordu.
2007-08 sezonu
İlk derbi maçını 11.haftada ( 03.11.2007 ) kendi sahasında Beşiktaş ile oynamış ve 2-1 galip gelmiş‚
İkinci derbi maçını 15.haftada ( 08.12.2007 ) kendi sahasında Galatasaray ile oynamış ve 2-0 galip gelmiş;
Üçüncü maçı ise 17.haftada (ilk yarının son maçı) (22.12.2007 ) ne tesadüf ki (!!) yine kendi sahasında Trabzonspor ile oynamış ve 3-2 galip gelmiş..
Ligin ikinci yarısında derbi trafiği;
28.haftada ( 29.03.2008 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 2-1 yenmiş‚
32.haftada ( 12.04.2008 ) Galatasaray´a Ali Sami Yen Stadı´nda 1-0 yenilirken zaten bu maç liderliğin kaybedildiği maç olarak tarihe geçmiş ve FENERBAHÇE şampiyonluktan uzaklaşmış..
34.haftada ise ( 10.05.2008 ) (ligin son maçı ve ne tesadüf ki yine deplasmanda Trabzonspor ile ) Trabzonspor deplasmanında 2-0 mağlubiyeti birçok FENERBAHÇE taraftarı hatırlamaz belki de.. Sezonun son maçı ve şampiyonluk umudu yok denecek kadar az..
2006-07 sezonu;
Son olarak 2006-07 sezonuna bakalım‚ bakalım bakalım o sezonda değişik bir tablo görecek miyiz?
FENERBAHÇE´nin 100.yılı olan o sezonda derbilere ligin 14.haftasında ( 19.11.2006 ) Kadıköy´de Beşiktaş ile 0-0 berabere kalırken‚
16.haftada (03.12.2006) Kadıköy´de Galatasaray´ı 2-1 yenerken bu maçta çıkan olaylardan dolayı 2 maç saha kapatma ve 1 maç ta seyircisiz olmak üzere toplam 3 maç ceza almış FENERBAHÇE..
17.hafta Trabzonspor ile bu defa Trabzon´da karşılaşmış ve o maçı 2-1 galip bitirmiş..
Ligin ikinci yarısında ise şampiyonluğu adeta derbilerde alınan sonuçlar belirlemiş..
31.hafta ( 05.05.2007 ) Beşiktaş´ı deplasmanda 1-0 yenerken ligin bitimine 2 hafta kala puan farkını 5 e yükseltmiş ve büyük bir avantaj sağlamış...
32.hafta ( 13.05.2007 ) Trabzonspor ile İzmir´de karşılaşan FENERBAHÇE‚ o maçtaki 2-2 lik beraberlik‚ ikinci Beşiktaş´ın Bursaspor´a yenilmesi ve üçüncü Galatasaray´ın Sivasspor ile berabere kalması neticesinde FENERBAHÇE‚ 100.yılında bitime 2 hafta kala şampiyonluğunu ilan etmiş..
33.hafta (19.05.2007 ) "sulu derbi" "utanç gecesi" "suyuna sahip çık" "su küçüğün söz büyüğün" gibi ibretlik sloganlarla tarihe geçen o meş´um gecedeki o meşhur maç oynanmış ve FENERBAHÇE‚ Galatasaray´ı deplasmanda 2-1 yenerken tarihinde ilk defa Ali Sami Yen Stadı´na "şampiyon" ünvanıyla çıkmış..
Şimdi yeni bir sezon arefesindeyiz ve yukarıda son 3 sezonun derbi maç trafiğini açıklamaya çalıştık.
Ligin ilk yarısındaki maçların tamamı Kadıköy´de oynanırken ikinci yarıdaki maçlar deplasmanda ve üstelik te oldukça kritik haftalarda oynanmış. FENERBAHÇE‚ bu maçlara rakiplerinden hep "kılpayı" önde veya çok az avantajlı çıkmış‚ yani kaybetmesi halinde herşeyin biteceği maçlar gibi.. Tıpkı 2007-08 sezonunun 32.haftasında 1 puan geriden gelen lig ikincisi Galatasaray ile deplasmanda oynanan ve alınan mağlubiyet sonrasında liderliğin bitime 2 hafta kala kaybedildiği ve avantajın rakibe verildiği maç gibi..
Ve yine‚ FENERBAHÇE´nin 100.yılında‚ bitime 3 hafta kala İnönü Stadı´nda 2 puan gerisindeki Beşiktaş´ı 1-0 yenerek puan farkını 5 e yükselttiği maç gibi. O maçta da olası bir mağlubiyet halinde‚ tıpkı bir sonraki sezon olduğu gibi bitime 2 hafta kala liderlik el değiştirecekti ve belki de FENERBAHÇE‚ 100.yılında şampiyon olamayacaktı..
Nasrettin Hoca misali "testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur" mantığından hareketle isteriz ki bu sezon‚ bu fisktür rezaleti yaşanmasın.
FENERBAHÇE ve FENERBAHÇEliler; "herkese eşit ve adil" bir ortamda mücadele etmenin özlemi içerisindedir yıllardır.
Ve dikkat edin‚ bu fikstürün bir de Beşiktaş-Galatasaray ayağı var ki son 3-4 sezon incelendiğinde bu iki takımın da sürekli olarak ligin son haftalarında karşılaştığı ve ne gariptir ki bu maçlarda hep "ihtiyacı olan tarafın" galip geldiği durumlar vardır ancak burada o konuyu ele almadık..
Yayıncı kuruluşun reyting kazanma telaş ve hırsı uğruna‚ bu ligi son haftalarda adeta "gerilim ve aksiyon" film setlerine çevirmeye kimsenin hakkı yoktur.
FENERBAHÇE Yönetimi´nin artık bu konuya sessiz ve seyirci kalmaması da gerekmektedir.
Ligin başında veya ortalarında‚ aralıklı periyotlarla oynanacak derbiler‚ her takım için de eşit ortamda yarışma imkanı sağlayacaktır.
Derbilerin peş peşe oynanması‚ her açıdan risktir ve her kulüp için sakıncalıdır.
Güvenliğinden tutun da‚ o maça çıkacak oyuncuların psikolojik durumuna kadar‚ birçok konuda birbirini takip eden maçlar‚ heyecandan çok gerilimi beraberinde getirmekte ve tansiyonun iyice tırmanmasına vesile olmaktadır.
Bakalım bu sezon "hangi tesadüfler" ( !!! ) bizleri bekleyecek‚ veya bekliyor?