Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '16

 
Kategori
Güncel
 

Fuat Avni aslında kimdir

Fuat Avni aslında kimdir
 

Bundan sonra Fuat Avni yazamaya devam edecek ama günlük bilgi veremeyecek. Peki, Fuat Avni kimdir? Bu sorunun cevabı Fuat Avni’nin bir tek kişi olmadığını söyleyerek verebiliriz. Fuat Avniler ’den oluşan bir gurubun varlığıdır bence. Bu gün Medya’ya düşen Fuat Avni yakalandı haberleri kısmi olarak doğrudur. Aslında devletin birçok kademesine sızmış birçok Fethullah Gülen örgütü üyesi Fuat Avni denilen hesaba bilgi taşımaktadır. Bunların varlığını nasıl mı öğreniyoruz. 15 Temmuz başarısız darbe girişimi sonrası ortaya çıkan devlet içerisindeki hiyerarşik cemaat yapılanmasının ortaya çıkarttığı detaylar bunu göstermektedir. Nasıl mı?

Bunu Genelkurmay Başkanının en yakınında bulunan ve gözaltına alınan Yarbay Levent Türkkan’ın savcılığa verdiği ifadelerden çok net bir şekilde anlıyoruz. Genelkurmay Başkanı Hüseyin Akar’ın yaveri, komutanları ve üst düzeydekileri nasıl dinleyerek abi dedikleri kişilere ulaştırdıklarını anlatıyor.  Levent Türkkan’ın Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanan ifadesi sistemin nasıl çalıştığını aslında ortaya koyuyor, Türkkan ifadesinde,

“Genelkurmay Başkanı Necdet Özel paşayı dinleme cihazıyla sürekli dinliyordum. İki boğum parmak ucu kadar radyo diye tabir edilen dinleme cihazını her gün paşanın odasına herhangi bir yere koyup akşam da çıkarken alıyordum. Kendi hafızası vardı. 10-15 saat ses kaydı alabilecek kapasitesi vardı. Murat abiden önceki ismini hatırlamadığım Türk Telekom'da çalışan abi cihazı bana verdi. Cihazı evinde vermişti. Evi İncek'te Alacaatlı tarafındaydı. Gitsem evini bulabilirim. Bana dinleme cihazını verip paşanın sesini kaydetmem talimatını verdi. Bana 'Sadece bilgi amaçlı dinleyeceğiz, bir şey olmayacak' dedi. Ben de sorgulamadım, cihazı aldım. Paşanın sesini her gün kaydettim. İki, üç cihaz vardı. Haftada bir dolan cihazı cemaat abime götürüp veriyordum. Boş olanları alıyordum. Ben hiçbir zaman kaydettiğim sesleri dinlemedim. Nitekim benim o cihazları bağlayıp dinleyeceğim teçhizatım da yoktu. Arada sırada Genelkurmay Başkanının odasında dinleme cihazı araması yapılıyordu. Doğal olarak ben bu aramanın ne zaman yapılacağını bildiğim için cihazı koymuyordum. Dinleme cihazıyla ilgili herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Bana verilen görevi harfiyen yaptım."

Bu ifadede gösteriyor ki radyo benzeri cihazlarla bütün üst düzey yetkililer ve Cumhurbaşkanı’da dâhil olmak üzere dinleniyor ve dinleme cihazları herkesin kendi ağabeyi vasıtasıyla daha üstteki ağabeylere ve orada da yurt dışında olduğu öne sürülen Fuat Avni’ye servis ediliyor. Aslında Fuat Avni bir kişi değil. Bu gün ortaya çıkan gelişmelerde bunu ortaya koymaktadır. Bugün Fuat Avni olduğu iddia edilen ve 19.07.2016 tarihinde gözaltına alınan Başbakanlık Veri Toplama Merkezi İstihbarat Şefi Akif Mustafa Koçyiğit olduğu söylendi ama Koçyiğit’in ağabeyi, kardeşi Mustafa Koçyiğitin kullandığı Twitter hesabından kardeşinin Fuat Avni olmadığını söyledi. Ağabey Koçyiğit yine yazdığı Twitte Fuat Avni olarak Kısa Seyfi diye birinin adını vermekle beraber bir süreliğine bu hesabı Emre Uslu’nun yönettiğini, fakat daha sonra Uslu’ya bu görevin bıraktırıldığını ve şu anda hesabı 8 kişinin yönettiğini belirtmiştir. Ayrıca Koçyiğit’in ağabeyi bu hesabın yurt dışından idare edildiğini belirtti.

Bundan sonra Fuat Avni hesabı yine paylaşımlarda bulunabilecek fakat özellikle Erdoğan’ın yanından ve diğer üst düzey kişilerden kendisine gelen bilgiler artık gelmeyeceği için “Her şeyi önceden bilen adam” olarak paylaşımda bulunamayacak.

 
Toplam blog
: 30
: 1603
Kayıt tarihi
: 08.02.11
 
 

1 Mart 1965 yılında Bünyan'da dünyaya geldi. İlkokul, Ortaokul ve Lise öğrenimini Kayseri'de tama..