Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '06

 
Kategori
İnternet
 

Forwardsız hayat, oh ne rahat!

Forwardsız hayat, oh ne rahat!
 

İnternet yaygınlaşmaya başladıktan sonra, tanıdığımız ya da hiç tanımadığımız insanların, hiç bilmediğimiz zevklerinden, beğenilerinden, espri anlayışlarından da haberdar olmaya başladık.

Açıyorsunuz mail kutunuzu… Baş tarafında “FW” yazan zibil gibi mail! Yani biri birine göndermiş, o biri okumuş, tıklamış bir başkasına göndermiş, o bir başkası bir başkasına… Dönüp dolanıp size kadar gelmiş mailler! Bazılarının önünde filan da, “Süperrrrrrrrr” gibi yazılar bulunmakta. “Arkadaşım ‘Süperrrrrr’ dediğine göre enteresan bir şey olmalı” diye düşünüp, açıyorsunuz maili… Saçma sapan, ipe sapa gelmez bir espri, belki de milyonlarca kez dinlediğiniz bir fıkra ya da kimin yazdığı bilinmeyen akıl veren, güzel insan olmayı öğütleyen bir yazı!
Eeeee? Bana niye gönderdiniz bu yazıyı? Bana ne yani? Ben ilgilendiren bir şey mi?
“Benim arkadaşlarımın, benim arkadaşlarımın arkadaşlarının ve onların arkadaşlarının espri anlayışı bu kadar mı kıt?” diye düşünüyorsunuz… İhtimal veremiyorsunuz böyle bir duruma… “Peki niye benim ve başka insanların mail kutularını çöp kutusuna çeviriyorlar?” diyorsunuz…
Gerçekten niye?
* * *
Eskiden posta kutunuzda bir mektup bulurdunuz. Ya da kapınızın altından atılırdı bu tip mektuplar… “Bu mektubu çoğaltıp yedi ayrı adrese postalayınız. Postaladığınızda evinize bereket gelecek, şansınız açılacak. Postalamazsanız, uğursuzluklarla boğuşacaksınız.” gibi cümlelerle biterdi mektuplar.
İnternetten gelen mailleri bu tip mektuplardan mı sanıyor acaba internet kullanıcıları? Bu yüzden mi kendilerine gelen mailleri anında adres defterlerindeki kişilere “forward” etme gereğini duyuyorlar?
Yoksa sıradan bir tembellik, acizlik mi bunun nedeni? Bırakın özel üç-beş satır bir şey yazmayı, arkadaşına hal-hatır mesajı yazmaktan aciz insanların, “Aaaa… Dur bunu bizim Mehmet’e de göndereyim. O da görsün…” telaşı mı? Gerçi ne Mehmet’i, ne Ayşe’si, ne Fatma’sı?... Özel bir mesaj da değil! Gelen mesaja tıkla, ne kadar adres varsa gitsin!
Ben bu tip mailler için kendimce bir önlem aldım. Gelen maile bakıyorum, konunun başında “FW” gördüğüm zaman, açmadan siliyorum. Sürekli olarak bu tip mail gönderen birileri var ise onların mail adreslerini de işaretledim, o adreslerden gelen mailler gözüme görünmeden çöpe gidiyorlar.
Ama… Öyle ya da böyle… Ne yaparsak yapalım, her sabah onbeş yirmi dakikamızı bize ulaşan ilgisiz mailleri temizlemek için harcamaktan kurtulamıyoruz.
Her gün bir şey icat eden Amerikalılar, Japonlar bizleri bu tip mail gönderenlerden ne zaman kurtaracaklar acaba? Böyle bir alet, program, sistem icat edebilecekler mi? Ama öyle bir program olacak ki, bu tip mesajlar için forward tuşuna tıklandığında, “Saçmalamayın! Böyle ipe sapa gelmez mesajlarla insanları meşgul etmeyin” mesajı anında ekranlarında belirecek, hatta anlamamakta ısrar edenler için bir de okkalı küfür savuracak!
Bu program icat edildiğinde çok fazla müşterisi olacağına eminim.
 
Toplam blog
: 118
: 1658
Kayıt tarihi
: 20.06.06
 
 

70'li yılların sonlarına doğru (1977 veya 1978... Belki de 1979...) tüm zamanların efsane dergisi..